V článku boli použité materiály SITA.

Slovenská spoločnosť InoBat získala v priebehu niekoľkých dní ďalšieho investora, americkú firmu Ideanomics Mobility. Po investíciách od Rio Tinto a indického Amara Raja ide o ďalšiu svetovú spoločnosť.

„Cieľom spolupráce má byť podpora stabilnej výroby, no aj spoločný vývoj a komercializácia rôznych typov batériových článkov pre americký trh,“ informovala spoločnosť InoBat Auto.

Investície, ktoré InoBat nedávno obdržal v desiatkach miliónov eur, budú podľa spoločnosti v prvom rade použité na rozvoj výskumu a vývoja batérií, ktorý bude prebiehať v centre vo Voderadoch blízko Trnavy.

InoBat

Spoločné aktivity s Ideanomics chcú zamerať aj na navrhovanie, vývoj, výrobu a distribúciu batérií na americkom trhu. „Zámerom spolupráce je urýchliť rast dcérskych spoločností Ideanomics a ponúknuť výrobnú alternatívu, najmä pre zákazníkov so sídlom v USA a Európe,“ konštatovala firma.

Ideanomics je americká spoločnosť, ktorá sa v rámci svojej divízie Mobility zameriava na rozvoj elektromobility a jej adopciu v komerčnom sektore. Investor je to ale tak významný, že o jeho spolupráci so slovenským startupom InoBat písali aj veľké svetové médiá, napríklad Financial Times.

Investície sa len tak hrnú

Inobat začal s testovaním svojich akumulátorov len v marci tohto roka, no už získava jedného investora za druhým. Peniaze do fabriky vo Voderadoch nedávno nalial napríklad svetový ťažiarenský gigant Rio Tinto.

Rio Tinto svojou investíciou do InoBat Auto podporí najmä vývoj ekosystému výroby batérií v Európe. Ťažba lítia v Európe, spolu s výrobou batérií, majú potenciál skrátiť dodacie doby a znižovať uhlíkovú stopu. Obe spoločnosti tak môžu spolupracovať na výrobe a recyklácii batérií priamo v európskom regióne.

NEPREHLIADNI
Neboja sa ani Tesly a chcú s ňou súperiť, na Slovensku začnú vyrábať revolučné batérie do elektromobilov

Strategickú investíciu do slovenskej firmy InoBat Auto oznámil aj popredný indický výrobca priemyselných a automobilových batérií Amara Raja Batteries Limited (Amara Raja). Spolupráca so Slovákmi má indickej firme umožniť vstup na rastúci európsky trh s batériami, no tiež naopak, sprostredkovať expanziu InoBatu na zahraničné trhy, informoval v stredu InoBat. Výšku investície spoločnosť nespresnila.

„Pre InoBat ide o strategicky významný krok, najmä vo vzťahu k plánovanej výstavbe gigafabrík na území Európy i globálne,“ uviedol riaditeľ spoločnosti InoBat Auto Marián Boček pre tlačovú agentúru. Indický výrobca batérií, medzi ktorého zákazníkov patria aj spoločnosti ako Ashok Leyland, Ford India, Honda, či Hyundai uvádza, že úvodná investícia poskytne Amara Raja kľúčovú oporu na európskom trhu s elektromobilmi.

Batérie svetovej kvality

Batérie do elektromobilov od InoBat Auto sú podľa kórejského testovacieho centra NCT vysoko výkonné a bezpečné. Batérie slovenskej spoločnosti boli porovnávané s batériami ako Samsung a LG Chem, ktoré využívajú najväčšie automobilky sveta.

Ako ďalej informuje InoBat, jeho batérie dosiahli lepšie výsledky v oblastiach energetickej kapacity, dojazdu aj životnosti. Testovanie odštartovalo v marci tohto roku a bolo zamerané na viaceré parametre.

InoBat

„Výsledky potvrdzujú kvalitu našich batérií. Ukazujú dosiahnutie lepších výsledkov oproti porovnávanej batérií ázijského výrobcu,“ uviedol člen predstavenstva InoBat Pavol Krokoš. Zároveň dodal, že už teraz vyvinuli a vyrobili aj ďalšiu sériu batérií a majú jasný plán výskumu a vývoja ďalších generácií. „Aktuálne sme podpísali kontrakt s novým zákazníkom a sme v intenzívnych rokovaniach s ďalšími,“ potvrdil Krokoš.

Batéria NMC622 od InoBat Auto sa na 85 % svojej kapacity nabije za 30 minút a pri -20 °C stále poskytne 77 % zo svojej celkovej kapacity. Lákavo znie aj fakt, že po 600 cykloch stratí len 9 % zo svojej pôvodnej kapacity a úplný koniec životnosti tak môžu zákazníci očakávať až po dosiahnutí 1300 – 1350 cyklov, uviedla vedkyňa Andrea Straková Fedorková z Ústavu chemických vied na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú