V správe sa nachádzajú aj materiály TASR.

Aktualizované 4. augusta 2023: Ako informuje viceprezident Európskeho hospodárskeho senátu (EHS) Daniel Bercel v tlačovej správe, v septembri uplynie rok od začiatku testovania predného brzdového svetla v reálnej premávke. Slovenskí vodiči už mali príležitosť zahliadnuť autá vybavené zeleným svetlom v prednej časti vozidla.

Ide pritom o predmet celoeurópskych diskusií. Podľa Bercela sa stal jednou z kľúčových tém v Európskom hospodárskom senáte, upozorňuje portál Startitup.

„Môžem povedať, že téma predného brzdového svetla je v senáte častou témou. Pre mňa, ako Slováka, je to určité zadosťučinenie, že tento bezpečnostný prvok je práve zo Slovenska,“ prezradil viceprezident EHS Daniel Bercel.

„Členmi Európskeho hospodárskeho senátu sú aj veľké automobilky. A z ich strany ide pozitívny signál a predné brzdové svetlo vnímajú ako skvelý nápad,“ hovorí Bercel. „O projekt predného brzdového svetla prejavili záujem aj Švajčiari a Česká republika.“ Ešte predtým o tento bezpečnostný prvok prejavili záujem Taliani.

Bercel si osobne myslí, že predné brzdové svetlo by sa malo stať súčasťou povinnej výbavy všetkých vozidiel.

Aktualizované 25. apríla 2023: Projekt predného brzdového svetla sa na Slovensku testuje v reálnej premávke už od septembra minulého roku. Najmä na území Trenčianskeho a Žilinského samosprávneho kraja, jazdí viac ako 3-tisíc vozidiel s namontovaným predným brzdovým svetlom. Nejedná sa pritom len o osobné automobily, ale aj autobusy MHD, taxíky či sanitky.

„Už niekoľko rokov podporujem túto myšlienku aj na pôde Európskeho parlamentu. Musím povedať, že táto inovácia má veľký ohlas v Európskom parlamente, v Európskej komisii aj u mojich kolegov. Všetci netrpezlivo čakáme na výsledky testu v reálnej premávke,“ uviedol europoslanec Ing. Ivan Štefanec, MBA, PhD.

Ako upozornil Štefanec, na európskych cestách zomiera viac ako 20-tisíc ľudí ročne a jedným z cieľov Európskej únie je zachrániť životy a znížiť počty obetí na cestách. Aj preto považuje europoslanec predné brzdové svetlo za jeden z významných prvkov pre zlepšenie bezpečnosti na európskych cestách. Práve preto je predné brzdové svetlo diskutovanou témou, ktorou sa europoslanci aktívne zaoberajú.

„Je ešte predčasné hovoriť, či to bude povinné, alebo dobrovoľné, keďže niektorí kolegovia presadzujú možnosť dobrovoľného namontovania, niektorí vravia, že nech je už rovno súčasťou povinnej výbavy,“ prezradil niečo z kuchyne európskeho parlamentu Ivan Štefanec.

Štatistiky hovoria jasne

Výsledky sledovania priamo z premávky doplnil na tlačovej konferencii Tomáš Vrábel, MBA, riaditeľ odboru dopravnej polície Prezídia PZ SR. „Od začiatku projektu sme vozidlá, na ktorých bolo namontované predné brzdové svetlo, monitorovali a neustále vyhodnocovali nehodovosť týchto vozidiel. Venovali sme sa tomu veľmi podrobne a intenzívne. Môžem povedať, že do dnešného dňa neevidujeme na území Slovenskej republiky ani jednu dopravnú nehodu, ktorá by bola zavinená vozidlom, ktoré je opatrené predným brzdovým svetlom,“ povedal Tomáš Vrábeľ.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú