EÚ zatlačila na výrobcov ďalšieho druhu „eko-pohonu“. Je tu šanca, že skončia navždy
To, že plug-in hybridy nie sú tak ekologické, ako sme sa spočiatku domnievali, nie je žiadna novinka. Veď už pred dvomi rokmi sa ukázalo, že v skutočnosti plug-in hybridy emitujú o takmer 90 % viac emisií, než uvádzajú automobilky.
Razantný krok EÚ
Že niečo nesedí, si všimla aj Európska únia, ktorá ešte vo februári tohto roka navrhla sprísnenie testov na meranie emisií plug-in hybridov. Meranie produkcie emisií by tak malo byť po novom založené aj na dátach zo skutočnej premávky.
Na základe údajov o skutočnej priemernej spotrebe paliva plug-in hybridných vozidiel budú môcť komisári presnejšie určiť, ako často jazdia motoristi s využitím spaľovacieho motora a koľko emisií tak reálne auto vyprodukuje.
Nový spôsob má lepšie odrážať skutočne produkované hodnoty CO2 a pre výrobcov áut to bude znamenať ďalšie komplikácie s dosahovaním emisných cieľov.
Koniec plug-in hybridov?
Podľa nových informácií, na ktoré upozornil portál Autodaily, plug-in hybridy budú mať svoje oficiálne hodnoty emisií – merané v gramoch CO2 na kilometer – viac ako dvojnásobne vyššie. Postará sa o to nielen nový spôsob merania, ale aj nové predpisy s označením EU6e, ktoré majú nadobudnúť účinnosť v roku 2027.

Uvedené pre vodičov v niektorých členských štátoch znamená, že zaplatia vyššie emisné poplatky, ale i vyššie dane pri kúpe vozidla. V dôsledku toho by mohlo dôjsť k výraznému poklesu záujmu o kúpu nových plug-in hybridov, čo by výrobcom poriadne skomplikovalo prácu.
Problém s emisiami pri plug-in hybridoch je už v samotnom výpočte emisií. Hodnoty produkcie emisií, ktoré sa merajú podľa cyklu WLTP, uvádzajú čísla dosiahnuté v ideálnych podmienkach, teda majiteľ plug-in hybridu jazdí prevažne s nabitou batériou. To ale väčšinou majitelia nerobia.
Vďaka novým reguláciám by však oficiálne hodnoty mali byť oveľa bližšie k realite, čo znamená, že plug-in hybrid, pri ktorom je aktuálne udávaná produkcia emisií 50 g CO2 na km, v roku 2027 už bude udávať hodnotu 125 g CO2 na km, upozorňuje portál Whichcar.
Mnohé automobilky tak budú pritlačené k múru a budú sa musieť uchyľovať k drastickým a drahým technologickým riešeniam, ako je zväčšovanie kapacity batérií pre plug-in hybridy, pričom minimálne požiadavky by sa mohli posunúť až na 30 – 40 kWh. Zároveň by muselo dôjsť aj k zmenšovaniu spaľovacích motorov, aby sa znížila spotreba paliva.
Vďaka takýmto radikálnym úpravám by sa ale radikálne znížili rozdiely medzi plug-in hybridmi a elektrickými vozidlami, čo by plug-in hybridy mohlo stáť krk.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Milujú ho tisíce Slovákov, po roku 2026 ho už nekúpiš. Legendárne auto dostalo v Európe stopku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
AKTUÁLNE: Ázijská mocnosť sa stáva spojencom EÚ v kľúčovej oblasti. Do výskumu nalejú 93 miliárd eur
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

