Zobral som 300-koňový elektromobil a ťahal s ním karavan. Dojazd zrazil šialene, no výsledok jazdy prekvapil
Kempovanie je predovšetkým aktivita letných mesiacov, no ak máš karavan, kemping ti nerobí problém ani na jeseň, kedy už bývajú noci o čosi chladnejšie. Ja som si kemping v karavane vyskúšal na vlastnej koži a spoločníka pri vlečení jednotonového prívesu mi robil výkonný elektromobil VW ID.4 GTX. Ako si elektrické auto poradilo s ťahaním karavanu?
Klasický VW ID.4 som mal možnosť testovať už pár týždňov dozadu a musím uznať, že celkovo sa mi elektrická novinka z Nemecka zapáčila. Áno, auto trpelo pár technickými nedostatkami, no elektromobily z rodiny ID už postupne začali získavať OTA aktualizácie, takže automobilka tieto problémy dokáže hravo odstrániť aj na diaľku.
Auto ako také som preto poznal veľmi dobre, ID.4 GTX sa ale oproti klasickej ID.4 líši predovšetkým výkonom. Aktuálne najvýkonnejší elektromobil VW disponuje pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom až 300 koní.
Papierovo možno ide o parametre športového sedanu či hot hatchu, no ID.4 GTX je predovšetkým výkonné rodinné SUV, a tak som sa rozhodol, že miesto klasického testu vezmem ostrú ID.4 na výlet.
V recenzii sa dozvieš:
- V čom je ID.4 GTX iné oproti klasickej verzii
- Ako sa líši spotreba ostrejšej verzie od bežnej ID.4
- Či je elektromobil vhodný na ťahanie obytného prívesu
- Ako sa zvýši spotreba ID.4 GTX so zapojeným karavanom
- Ako často budeš musieť nabíjať
- Aká je ideálna rýchlosť pri jazde elektromobilom s karavanom
- Ako si poradil VW ID.4 GTX pri ťahaní karavanu po výkonnostnej stránke
Ako som už spomínal v úvode, ID.4 GTX sa od klasickej verzie líši najmä pohonnou sústavou. Ostrá verzia dostala dvojicu elektromotorov a pohon všetkých štyroch kolies.
Predný elektromotor má výkon 95 koní, zadný až 204 koní, čo vo výsledku prináša systémový výkon presne 299 koní. Papierovo zrýchli ID.4 GTX z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy.
O napájanie sa napokon stará batéria s kapacitou 77 kWh, čo je aktuálne najvyššia možná kapacita akumulátora, ktorú si zákazníci môžu pri elektromobiloch na platforme MEB navoliť.
Prejdime ale od technických detailov k tým jazdným a emočným. Druhý elektromotor pri verzii GTX je naozaj cítiť, auto je vďaka nemu citeľne svižnejšie, než klasická ID.4. Rozhodne nejde o najrýchlejší elektromobil, no ten pocit zrýchlenia v kombinácii s robustnosťou auta je unikátny.
ID.4 GTX má nielen vyšší výkon a lepšie zrýchlenie v porovnaní s modelom bez športového prívlastku. Pri ostrejšej verzii sa, žiaľ, zvýšila aj priemerná spotreba. Obe autá som testoval v pomerne teplých mesiacoch, podmienky sú preto porovnateľné.
Zatiaľ čo klasická ID.4 si na diaľnici pri 130-ke potiahla v priemere 24 kWh/100 km, pri ostrejšej GTX to bolo až niečo málo cez 27 kWh/100 km. Spotreba v meste je ale takmer identická, s ID.4 GTX sa mi dokonca podarilo zajazdiť ešte o pár desatín kWh úspornejšie, no mestské podmienky neboli v oboch prípadoch rovnaké. Rátať ale môžeš s mestskou spotrebou okolo 17 kWh/100 km.
Konečne sa ale dostávam k tej najdôležitejšej časti celého testu, k ťahaniu karavanu. Spoločnosť Karavany Bratislava nám zapožičala jeden zo svojich nádherných kúskov.
Išlo o menší model s hmotnosťou okolo 1000 kg. V tomto smere si treba dávať obrovský pozor, aby celková hmotnosť karavanu a vozidla neprekročila 3,5 tony.
Pri elektromobiloch s hmotnosťami nad 2 tony sa to môže stať veľmi jednoducho, niektoré karavany totiž vážia aj viac ako 1300 kg, a tak súčet hmotností môže hravo prekonať spomínané 3,5 tony. Moja súprava auta a karavanu teda dohromady vážila 3,2 tony, čo je už naozaj slušná váha a záťaž pre elektromotory s baterkou.
S obytným prívesom sa ale prevažne jazdí po okreskách a diaľnici, no Volkswagen ID.4 GTX mi už v meste ukázal svoje prvé benefity, prečo je toto auto vhodné na ťahanie širokého prívesu.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa zvýši spotreba ID.4 GTX so zapojeným karavanom
- Ako často budeš musieť nabíjať
- Aká je úplne ideálna rýchlosť pri jazde elektromobilom s karavanom
- Ako si poradil VW ID.4 GTX pri ťahaní karavanu po výkonnostnej stránke
- Ako si vybrať správny elektromobil na ťahanie karavanu
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: Recenzie
Teraz čítajú
Sám si operie mopy či vysaje prach. Vyskúšal som robotický vysávač a klasický do ruky už nechytím
RECENZIA Prémiový Android bez zbytočností: Dostaneš TOP fotoaparát, AI vychytávky a prekvapivú cenu (RECENZIA)
RECENZIA Stojí ako špičkový notebook. Testovali sme jeden z TOP Androidov súčasnosti (RECENZIA)
Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
RECENZIA Dokáže stále držať krok s dobou? Gears of War Reloaded očarí najmä v jednom smere (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Kimovi asistenti dezinfikovali každý predmet, ktorého sa dotkol po stretnutí s Putinom. Video vyvolalo rozruch
Medveď zaútočil na muža pri Prievidzi: Zraneného previezli do nemocnice
Dovolenkári pozor: Obľúbená destinácia zavádza prísne pokuty aj za zber kamienkov. Kontrolovať pláže majú drony
Armáda v najvyššej pohotovosti: Poľsko hlási narušenie vzdušného priestoru
Omladol o 15 rokov: Podnikateľ hovorí o „tajnej zbrani“ miliardárov, ktorá má radikálne predlžovať život
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Nové MG obracia plug-in hybridy naruby: Luxusná kabína, nízka spotreba a cena, ktorú nečakáš
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
Fico to povedal Putinovi jasne: Slovensko má s ruskými energiami jasný plán, spomenul aj USA
Známy podvod opäť terorizuje celé Slovensko. Podvodníci chcú pripraviť ľudí o úspory zákerným spôsobom
Populárna športová TV aj filmová špecialita. Slovenská služba sprístupnila zákazníkom prémiové kanály
Slovensko nedokáže opraviť kľúčovú elektráreň už 10 rokov. Cena jej opravy exponenciálne stúpa
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP