Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Konkurencia v segmente streamovacích služieb sa vyostruje a cítiť to aj na Slovensku. Už o dva týždne u nás štartuje HBO Max a v lete sa ku nám chystá Disney Plus. Plány expandovať ohlásili aj ďalší významní hráči, spomeňme združenú platformu SkyShowtime, za ktorou stoja mediálni giganti ViacomCBS a Comcast.

S pribúdajúcou konkurenciou sú spoločnosti nútené bojovať o zákazníka intenzívnejšie, ako kedykoľvek pred tým, čo jasne dokazujú aj zvyšujúce sa náklady na ich produkciu.

Prakticky všetky dôležité strany oznámili navýšenie rozpočtu na tvorbu vlastného obsahu oproti predchádzajúcemu roku a na diváka tak tento rok čaká vôbec najviac nového obsahu v histórii, ktorý sa k nemu bude hrnúť zo všetkých strán.

Menší hráči sú rovnako pripravení dupnúť na plyn a aby dokázali držať krok s najsilnejšími, zadlžujú sa omnoho viac, ako mali pôvodne v pláne. Expanzia streamovacích služieb do nových regiónov a masívne náklady na obsah však zďaleka nie sú jedinými oblasťami, ktoré bude rok 2022 v streamovacom segmente sprevádzať. Trendy totiž čoraz viac smerujú k dvom oblastiam, ktoré v budúcnosti zohrajú kľúčovú úlohu v boji o zákazníka.

Lídrom je Disney

Suverénne najviac za svoj obsah v tomto roku plánuje minúť Disney. Finančná správa spoločnosti aktuálne ráta s tým, že v budúcom fiškálnom roku (začína v októbri 2021 a končí v septembri 2022) Disney do svojich projektov investuje približne 21,3 miliárd dolárov.

Disney

Oproti uplynulému roku ide o nárast  o 7,5 %, keďže Disney v ňom za toto obdobie plánovala do tvorby obsahu investovať 25 miliárd dolárov.

Počet predplatiteľov Disney+ už prekročil hranicu 130-miliónov a služba naďalej zaznamenáva dynamický nárast. Ten bude po štarte platformy v nových regiónoch (medzi nimi aj Slovensko) podľa analytikov naďalej pokračovať aj v tomto roku a už v roku 2025 sa má Disney+ stať najväčšou streamovacou platformou sveta.

Používateľskú základňu chce spoločnosť v tomto roku zaujať viac než stovkou nových projektov. Len pre porovnanie – v roku 2021 Disney na nej plánovalo predstaviť približne 60 noviniek.

Veľká časť rozpočtu pôjde do produkcie nových filmov a seriálov – Disney má v pláne predstaviť 50 filmov určených pre kiná alebo Disney+, 60 seriálov bez scenára (reality show, špeciály…), 30 komediálnych sérií, 25 dramatických sérií, 15 dokumentov/minisérií, 10 animovaných sérií a 5 televíznych filmov.

Najdôležitejším z nich, a to nielen od Disney, sme sa venovali vo veľkom prehľade nového obsahu pre rok 2022.

Investície v hotovosti Disney do obsahu v miliardách dolárov. Zdroj: Wells Fargo

Nie všetky investície Disney však pôjdu do nového obsahu. Veľkú časť rozpočtu zhltnú aj vysielacie práva na športové prenosy, ktoré spoločnosť ponúka v rámci svojho balíčka ESPN na vybraných trhoch.

O športové prenosy sa všeobecne začínajú zaujímať aj ďalší veľkí hráči a analýzy ukazujú, že diváci o takýto obsah majú záujem.

Netflix s rekordnou ponukou
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú