Elektrickú dodávku od VW poznáme už nejaký piatok, no všetky informácie o cene boli doposiaľ iba dohady. Ako informuje portál Electrive, konečne poznáme prvú európsku cenovku ID. Buzz, ktorá začína na sume tesne pod 65 000 €.

VW ID. Buzz tak je doposiaľ najdrahším elektromobilom automobilky, čo sa dá ale vzhľadom na veľkosť a možnosti vozidla pochopiť. Taký Volkswagen ID.5 sa na slovenskom trhu predáva od 48 790 €.

YowVil/VWIDtalk

VW ID. Buzz začína vo verzii na prepravu osôb až na 64 581 €. Verzia cargo je o niečo lacnejšia, v Nemecku sa bude predávať od 54 430 €. Tieto ceny sa objavili v PDF dokumente Federálneho úradu pre ekonomiku a kontrolu exportu v Nemecku. Rovnaké, respektíve podobné cenovky môžeme očakávať aj na našom trhu.

Najdrahší, no zároveň najlepší

VW ID. Buzz priniesol niekoľko zásadných vylepšení oproti doterajším elektromobilom postaveným na platforme MEB. Vylepšením prešlo nabíjanie, ktoré teraz podporuje maximálny výkon až 170 kW, vďaka čomu sa ID. Buzz nabije z 5 na 80 % už za 30 minút. Výkon elektromotora platformy MEB zostal zachovaný a ID. Buzz má „pod kapotou“ 150 kW, teda zhruba 200 koní.

Batéria, žiaľ, dostala maximálnu kapacitu iba 77 kWh a reči o väčšej, až 111 kWh batérii sa tak nepotvrdili. Po technologickej stránke dostáva ID. Buzz najpokročilejší systém doposiaľ.

Dojazd podľa WLTP zatiaľ známy nie je, no vďaka koeficientu odporu vzduchu na úrovni len 0,29 sa budeme blížiť k hodnotám, ktoré dosahuje model ID.4.

VW / Martin Meiners

Elektrická dodávka od VW tiež disponuje technológiou obojsmerného nabíjania, čo znamená, že z auta je možné napájať iné elektrické spotrebiče, či dokonca celú domácnosť.

Nechýba množstvo asistentov, ako asistent preraďovania jazdného pruhu. Samozrejmosťou sú OTA aktualizácie, ktoré VW už aplikuje pri všetkých modeloch z rodiny ID. V roku 2025 príde ID. Buzz AD so štvrtou úrovňou autonómneho riadenia.

Polomer otáčania prvej elektrickej dodávky nemeckého koncernu je iba 11 metrov, čo je rovnako, ako má napríklad Golf. Ako sme už uvádzali dávnejšie, k dispozícii bude ihneď od začiatku predaja osobná aj Cargo verzia.

VW / Martin Meiners

Cargo verzia má oddelenú nákladnú časť od kabíny. Do nákladnej časti sa zmestia až dve euro palety a naložiť do nej môžeme 600 kg nákladu. ID. Buzz a ID. Buzz Cargo sa dostane do predaja už na jeseň tohto roku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú