Zobral som 300-koňový elektromobil a ťahal s ním karavan. Dojazd zrazil šialene, no výsledok jazdy prekvapil
Kempovanie je predovšetkým aktivita letných mesiacov, no ak máš karavan, kemping ti nerobí problém ani na jeseň, kedy už bývajú noci o čosi chladnejšie. Ja som si kemping v karavane vyskúšal na vlastnej koži a spoločníka pri vlečení jednotonového prívesu mi robil výkonný elektromobil VW ID.4 GTX. Ako si elektrické auto poradilo s ťahaním karavanu?
Klasický VW ID.4 som mal možnosť testovať už pár týždňov dozadu a musím uznať, že celkovo sa mi elektrická novinka z Nemecka zapáčila. Áno, auto trpelo pár technickými nedostatkami, no elektromobily z rodiny ID už postupne začali získavať OTA aktualizácie, takže automobilka tieto problémy dokáže hravo odstrániť aj na diaľku.
Auto ako také som preto poznal veľmi dobre, ID.4 GTX sa ale oproti klasickej ID.4 líši predovšetkým výkonom. Aktuálne najvýkonnejší elektromobil VW disponuje pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom až 300 koní.
Papierovo možno ide o parametre športového sedanu či hot hatchu, no ID.4 GTX je predovšetkým výkonné rodinné SUV, a tak som sa rozhodol, že miesto klasického testu vezmem ostrú ID.4 na výlet.
V recenzii sa dozvieš:
- V čom je ID.4 GTX iné oproti klasickej verzii
- Ako sa líši spotreba ostrejšej verzie od bežnej ID.4
- Či je elektromobil vhodný na ťahanie obytného prívesu
- Ako sa zvýši spotreba ID.4 GTX so zapojeným karavanom
- Ako často budeš musieť nabíjať
- Aká je ideálna rýchlosť pri jazde elektromobilom s karavanom
- Ako si poradil VW ID.4 GTX pri ťahaní karavanu po výkonnostnej stránke
Ako som už spomínal v úvode, ID.4 GTX sa od klasickej verzie líši najmä pohonnou sústavou. Ostrá verzia dostala dvojicu elektromotorov a pohon všetkých štyroch kolies.

Predný elektromotor má výkon 95 koní, zadný až 204 koní, čo vo výsledku prináša systémový výkon presne 299 koní. Papierovo zrýchli ID.4 GTX z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy.

O napájanie sa napokon stará batéria s kapacitou 77 kWh, čo je aktuálne najvyššia možná kapacita akumulátora, ktorú si zákazníci môžu pri elektromobiloch na platforme MEB navoliť.

Prejdime ale od technických detailov k tým jazdným a emočným. Druhý elektromotor pri verzii GTX je naozaj cítiť, auto je vďaka nemu citeľne svižnejšie, než klasická ID.4. Rozhodne nejde o najrýchlejší elektromobil, no ten pocit zrýchlenia v kombinácii s robustnosťou auta je unikátny.

ID.4 GTX má nielen vyšší výkon a lepšie zrýchlenie v porovnaní s modelom bez športového prívlastku. Pri ostrejšej verzii sa, žiaľ, zvýšila aj priemerná spotreba. Obe autá som testoval v pomerne teplých mesiacoch, podmienky sú preto porovnateľné.

Zatiaľ čo klasická ID.4 si na diaľnici pri 130-ke potiahla v priemere 24 kWh/100 km, pri ostrejšej GTX to bolo až niečo málo cez 27 kWh/100 km. Spotreba v meste je ale takmer identická, s ID.4 GTX sa mi dokonca podarilo zajazdiť ešte o pár desatín kWh úspornejšie, no mestské podmienky neboli v oboch prípadoch rovnaké. Rátať ale môžeš s mestskou spotrebou okolo 17 kWh/100 km.

Konečne sa ale dostávam k tej najdôležitejšej časti celého testu, k ťahaniu karavanu. Spoločnosť Karavany Bratislava nám zapožičala jeden zo svojich nádherných kúskov.

Išlo o menší model s hmotnosťou okolo 1000 kg. V tomto smere si treba dávať obrovský pozor, aby celková hmotnosť karavanu a vozidla neprekročila 3,5 tony.

Pri elektromobiloch s hmotnosťami nad 2 tony sa to môže stať veľmi jednoducho, niektoré karavany totiž vážia aj viac ako 1300 kg, a tak súčet hmotností môže hravo prekonať spomínané 3,5 tony. Moja súprava auta a karavanu teda dohromady vážila 3,2 tony, čo je už naozaj slušná váha a záťaž pre elektromotory s baterkou.

S obytným prívesom sa ale prevažne jazdí po okreskách a diaľnici, no Volkswagen ID.4 GTX mi už v meste ukázal svoje prvé benefity, prečo je toto auto vhodné na ťahanie širokého prívesu.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa zvýši spotreba ID.4 GTX so zapojeným karavanom
- Ako často budeš musieť nabíjať
- Aká je úplne ideálna rýchlosť pri jazde elektromobilom s karavanom
- Ako si poradil VW ID.4 GTX pri ťahaní karavanu po výkonnostnej stránke
- Ako si vybrať správny elektromobil na ťahanie karavanu
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: Recenzie
Teraz čítajú

RECENZIA Tenký ako pierko, ale batéria ťa zloží. Vyskúšal som iPhone Air a viem, či stojí za tie peniaze (RECENZIA)

RECENZIA Exkluzívne sme videli slovenský dokumentárny klenot. Zavedie ťa na miesta, kde sa bežne nedostaneš

Roky som neveril lacným slúchadlám. Tieto ma však prekvapili viac, než som čakal (RECENZIA)

Každý deň sa to deje aj u nás. Do kín dorazil film o probléme, o ktorom sa mlčí

Google dýcha na krk aj Applu. Nové smart hodinky dokážu veci, aké konkurencii ani nenapadli
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

92 % nádorových buniek zmizlo po 30 minútach. Nová metóda ničí rakovinu bezpečne

Slovákov oberá o tisíce eur ročne. Rafinovaný podvod pri kúpe auta nemizne

Z bunkra pri Bratislave vzniklo zážitkové bývanie. Architekti oživili 90-ročný úkryt

„Sme dosť blízko k dohode.“ Putinov vyslanec prekvapil svet tvrdením o konci vojny na Ukrajine

„Búrkový vták“ je zbraň, akú svet ešte nevidel, vyhlásil Putin. Rusko otestovalo jadrovú strelu s neobmedzeným doletom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Slováci môžu ušetriť desaťtisíce eur. Tu sú najlepšie jazdené elektroautá, ktoré kúpiš za zlomok ceny
-
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s podceňovaným pohonom budúcnosti
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Ľudia musia urobiť jednoduchý krok. Európska vláda spúšťa masívne dotácie na elektromobily
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Zlom vo svetovej politike. Veľmoci dosiahli tajnú dohodu, vojna medzi nimi sa môže skončiť
EÚ robí krok, ktorý sa kedysi zdal nemysliteľný. Nový plán má zmeniť chod automobilového priemyslu
Elektromobilita rozdelila Európu na dve časti. Osud spaľovákov má v rukách jeden štát
Prevádzkovatelia spochybňujú plán vlády. Žiadajú predĺžiť využívanie jadrovej energie
Predbehol angličtinu a rozumejú mu aj Slováci. Sused Slovenska má najpresnejší jazyk pre komunikáciu s AI
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

92 % nádorových buniek zmizlo po 30 minútach. Nová metóda ničí rakovinu bezpečne

Slovákov oberá o tisíce eur ročne. Rafinovaný podvod pri kúpe auta nemizne

Z bunkra pri Bratislave vzniklo zážitkové bývanie. Architekti oživili 90-ročný úkryt

„Sme dosť blízko k dohode.“ Putinov vyslanec prekvapil svet tvrdením o konci vojny na Ukrajine



