Najväčší risk Mercedesu. Elektrické „Géčko“ je za dverami, takto môže vyzerať
Na svete existujú len dva druhy áut, také, pri ktorých ti je viac menej jedno, či je poháňané elektrinou, alebo fosílnymi palivami, no potom sú tu tie, pri ktorých si objemný benzínový motor jednoducho nedokážeš odmyslieť. Aj Mercedes má taký model a je ním ikonická Trieda G. Ako ale píše Motor1, ani tá sa nevyhne elektrifikácii.
Hranaté tvary, obrovská svetlá výška podvozku, okrúhle predné svetlá a nezameniteľný zvuk zatvárania dverí. Presne takto nejak by popísal každý automobilový fanúšik ikonu z dielne štuttgartskej automobilky.
K tomuto autu okrem ikonických dizajnových a technických prvkov neodmysliteľne patrí aj poriadny motor. Veď už v základe sa trieda G predáva s naftovým radovým 6-valcom o objeme 3 litrov a vo vrcholnej verzii AMG G63 dostaneš benzínovú V8 s objemom 4 litre.
NEPREHLIADNI
Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd
Toto auto jednoducho nejde dokopy so žiadnym úsporným motorom s nízkym objemom. Z Nemecka sa k nám ale nedávno dostali informácie, že elektrifikácia neobíde ani „Géčko“ a prvý koncept už podľa oficiálnych správ uvidíme na tohtoročnom autosalóne IAA v Mníchove, ktorý štartuje už 6. septembra.
Miesto burácania V8 bzučanie elektromotora
Rovnako ako elektrina jednoducho nepasuje k americkým „muscle cars“, nepristane ani hranatému „Géčku“. Teda aspoň zatiaľ to tak vyzerá, možno nás Mercedes veľmi milo prekvapí a predstaví elektrický koncept triedy G, ktorý šokuje celú automobilovú komunitu.
Ako uvádza nemecký blog MBpassion, elektrická trieda G by mala niesť označenie EQG, a teda aj toto auto bude plnohodnotným členom rodiny EQ. Teda, plnohodnotným ako plnohodnotným, vo svojom článku ďalej uvádzajú, že nepôjde o vozidlo s novým vývojom, ale iba o prestavbu klasického „Géčka“ na elektromobil, stáť však zrejme bude na elektrickej platforme EVA.
Z tejto informácie však máme už teraz vrásky na čele, všetci totiž veľmi dobre vieme, akú dôležitú úlohu zohráva pri elektromobiloch aerodynamika. No a povedzme si na rovinu, trieda G príliš aerodynamická nie je. Ak bude chcieť teda Mercedes dosiahnuť aspoň aký-taký dojazd, bude musieť použiť naozaj masívnu batériu.
Dobrou správou je, že prvý koncept, ktorý teda ešte nebude predstavovať sériové vozidlo, uvidíme už o pár dní na tohtoročnej výstave IAA v Mníchove, ktorá sa bude konať v septembri. Produkčná verzia by mohla doraziť niekedy v roku 2023.
O technických špecifikáciách zatiaľ môžeme iba polemizovať, no je viac než pravdepodobné, že Mercedes využije niečo z toho, čo už aktuálne ponúka pri svojich elektromobiloch z rodiny EQ. Spomenúť tak môžeme masívnu 108 kWh batériu využívanú v modeli EQS, ktorá v prípade luxusného sedanu zabezpečuje dojazd cez 770 km na jedno nabitie.
Hranaté EQG by sa s dojazdom malo pohybovať na úrovni 500 km. Vo vrcholnej verzii by mal byť dostupný výkon 560 kW a pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC. Najdôležitejšie však bude, či a ako elektrické „Géčko“ príjme automobilová verejnosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensko sa rúti posledná vlna horúčav. September prinesie výraznú zmenu (PREDPOVEĎ)
Za mesiac si zarobíš 300 eur navyše. Takto som pri investovaní využila umelú inteligenciu
Attila Végh vráti peniaze SPP za neplnenie zmluvy: „Je to normálna vec,“ tvrdí zápasník
Nepriateľ, ktorý ma brzdí. Psychológ odhalil najväčšie mýty o strachu, ktorým Slováci veria
Vedci odhalili skrytý „prepínač tuku“. Aminokyselina môže zmeniť tvoju váhu o desiatky percent
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP