Výrobca áut Stellantis ohlásil stratégiu inštalácie softvéru s prvkami umelej inteligencie do 34 miliónov vozidiel do roku 2030 s cieľom zvýšiť tržby za softvérové služby na 20 miliárd eur ročne. Generálny riaditeľ firmy Carlos Tavares označil tento krok za súčasť stratégie, ktorá pretransformuje automobilku na „technologickú spoločnosť udržateľnej mobility“. Súčasťou stratégie je partnerstvo s automobilkou BMW v oblasti autonómneho riadenia, s firmou Foxconn v oblasti úprav sedadiel vodiča a so spoločnosťou Waymo pri rozšírení autonómneho riadenia na oblasť ľahkých komerčných vozidiel.

Firma Stellantis, ktorá vznikla spojením francúzskeho výrobcu áut PSA Peugeot a taliansko-americkej automobilky FCA Fiat Chrysler, uviedla, že softvérová integrácia sa hladko prepojí so životmi zákazníkov a bude mať schopnosť plynulej aktualizácie. V súčasnosti Stellantis zo softvérových služieb inštalovaných v 12 miliónoch áut generuje príjmy v sume 400 miliónov eur. V záujme splnenia cieľa zvýšenia týchto tržieb automobilka rozšíri svoj tím inžinierov v Severnej Amerike, Ázii a Európe z tisíc na 4 500.

Automobilka Stellantis zároveň ohlásila nové partnerstvo so spoločnosťou Foxconn pri vývoji polovodičov s cieľom pokryť 80 percent potreby firmy a zjednodušiť dodávateľský reťazec. Prvé mikročipy z tohto partnerstva chce automobilka do vozidiel inštalovať v roku 2024.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú