Začiatkom augusta sme sa dopočuli o obavách Volkswagenu, ktorý naznačil, že nedostatok čipov by sa v priebehu roka mal ešte prehĺbiť. Túto predikciu najnovšie potvrdzuje aj Bloomberg.

Zdroj totiž informuje, že objednávky čipov sa v posledných týždňoch výrazne predĺžili aj o niekoľko dní. V praxi to znamená, že čas medzi objednávkou a dodaním polovodičov sa v júli natiahol až o osem dní, čo vo finále pre odberateľov predstavuje vyše 20-týždňové čakanie na ich dodanie.

Nedostatok mikrospínačov, logických dosiek a ostatných komponentov využívaných v automobilovom priemysle, priemyselných zariadeniach a domácej elektronike rovnako zapríčinil ich oneskorený čas dodania. Dodacia lehota takéhoto druhu komponentov bola v júli na úrovni 26,5 týždňa, pričom za bežných podmienok sa tieto termíny dodržujú v 6 až 9-týždňových intervaloch.

VW

Nedostatok čipov ovplyvnil azda každé odvetvie. Vo veľkej miere sa to dotklo nielen výrobcov elektroniky, ale aj automobilového priemyslu, ktorý podľa zdroja predpokladá v blízkej dobe stratu až 100 miliárd dolárov.

Skrz nedostatok čipov je na trhu obrovský dopyt aj po chýbajúcom tovare. To vytvorilo pevný základ napríklad pre tzv. „scalperov“ (napríklad u nových konzol), ale aj suverénnych predajcov elektroniky. Tí neraz kvôli pretrvávajúcej situácii navýšili ceny, čím dražili aj také grafické karty.

Pritom sa zdalo, že dodávky počítačových komponentov sa v najbližších mesiacoch ustália. Nové správy, ktoré potvrdzujú predĺženie dodacích lehôt, naznačujú presný opak. Polovodičová kríza teda na ústupe zatiaľ nie je a podľa niektorých zdrojov sa môže natiahnuť až do polovice roka 2023.

Zdroj: Bloomberg

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú