Elektrické „Géčko“ rozhodne nezaváha. Mercedes dá novej generácii legendy revolučné batérie s rekordnými parametrami
Keď Mercedes oznámil, že pracuje na elektrickej verzii ikonickej triedy G, mnohí fanúšikovia boli skeptickí, či dokáže elektromobil dôstojne nahradiť legendárny frajerský spaľovák. Nové informácie o technológiách, ktoré elektrická trieda G dostane, však naznačujú, že pôjde o skutočne dôstojnú náhradu, píše portál Electrive.
Reč je konkrétne o batérií, ktorá je jednou z najpodstatnejších súčastí elektrického auta. Od tej sa odvíja nie len dojazd či rýchlosť nabíjania, ale aj jazdné vlastnosti, pretože batéria priamo vplýva na hmotnosť elektromobilu. A že je tento teréniak poriadne ťažký už v základe, je ti asi jasné.
Nemecká prémiová automobilka investuje do elektromobility nemalé peniaze a úsilie a okrem vývoja nových elektrických modelov pracuje aj na novej generácii batérií. V spolupráci s firmou Sila Nanotechnologies teraz oznámili fantastickú správu, a to že prichádzajúca elektrická trieda G dostane revolučnú batériu založenú na princípe kremíkovej anódy.
Až o 40 % vyššia energetická hustota
Elektrické „Géčko“ má prísť na trh už v polovici tejto dekády a ako píše InsideEVs, bude to vôbec prvý Mercedes, ktorý využije novú generáciu akumulátora. Tlačová správa je pomerne chudobná na technické parametre novej batérie, no ten najpodstatnejší údaj sa v nej nachádza.

Článok s kremíkovou anódou dosahuje energetickú hustotu až 800 Wh/liter, čo je zhruba o 20-40 % viac, než pri súčasných batériách pre elektromobily. Vďaka tomu bude možné zmenšiť samotnú batériu a tým znížiť jej hmotnosť, alebo do rovnakého objemu „napchať“ viac článkov, čím sa výrazne zvýši celková kapacita akumulátora.
Výroba batérií bude prebiehať v novej továrni v americkom štáte Washington. Ich výroba bude navyše stopercentne „zelená“ nakoľko sa má využívať iba energia z obnoviteľných zdrojov.
Čo ponúkne elektrické „Géčko“?
Na trhu je už od roku 1979 a za viac ako štyri dekády si trieda G našla svojich verných fanúšikov. Doba sa však mení a s ňou sa mení aj trieda G. Mercedes EQG kombinuje nový dizajnový podpis rodiny EQ s tradičnými hranatými tvarmi, ktoré sú naopak typické pre triedu G.

Po bokoch dverí môžeme vidieť podsvietené LED pásy, v prednej časti zasa dominujú tradičné okrúhle svetlomety, ktoré dopĺňa Black Panel typický pre rodinu EQ. Ten nahrádza klasickú mriežku chladiča používanú pri spaľovákoch.
Koncept je obutý na 22-palcových hliníkových diskoch, ktoré majú exkluzívny offroadový dizajn. V zadnej časti badať jednu z najväčších smien v porovnaní s klasickou triedou G.

Kryt na rezervnú pneumatiku nahradil hranatý box, v ktorom sa ukrýva wallbox na nabíjanie elektromobilu. Wallbox ale bude zrejme za príplatok, no box v zadnej časti má byť štandardom. Poslúžiť tak môže napríklad aj na uloženie nabíjacieho kábla či 230 V nabíjačky.
Preverený pohorím Schöckl
Rovnako ako každé Géčko so spaľovákom, bude aj EQG preverené náročným terénom pohoria Schöckl. Jedna z najnáročnejších offroadových trás je dlhá 5,6 kilometra a auto na nej musí zdolať až 60-stupňové stúpania.

EQG teda bude plnohodnotným offroadom. Náročný terén mu pomôže zdolávať až štvorica elektromotorov. Každý z nich poháňa individuálne jedno koleso, dvojstupňová prevodovka zasa nájde svoje využitie v tých najnáročnejších podmienkach.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli

Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

„Väzenie za horalku končí“: Recidivistov-zlodejov čakajú zmeny, vyhlásil Šutaj Eštok

Nehnuteľnosť vs. fond: AI a expert prezradili, do čoho sa Slovákom oplatí investovať viac
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Japonci ukázali budúcnosť áut. Na kritickú vec ale totálne zabudli
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
 
- 
					- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slováci sa „zobúdzajú“. Predaje elektromobilov rekordne rastú, dôvod ale prekvapí
- Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
 
- 
				- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
 
Európsky Detroit má problém. Slovenský automobilový priemysel sa dostal do slepej uličky
Svetová elita ničí Zem. Oxfam odhalil katastrofálne rozdiely v emisiách
To, čo Nvidia dokázala, nemá v histórii obdoby. Svet financií stojí v nemom úžase
Takú astronomickú hodnotu dosiahli len tri firmy. Technologický gigant prekonal historický míľnik
Obľúbený operátor spúšťa štedrý vianočný kalendár, pre Slovákov si pripravil veľa prekvapení (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Nový výskum odhaľuje prekvapivý zdroj infekcií močových ciest. Každý piaty prípad má rovnakú príčinu

Dom s pozemkom a príslušenstvom za 28 000 eur. Štát predáva nepotrebný majetok

Centrum Bratislavy čaká najväčšia premena za desaťročie. Hlavné mesto ruší parkoviská a stavia na zelenšiu budúcnosť

„Väzenie za horalku končí“: Recidivistov-zlodejov čakajú zmeny, vyhlásil Šutaj Eštok

 
				
			 
				 
				 
                 
				 
				 
				

 
		