Čínska automobilka BYD napreduje ohromným tempom a pomaly začala s dobývaním európskeho trhu. Elektrické 7-miestne SUV BYD Tang doručili prvému európskemu majiteľovi z Nórska, informoval portál InsideEVs.

Loď naplnená stovkou elektromobilov BYD Tang zakotvila v nórskom prístave ešte v júni, no s dodávkami zákazníkom sa automobilka spolu s lokálnym distribútorom RSA príliš neponáhľala.

Prvý majiteľ sa už ale môže zo svojho elektrického SUV tešiť a ďalší budú ihneď nasledovať. Do konca roka chce automobilka v Nórsku doručiť zákazníkom až 1500 kusov SUV Tang.

BYD

V budúcom roku by sa k nemu mal pridať aj plne elektrický sedan BYD Han, ktorý ale nedávno pohorel v crash teste. Problémy spôsobila revolučná Blade batéria, ktorá má byť podľa automobilky omnoho bezpečnejšia než tradičné batérie v elektromobiloch. V prípade spomínaného crash testu však bol opak pravdou.

Solídny elektromobil s nie príliš „čínskou“ cenovkou

Európska verzia BYD Tang začína v základnej konfigurácii na sume takmer 58 000 €, čo rozhodne nie je málo, informuje Electrive. Od čínskeho elektromobilu by sme skôr čakali, že európskym bude konkurovať primárne svojou cenou.

BYD

V prípade BYD to žiaľ neplatí, no vzhľadom na vyššiu cenovku ide o naozaj solídny elektromobil. Kombinovaný dojazd podľa WLTP automobilka udáva na úrovni 400 km, pričom v meste toto veľké SUV zvládne prejsť až 528 km na jedno nabitie.

NEPREHLIADNI
Magická hranica prelomená. Batérie od čínskej firmy sú konečne lacné, skáče po nich aj Tesla

O dojazd sa stará spomínaná Blade batéria s kapacitou 86,4 kWh. Nabíjanie s výkonom 110 kW dokáže batériu dobiť z 30 na 80 % za rovnú pol hodinu. K dispozícii je aj palubná AC nabíjačka s výkonom 7 kW, čiže na dnešnú dobu značný podpriemer.

BYD

Výkonu má veľké SUV dostatok. Dva elektromotory zabezpečujú pohon všetkých štyroch kolies a ich kombinovaný výkon činí 380 kW, z 0 na 100 km/h auto zrýchli za 4,6 sekundy.

Napreduje raketovým tempom

Automobilke BYD sa v posledných mesiacoch nesmierne darí. Doposiaľ predala už viac ako 1 milión vozidiel, väčšinu z toho na domácom čínskom trhu. Okrem toho sa jej podarilo získať veľmi významného partnera, ktorý od nej bude kupovať spomínané Blade batérie.

BYD

Tým partnerom je Tesla a batériu spoločnosti BYD má používať v najlacnejšom a najmenšom Modeli 2, ktorý sa aktuálne vyvíja v Číne. V šanghajskej Gigafactory bude prebiehať aj výroba lacnej Tesly.

Úspech spoločnosti BYD spočíva práve v tom, že si sama pre svoje elektromobily vyrába aj spomínané batérie. Tie navyše dokáže vyrábať extrémne lacno, v priemere za 55 € na kilowatthodinu. V budúcnosti môžu túto cenu ešte znížiť použitím sodík-iónových článkov o ďalších 30 %.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú