Najväčší risk Mercedesu. Elektrické „Géčko“ je za dverami, takto môže vyzerať
Na svete existujú len dva druhy áut, také, pri ktorých ti je viac menej jedno, či je poháňané elektrinou, alebo fosílnymi palivami, no potom sú tu tie, pri ktorých si objemný benzínový motor jednoducho nedokážeš odmyslieť. Aj Mercedes má taký model a je ním ikonická Trieda G. Ako ale píše Motor1, ani tá sa nevyhne elektrifikácii.
Hranaté tvary, obrovská svetlá výška podvozku, okrúhle predné svetlá a nezameniteľný zvuk zatvárania dverí. Presne takto nejak by popísal každý automobilový fanúšik ikonu z dielne štuttgartskej automobilky.
K tomuto autu okrem ikonických dizajnových a technických prvkov neodmysliteľne patrí aj poriadny motor. Veď už v základe sa trieda G predáva s naftovým radovým 6-valcom o objeme 3 litrov a vo vrcholnej verzii AMG G63 dostaneš benzínovú V8 s objemom 4 litre.
NEPREHLIADNI
Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd
Toto auto jednoducho nejde dokopy so žiadnym úsporným motorom s nízkym objemom. Z Nemecka sa k nám ale nedávno dostali informácie, že elektrifikácia neobíde ani „Géčko“ a prvý koncept už podľa oficiálnych správ uvidíme na tohtoročnom autosalóne IAA v Mníchove, ktorý štartuje už 6. septembra.
Miesto burácania V8 bzučanie elektromotora
Rovnako ako elektrina jednoducho nepasuje k americkým „muscle cars“, nepristane ani hranatému „Géčku“. Teda aspoň zatiaľ to tak vyzerá, možno nás Mercedes veľmi milo prekvapí a predstaví elektrický koncept triedy G, ktorý šokuje celú automobilovú komunitu.
Ako uvádza nemecký blog MBpassion, elektrická trieda G by mala niesť označenie EQG, a teda aj toto auto bude plnohodnotným členom rodiny EQ. Teda, plnohodnotným ako plnohodnotným, vo svojom článku ďalej uvádzajú, že nepôjde o vozidlo s novým vývojom, ale iba o prestavbu klasického „Géčka“ na elektromobil, stáť však zrejme bude na elektrickej platforme EVA.
Z tejto informácie však máme už teraz vrásky na čele, všetci totiž veľmi dobre vieme, akú dôležitú úlohu zohráva pri elektromobiloch aerodynamika. No a povedzme si na rovinu, trieda G príliš aerodynamická nie je. Ak bude chcieť teda Mercedes dosiahnuť aspoň aký-taký dojazd, bude musieť použiť naozaj masívnu batériu.
Dobrou správou je, že prvý koncept, ktorý teda ešte nebude predstavovať sériové vozidlo, uvidíme už o pár dní na tohtoročnej výstave IAA v Mníchove, ktorá sa bude konať v septembri. Produkčná verzia by mohla doraziť niekedy v roku 2023.
O technických špecifikáciách zatiaľ môžeme iba polemizovať, no je viac než pravdepodobné, že Mercedes využije niečo z toho, čo už aktuálne ponúka pri svojich elektromobiloch z rodiny EQ. Spomenúť tak môžeme masívnu 108 kWh batériu využívanú v modeli EQS, ktorá v prípade luxusného sedanu zabezpečuje dojazd cez 770 km na jedno nabitie.
Hranaté EQG by sa s dojazdom malo pohybovať na úrovni 500 km. Vo vrcholnej verzii by mal byť dostupný výkon 560 kW a pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC. Najdôležitejšie však bude, či a ako elektrické „Géčko“ príjme automobilová verejnosť.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Známa továreň na hoaxy končí. Po 2 rokoch porušovania pravidiel mu zrušili kanál
Vedci prinášajú viacero prelomových objavov, týkajú sa žilnatiny listov aj Alzheimera
Vo vlakoch bude o niečo bezpečnejšie. ZSSK spustila nový projekt
iPhone už nie je tak populárny. Apple zaznamenal prepad predajov, chcú to zmeniť
O hlasovací preukaz v eurovoľbách možno požiadať aj cez aplikáciu Voľby.Digital
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené