Tržby amerického výrobcu elektromobilov Tesly v Číne už dosiahli takmer polovicu jej tržieb v Spojených štátoch. Vyplýva to z hlásenia pre burzu. Spoločnosť Elona Muska vykázala v 3. štvrťroku v Číne tržby vo výške 3,11 miliardy USD (2,68 miliardy eur), čo predstavovalo 48,5 % z jej tržieb v USA vo výške 6,41 miliardy USD v rovnakom kvartáli.

Tento pomer sa zvýšil zo 41,4 % vlani v rovnakom období a z menej ako 10 % v roku 2018. Podiel čínskeho trhu na celkových tržbách Tesly vzrástol v 3. štvrťroku na 22,6 % z takmer 20 % pred rokom.

Tesla otvorila gigatováreň v Šanghaji a dodala svoje prvé autá vyrobené v Číne miestnym zákazníkom tesne pred vypuknutím pandémie nového koronavírusu v januári 2020. A tento rok začala spoločnosť dodávať na čínsky trh svoj druhý model vyrobený v tamojšom závode. Napriek kritike zo strany štátnych médií zostávajú elektromobily Tesla v Číne stále populárne.

Model 3 aj Model Y patria medzi tri najlepšie predávané na čínskom trhu s tzv. novými energetickými vozidlami (NEV) podľa čínskeho združenia výrobcov áut CAAM.

Čína je najväčším automobilovým trhom na svete a hlavnou destináciou pre svetové značky. Nemecký automobilový gigant Volkswagen generuje približne 41 % svojho objemu predaja v Číne, uviedla banka Goldman Sachs.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú