Elektrické „Géčko“ rozhodne nezaváha. Mercedes dá novej generácii legendy revolučné batérie s rekordnými parametrami
Keď Mercedes oznámil, že pracuje na elektrickej verzii ikonickej triedy G, mnohí fanúšikovia boli skeptickí, či dokáže elektromobil dôstojne nahradiť legendárny frajerský spaľovák. Nové informácie o technológiách, ktoré elektrická trieda G dostane, však naznačujú, že pôjde o skutočne dôstojnú náhradu, píše portál Electrive.
Reč je konkrétne o batérií, ktorá je jednou z najpodstatnejších súčastí elektrického auta. Od tej sa odvíja nie len dojazd či rýchlosť nabíjania, ale aj jazdné vlastnosti, pretože batéria priamo vplýva na hmotnosť elektromobilu. A že je tento teréniak poriadne ťažký už v základe, je ti asi jasné.
Nemecká prémiová automobilka investuje do elektromobility nemalé peniaze a úsilie a okrem vývoja nových elektrických modelov pracuje aj na novej generácii batérií. V spolupráci s firmou Sila Nanotechnologies teraz oznámili fantastickú správu, a to že prichádzajúca elektrická trieda G dostane revolučnú batériu založenú na princípe kremíkovej anódy.
Až o 40 % vyššia energetická hustota
Elektrické „Géčko“ má prísť na trh už v polovici tejto dekády a ako píše InsideEVs, bude to vôbec prvý Mercedes, ktorý využije novú generáciu akumulátora. Tlačová správa je pomerne chudobná na technické parametre novej batérie, no ten najpodstatnejší údaj sa v nej nachádza.
Článok s kremíkovou anódou dosahuje energetickú hustotu až 800 Wh/liter, čo je zhruba o 20-40 % viac, než pri súčasných batériách pre elektromobily. Vďaka tomu bude možné zmenšiť samotnú batériu a tým znížiť jej hmotnosť, alebo do rovnakého objemu „napchať“ viac článkov, čím sa výrazne zvýši celková kapacita akumulátora.
Výroba batérií bude prebiehať v novej továrni v americkom štáte Washington. Ich výroba bude navyše stopercentne „zelená“ nakoľko sa má využívať iba energia z obnoviteľných zdrojov.
Čo ponúkne elektrické „Géčko“?
Na trhu je už od roku 1979 a za viac ako štyri dekády si trieda G našla svojich verných fanúšikov. Doba sa však mení a s ňou sa mení aj trieda G. Mercedes EQG kombinuje nový dizajnový podpis rodiny EQ s tradičnými hranatými tvarmi, ktoré sú naopak typické pre triedu G.
Po bokoch dverí môžeme vidieť podsvietené LED pásy, v prednej časti zasa dominujú tradičné okrúhle svetlomety, ktoré dopĺňa Black Panel typický pre rodinu EQ. Ten nahrádza klasickú mriežku chladiča používanú pri spaľovákoch.
Koncept je obutý na 22-palcových hliníkových diskoch, ktoré majú exkluzívny offroadový dizajn. V zadnej časti badať jednu z najväčších smien v porovnaní s klasickou triedou G.
Kryt na rezervnú pneumatiku nahradil hranatý box, v ktorom sa ukrýva wallbox na nabíjanie elektromobilu. Wallbox ale bude zrejme za príplatok, no box v zadnej časti má byť štandardom. Poslúžiť tak môže napríklad aj na uloženie nabíjacieho kábla či 230 V nabíjačky.
Preverený pohorím Schöckl
Rovnako ako každé Géčko so spaľovákom, bude aj EQG preverené náročným terénom pohoria Schöckl. Jedna z najnáročnejších offroadových trás je dlhá 5,6 kilometra a auto na nej musí zdolať až 60-stupňové stúpania.
EQG teda bude plnohodnotným offroadom. Náročný terén mu pomôže zdolávať až štvorica elektromotorov. Každý z nich poháňa individuálne jedno koleso, dvojstupňová prevodovka zasa nájde svoje využitie v tých najnáročnejších podmienkach.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
TEST Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
VIdeo Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
Stávka na elektromobily nevyšla. Milovaná automobilka Slovákov prišla o miliardy, spravila amatérsku chybu
Muskov sen sa rozpadá. Až 98 % majiteľov Tesly odmieta jeho „geniálny“ vynález
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- Muskov sen sa rozpadá. Až 98 % majiteľov Tesly odmieta jeho „geniálny“ vynález
- Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
-
- Stávka na elektromobily nevyšla. Milovaná automobilka Slovákov prišla o miliardy, spravila amatérsku chybu
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
- Muskov sen sa rozpadá. Až 98 % majiteľov Tesly odmieta jeho „geniálny“ vynález
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Stávka na elektromobily nevyšla. Milovaná automobilka Slovákov prišla o miliardy, spravila amatérsku chybu
- Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
Herečka Zdena Studenková má dnes 70 rokov
Obyvatelia Slovenska považujú kyberhrozby za vážnejšie než krádež
NAKA obvinila tri osoby za schvaľovanie konania útočníka v Handlovej
Elon Musk spustil v Indonézii satelitný internet Starlink
Štart vesmírnej lode Boeing Starliner s posádkou odložili
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené