Dvaja najväčší výrobcovia áut nepodpísali ekologickú megadohodu. Do sveta posielajú jasný odkaz
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Posledné týždne sa nesú v znamení klimatickej konferencie Cop26. Na stretnutí OSN padlo už niekoľko dôležitých rozhodnutí a jedným z nich je aj nová dohoda automobiliek, ktoré sa podpísali pod to, že od roku 2040 nadobro prestanú vyrábať autá so spaľovacím motorom. Dvaja najväčší výrobcovia automobilov ju však nepodpísali.
Dvoma automobilkami, na ktoré sa aktuálne celý svet pozerá cez prsty, sú nemecký Volkswagen a japonská Toyota. Zatiaľ čo v prípade Toyoty sa rozhodnutie nepodpísať pod dohodu o konci predaja spaľovákov dá chápať, v prípade nemeckého koncernu je to tak trocha ako streľba do vlastných radov.
Toyota vidí budúcnosť v diverzite pohonov
Zatiaľ čo sa všetky automobilky viac-menej zameriavajú už iba na vývoj batériových elektromobilov, japonská Toyota si v tomto smere razí vlastnú cestu. Generálny riaditeľ Akio Toyoda vidí budúcnosť vo vodíkových autách, či dokonca hybridoch, ktoré stále jazdia na fosílne palivá.
Podľa Toyody budú vodíkové autá a hybridy konkurencieschopné pre batériové elektromobily minimálne najbližších 30 rokov. Tomuto vyhláseniu sa nemožno čudovať, Toyota sa totiž primárne sústreďuje na vývoj vodíkových, či práve hybridných áut a ak by generálny riaditeľ tvrdil niečo iné, šiel by tým sám proti sebe.
Vedenie automobilky minulý rok oznámilo zrýchlenie svojich plánov vo vývoji elektromobilov, no aj naďalej sa Toyota bude držať svojej idei a v značnej miere bude pracovať na vodíkových autách či hybridoch.
Shigeki Terashi, výkonný prezident a člen predstavenstva automobilky, povedal v reakcii na otázku investora, že je ešte príliš skoro sústrediť sa iba na jednu technológiu. Do roku 2050 by tak mali automobilky pracovať na všetkých typoch áut, aby si neskôr mohli vybrať z toho, čo sa na trhu uchytilo najlepšie. Toyota tak má jednoznačné dôvody, prečo novú dohodu o konci predaja áut so spaľovacími motormi nepodpísala. Jednoducho verí, že ľudia budú kupovať spaľováky aj po roku 2040.
Volkswagen ide sám proti sebe
Nemecká automobilka Volkswagen sa netají svojou veľkou „elektrickou ofenzívou“, pre ktorú ju mnohí označujú aj ako jedného z najväčších konkurentov Tesly v oblasti elektromobility. Nedávno sme informovali, že aj Volkswagen plánuje plne ukončiť predaj spaľovacích modelov, pričom v Európe tak učiní medzi rokmi 2033 až 2035. Koniec predaja spaľovákov v Európe však neznamená koniec ich výroby.
Nemecká automobilka tak bude autá na benzín či naftu vyrábať aj po roku 2035 a predávať ich na trhoch, ktoré ešte na elektromobilitu nie sú pripravené. Paradoxom ale je, že VW má jednu z najagresívnejších elektroofenzív spomedzi všetkých klasických automobiliek.
Budúcnosť vidí v čistej elektromobilite
Skutočne nevedno, prečo Volkswagen novú dohodu o ukončení výroby spaľovákov do roku 2040 nepodpísal. Automobilka totiž vidí budúcnosť len a len v elektromobilite a žiaden iný pohon v budúcnosti nepripúšťa. VW je navyše jedna z mála automobiliek, pre ktoré sú nové ekologické ciele Európskej únie hravo dosiahnuteľné. Legislatívny balík Fit for 55 podľa automobilky ukázal, že Komisia uznala vážnosť situácie a teraz preklápa Green Deal z teórie do praxe.
Redukcia množstva oxidu uhličitého (CO2) vypusteného novovyrobenými autami o 55 % do roku 2030 v porovnaní s rokom 2021 je návrh, ktorý firma očakávala. Nové ciele sú z pohľadu koncernu dosiahnuteľné, uviedla hovorkyňa Volkswagen Slovakia, Lucia Kovarovič Makayová.
V praxi ale fakt, že VW novú dohodu automobiliek nepodpísal, nič neznamená. Nemecký koncern môže skoncovať s výrobou spaľovákov aj skôr, no ak by si to situácia vyžadovala, v ich výrobe môže pokračovať aj po roku 2040, pretože nebude viazaný žiadnou dohodou.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Študenti môžu ušetriť desiatky eur. Šikovný web ti ukáže „skryté“ lístky na vlak zadarmo
Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
Záujem domácností o fotovoltiku v prvom štvrťroku mierne klesol
Väčšina Rakúšanov považuje vlastníctvo automobilu za dôležité
Poľský jadrový program napreduje smerom k fáze výstavby elektrární
Elon Musk rozbieha novú firmu. Vyzbieral na ňu milliardy, takto chce zmeniť svet
Macron chce otvoriť diskusiu o európskej obrane vrátane jadrových zbraní
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené