Elektrické „Géčko“ rozhodne nezaváha. Mercedes dá novej generácii legendy revolučné batérie s rekordnými parametrami
Keď Mercedes oznámil, že pracuje na elektrickej verzii ikonickej triedy G, mnohí fanúšikovia boli skeptickí, či dokáže elektromobil dôstojne nahradiť legendárny frajerský spaľovák. Nové informácie o technológiách, ktoré elektrická trieda G dostane, však naznačujú, že pôjde o skutočne dôstojnú náhradu, píše portál Electrive.
Reč je konkrétne o batérií, ktorá je jednou z najpodstatnejších súčastí elektrického auta. Od tej sa odvíja nie len dojazd či rýchlosť nabíjania, ale aj jazdné vlastnosti, pretože batéria priamo vplýva na hmotnosť elektromobilu. A že je tento teréniak poriadne ťažký už v základe, je ti asi jasné.
Nemecká prémiová automobilka investuje do elektromobility nemalé peniaze a úsilie a okrem vývoja nových elektrických modelov pracuje aj na novej generácii batérií. V spolupráci s firmou Sila Nanotechnologies teraz oznámili fantastickú správu, a to že prichádzajúca elektrická trieda G dostane revolučnú batériu založenú na princípe kremíkovej anódy.
Až o 40 % vyššia energetická hustota
Elektrické „Géčko“ má prísť na trh už v polovici tejto dekády a ako píše InsideEVs, bude to vôbec prvý Mercedes, ktorý využije novú generáciu akumulátora. Tlačová správa je pomerne chudobná na technické parametre novej batérie, no ten najpodstatnejší údaj sa v nej nachádza.

Článok s kremíkovou anódou dosahuje energetickú hustotu až 800 Wh/liter, čo je zhruba o 20-40 % viac, než pri súčasných batériách pre elektromobily. Vďaka tomu bude možné zmenšiť samotnú batériu a tým znížiť jej hmotnosť, alebo do rovnakého objemu „napchať“ viac článkov, čím sa výrazne zvýši celková kapacita akumulátora.
Výroba batérií bude prebiehať v novej továrni v americkom štáte Washington. Ich výroba bude navyše stopercentne „zelená“ nakoľko sa má využívať iba energia z obnoviteľných zdrojov.
Čo ponúkne elektrické „Géčko“?
Na trhu je už od roku 1979 a za viac ako štyri dekády si trieda G našla svojich verných fanúšikov. Doba sa však mení a s ňou sa mení aj trieda G. Mercedes EQG kombinuje nový dizajnový podpis rodiny EQ s tradičnými hranatými tvarmi, ktoré sú naopak typické pre triedu G.

Po bokoch dverí môžeme vidieť podsvietené LED pásy, v prednej časti zasa dominujú tradičné okrúhle svetlomety, ktoré dopĺňa Black Panel typický pre rodinu EQ. Ten nahrádza klasickú mriežku chladiča používanú pri spaľovákoch.
Koncept je obutý na 22-palcových hliníkových diskoch, ktoré majú exkluzívny offroadový dizajn. V zadnej časti badať jednu z najväčších smien v porovnaní s klasickou triedou G.

Kryt na rezervnú pneumatiku nahradil hranatý box, v ktorom sa ukrýva wallbox na nabíjanie elektromobilu. Wallbox ale bude zrejme za príplatok, no box v zadnej časti má byť štandardom. Poslúžiť tak môže napríklad aj na uloženie nabíjacieho kábla či 230 V nabíjačky.
Preverený pohorím Schöckl
Rovnako ako každé Géčko so spaľovákom, bude aj EQG preverené náročným terénom pohoria Schöckl. Jedna z najnáročnejších offroadových trás je dlhá 5,6 kilometra a auto na nej musí zdolať až 60-stupňové stúpania.

EQG teda bude plnohodnotným offroadom. Náročný terén mu pomôže zdolávať až štvorica elektromotorov. Každý z nich poháňa individuálne jedno koleso, dvojstupňová prevodovka zasa nájde svoje využitie v tých najnáročnejších podmienkach.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali

El Niño v plnej sile ovládne rok 2026. Najnovšie modely sú jasné: Meteorológovia upozorňujú na zásadné zmeny počasia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali

