Automobilky poslali EÚ odkaz: Rešpektujeme zákaz spaľovákov, máme však jeden veľký problém
S informáciami o definitívnom konci výroby áut so spaľovacími motormi sa v posledných mesiacoch roztrhlo vrece. Najväčší šok však prišiel len včera, keď Európsky parlament definitívne zavrhol miernejší návrh, ktorý by výrobcov áut prinútil znížiť emisie zo spaľovákov „len“ o 90 %, čo by umožnilo časť dnešných vozidiel predávať aj naďalej. Nič také však neplatí a o 13 rokov príde pre spaľováky „konečná“.
Automobilky berú na vedomie rozhodnutie Európskeho parlamentu
Popasovať sa s týmto problémom sa však musia nie len nekompromisní odporcovia elektromobility, ktorí aj napriek nepopierateľným výhodam elektrických vozidiel stále idú to svoje, ale aj veľké automobilky.
Ako však najnovšie informuje SITA, Európske automobilky berú na vedomie rozhodnutie Európskeho parlamentu, ktorý podporil revíziu noriem emisií oxidu uhličitého pre nové osobné a ľahké úžitkové automobily. Tento krok by mal viesť k zákazu predaja nových vozidiel so spaľovacími motormi v Európskej únii do roku 2035.
Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) však zároveň varuje, že stanovené ciele sú už teraz mimoriadne náročné a dajú sa dosiahnuť len s masívnou podporou infraštruktúry nabíjania.
„Automobilový priemysel plne prispeje k cieľu uhlíkovo neutrálnej Európy. Ale vzhľadom na nestálosť a neistotu, s ktorou sa každodenne stretávame na celom svete, je akákoľvek dlhodobá regulácia presahujúca toto desaťročie v tomto ranom štádiu predčasná. Namiesto toho je v polovici cesty potrebná transparentná revízia, aby sa definovali ciele po roku 2030,“ uviedol prezident ACEA a generálny riaditeľ BMW Oliver Zipse.
Podľa automobiliek je nevyhnuté v prvom rade vyhodnotiť, či nasadenie nabíjacej infraštruktúry a dostupnosť surovín na výrobu batérií budú počas nadchádzajúceho obdobia schopné zodpovedať pokračujúcemu prudkému nárastu počtu batériových elektrických vozidiel. Zdôraznili, že je zároveň nevyhnutné splniť aj ostatné podmienky potrebné na dosiahnutie nulových emisií.
Sme naozaj pripravení?
Za zmienku tu určite stojí aj fakt, že nedávná analýza EV Readiness Index (informovali sme ťa o nej v samostatnom článku), ktorá skúmala pripravenosť Slovenska a ďalších krajín v EÚ na elektromobilitu, sčasti tieto obavy potvrdzuje.
Tvrdí totiž, že prudký nárast počtu elektromobilov v Európe nejde ruka v ruke so zvyšovaním miest na nabíjanie a nedostatok dostupnej nabíjacej infraštruktúry je tak naďalej hlavnou prekážkou, ktorá bráni zavádzaniu elektrických vozidiel na celom kontinente.
Smutnou správou je aj zistenie, že Slovensko v tejto analýze totálne prepadlo a v pripravenosti sme opäť medzi tromi najhoršími. V tohtoročnom vydaní sa do hodnotenia pripravenosti dostalo 22 krajín Európy.
Na čele tabuľky je neprekvapivo Nórsko, ďalej Holandsko a Veľká Británia, ktorá pri novopostavených a zrekonštruovaných budovách už vyžaduje postavenie nabíjačiek, spoločne s Rakúskom obsadila tretiu priečku.Predposledné miesto patrí Slovensku, o posledné sa delí Česká republika s Poľskom.
Európska komisia predložila návrh na revíziu noriem pre emisie oxidu uhličitého pre nové osobné automobily a ľahké úžitkové vozidlá vlani v júli. Jeho cieľom je prispieť k plneniu cieľov únie v oblasti klímy na roky 2030 a 2050, ako aj priniesť výhody prostredníctvom širšieho zavádzania vozidiel s nulovými emisiami, ako sú lepšia kvalita ovzdušia, či úspory energie a nižšie náklady na vlastníctvo vozidla.
Po odhlasovaní revízie sú poslanci Európskeho parlamentu pripravení začať rokovania s členskými štátmi.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Nepochopíš, ako si existoval bez nej. Vďaka novinke YouTube sa už nikdy nebudeš nudiť
Platforma Voice of Europe sa dostane na sankčný zoznam EÚ
Televízia al-Džazíra spoznala svoj osud v štáte Izrael. Vláda rozhodla takto
Na budove fakulty záhradníctva SPU vznikla zelená strecha
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené