Mercedes dnes na konferencii IAA v Mníchove odhalil množstvo noviniek, medzi nimi aj koncept elektromobilu EQG. Elektrické „Géčko“ tak naberá reálne kontúry.

O modeli EQG počúvame už niekoľko týždňov. Mnoho fanúšikov hranatého Mercedesu si však túto ikonu nevie predstaviť bez objemného spaľovacieho motora.

Mercedes

Nemecká automobilka chce do roku 2025 ponúkať čisto elektrickú verziu každého modelu v ponuke a Géčko tak nebude žiadnou výnimkou. Teraz sa konečne môžeme pozrieť na to, ako bude EQG vyzerať a čo všetko nám elektrická trieda G ponúkne.

Hranaté tvary a offroadové schopnosti si zachová

Na trhu je už od roku 1979 a za viac ako štyri dekády si trieda G našla svojich verných fanúšikov. Doba sa však mení a s ňou sa mení aj trieda G. Mercedes EQG kombinuje nový dizajnový podpis rodiny EQ s tradičnými hranatými tvarmi, ktoré sú naopak typické pre triedu G.

Mercedes

Po bokoch dverí môžeme vidieť podsvietené LED pásy, v prednej časti zasa dominujú tradičné okrúhle svetlomety, ktoré dopĺňa Black Panel typický pre rodinu EQ. Ten nahrádza klasickú mriežku chladiča používanú pri spaľovákoch.

Koncept je obutý na 22-palcových hliníkových diskoch, ktoré majú exkluzívny offroadový dizajn. V zadnej časti badať jednu z najväčších smien v porovnaní s klasickou triedou G.

Mercedes

Kryt na rezervnú pneumatiku nahradil hranatý box, v ktorom sa ukrýva wallbox na nabíjanie elektromobilu. Wallbox ale bude zrejme za príplatok, no box v zadnej časti má byť štandardom. Poslúžiť tak môže napríklad aj na uloženie nabíjacieho kábla či 230 V nabíjačky.

Preverený pohorím Schöckl

Rovnako ako každé Géčko so spaľovákom, bude aj EQG preverené náročným terénom pohoria Schöckl. Jedna z najnáročnejších offroadových trás je dlhá 5,6 kilometra a auto na nej musí zdolať až 60-stupňové stúpania.

EQG teda bude plnohodnotným offroadom. Náročný terén mu pomôže zdolávať až štvorica elektromotorov. Každý z nich poháňa individuálne jedno koleso, dvojstupňová prevodovka zasa nájde svoje využitie v tých najnáročnejších podmienkach.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú