Krutá realita strát pri výrobe elektromobilov: Ani druhý najpredávanejší model sveta automobilke nezarába
Elektrické autá sú niečo nové a všetko nové niečo stojí. V prvom rade však za to platia automobilky, ktoré investujú do vývoja a nových výrobných technológií a aj napriek tomu, že sú elektrické autá podstatne drahšie než spaľováky, automobilkám neprinášajú takmer žiaden zisk. To je dokonca prípad aj druhého najpredávanejšieho elektromobilu na svete, informoval portál Xcar.
Jedinou automobilkou, ktorá sa v segmente elektromobility pohybuje v plusových číslach, je Tesla, no aj tá bola dlhé roky na svojich autách stratová. Model 3 je najpredávanejším elektromobilom na svete, no ani tento elektromobil by Tesle nezarábal, ak by automobilka nepredávala emisné kredity iným výrobcom, ktoré ešte stále produkujú aj modely so spaľovacími motormi.
Ani druhý najpredávanejší elektromobil na svete, ktorý je navyše ešte extrémne lacný, automobilke takmer nič nezarába. Ide o mestské elektrické auto Hongguang MINI EV, ktoré sa vyrába v Číne a ktoré sa u nás v Európe predáva pod rôznymi inými názvami.
Zisk na jednom aute nižší ako má Apple na jednom iPhone
Téme sa venoval aj český portál Autoforum.cz. Wuling Group, výrobca tohto ultralacného elektromobilu, má podľa informácií zarobiť na každom predanom vozidle iba 89 yuanov, čo je v prepočte 11,50 €.
To je skutočne smiešna suma aj napriek tomu, že toto auto sa predáva za cenu okolo 3700 €. Veď to aj výrobcovia smartfónov majú na svojich zariadeniach omnoho vyššiu maržu.
Automobilke sa však tento prístup aj tak vypláca, v podstate vo veľkom ťaží z toho, z čoho ťaží aj Tesla – predaj emisných kreditov. Čína totiž spoločnosti Wuling Group zaplatí za každý predaný elektromobil 3000 yuanov, čo je 390 €.
NEPREHLIADNI
Žiadna Tesla ani nemecká prémiovka, najobľúbenejší elektromobil Číny stojí menej ako 4000 €
Suma sumárum tak automobilka zarobí na každom aute niečo málo cez 400 €. Stále to nie je žiadna sláva, no výrobca malého mestského elektromobilu verí, že sa vďaka vysokým predajom dostane viac do povedomia a neskôr si budú zákazníci kupovať aj ich drahšie a lepšie vybavené modely, na ktorých už bude marža podstatne vyššia.
Odhaduje sa, že od začiatku tohto roka sa globálne predalo viac ako 400 000 kusov elektromobilu Hongguang MINI EV. Parametrami nejde o žiaden trhač asfaltu a ani kráľa v dojazde na jedno nabitie, no na mestské jazdenie výkon a kapacita batérie bohate stačia.
Najmenší štvormiestny elektromobil na svete je poháňaný motorom s výkonom 13 kW a dosahuje maximálnu rýchlosť 100 km/h. Dĺžka je situovaná na 2917 mm, šírka na 1493 mm, výška na 1621 mm a dĺžka rázvoru kolies dosahuje 1940 mm. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť, čím vznikne batožinový priestor s objemom 741 l.
Podľa Insideevs je Hongguang Mini v ponuke v 3 verziách s dvomi rôznymi kapacitami batérie. Základný model je vybavený 9,2 kWh batériou s dojazdom 120 km podľa domácej čínskej normy NEDC. Najdrahšia verzia disponuje batériou s kapacitou 13 kWh a dojazdom 170 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 600 km a veľa miesta. Mitsubishi predstavilo nový elektromobil pre Európu, cena však zarazí
Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Polícia zadržala známeho podnikateľa. Je podozrivý zo zločinu voči maloletým
Zabraňuje návalom hladu a brzdí priberanie: Biohacking trik Kristen Bell zaujal odborníkov na výživu
Obyčajný zápal močového mechúra môže byť prvým príznakom rakoviny. Vedci objavili prekvapivú súvislosť
Prelomový objav v boji s Parkinsonovou chorobou: Vedci odhalili, ako toxické proteíny ničia bunky
Andrej Danko končí vo funkcii: SNS má nového šéfa klubu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Poľsko sa výrazne vojensky vyzbrojuje. Do konca roka chce posilniť svoju kľúčovú zónu
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP