Hoci vlak elektromobility je rozbehnutý na plné obrátky už nejaký ten čas, stíhajú naň neustále naskakovať noví hráči. Krátko po oznámeniach zo začiatku tohto roka,  že do výroby vlastného elektromobilu sa pustí aj technologický gigant Apple, prišla správa o vstupe do biznisu s elektromobilmi aj od spoločnosti Xiaomi.

Nový hrač na trhu

Práve čínska Xiaomi, známa najmä kvôli výrobe smartfónov, tento víkend oznámila, že v Pekingu postaví závod pre svoju divíziu elektromobilov. Tým však Xiaomi ani zďaleka nekončí. Okrem uvedeného závodu, ktorého výrobná kapacita bude dosahovať 300 000 vozidiel ročne, čínsky gigant vybuduje aj centrálu pre svoju autodivíziu, ako aj kancelárie pre odbyt a výskum.

Twitter/@Gadget_Tendency

Samotný závod by mal byť vybudovaný v dvoch etapách, pričom sa predpokladá, že so sériovou výrobou sa začne v roku 2024. To je cieľ, ktorý len minulý mesiac prezentoval výkonný riaditeľ Xiaomi Lej Ťün.

Prvé správy o vstupe Xiaomi na automobilový trh sa objavili ešte začiatkom tohto roka. Spoločnosť oficiálne oznámila vstup do biznisu s elektromobilmi 30. marca, a o pár mesiacov neskôr už sa jej podarilo vyriešiť všetky úradné záležitosti a oficiálne zaregistrovať novú značku Xiaomi Automobile Co. Ltd.

Automobilový priemysel spoločnosti zabezpečí ďalší, oveľa stabilnejší a väčší zdroj príjmu. Xiaomi plánuje v nasledujúcom desaťročí investovať približne 10 miliárd dolárov (8,49 miliardy eur) do výroby elektromobilov.

Registrácia obchodnej značky je jedna vec, no pustiť sa do samotnej výroby je vec druhá a podstatne zložitejšia. Xiaomi v tejto oblasti nemá žiadne skúsenosti, preto minimálne svoj prvý elektromobil bude vyvíjať a vyrábať s niektorou zo skúsených čínskych automobiliek.

TechnoProtocol/YouTube

Dávnejšie sa povrávalo, že Xiaomi zvažuje partnerstvo so spoločnosťou Great Wall Motors, no až doposiaľ nebola táto informácia potvrdená. Podľa skorších informácií by prvým elektromobilom s logom Xiaomi mal byť sedan alebo SUV, ktoré sa má predávať v cenovej relácii od 13 000 € do 38 000 €.

Pri tom druhom bode sa viac prikláňame k vyššej cenovke, 13 000 € za prvý elektromobil je naozaj veľmi ambiciózny cieľ, no ak by sa ho Xiaomi podarilo splniť, išlo by rozhodne o jeden z najlákavejších modelov na trhu.

Spoločnosť však nezabudla ani na divíziu smartfónov a stihla otvoriť tisícky obchodov na podporu predaja mobilných zariadení na domácom trhu. Podľa dostupných informácií by v budúcnosti tieto obchody mali byť využité aj na podporu predaja elektrických vozidiel.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú