Muskova vízia má ďaleko od reality. Prvý komerčný tunel The Boring Company ani zďaleka nenaplnil očakávania
Muskova spoločnosť The Boring Company sa pýši veľkolepým otvorením prvého komerčného tunela, ktorý razili niekoľko mesiacov v Las Vegas. Od sľubov, ktoré vyslovil Elon Musk, je ale realita drasticky odlišná a ani zďaleka nie je tak vzrušujúca, futuristická a prevratná, informuje FastCompany.
Sen o revolučnej doprave a futuristických tuneloch neprišiel, zatiaľ
Od The Boring Company sme v minulosti dostali dych vyrážajúce animácie a množstvo úžasných nápadov, ktoré mali spôsobiť revolúciu hromadnej dopravy a odbremeniť asfaltové cesty na povrchu. Videli sme autonómne autobusy s presklenými stenami, obrovské siete tunelov a praktické vyriešenie problémov s dopravou vo veľkých mestách.
Prvé pochybnosti sa objavili už počas demonštrácie v roku 2018, kedy novinári opisovali jazdu ako roztrasenú a hektickú. Kým vtedy dosahovali maximálnu rýchlosť takmer 190 km/h a Elon Musk prisľúbil až 240 km/h, vozidlá Tesly v dnes otvorených tuneloch dosahujú rýchlosť asi 65 km/h. Z dostupných videí a tvrdení sa zdá, že jazda je rovnako roztrasená.
Netreba zabúdať na fakt, že kým v roku 2018 fungovali Tesly v tuneloch so spusteným autopilotom a na kolesách mali pripevnené špeciálne vodiče, dnes sedí za volantom človek. Ten sa v úzkom tunely neodváži prekonať rýchlosť 65 km/h. Futuristicky pôsobí jedine samotná Tesla a snaží sa o to aj LED osvetlenie tunelov, ktoré sa však väčšmi ponáša na svetelnú šou lacnej diskotéky.
Skvelý nápad, mizerné prevedenie a veľká reklama pre Teslu
O revolúciu v doprave zatiaľ nejde. Samotný nápad masovej dopravy v rýchlo a lacno razených tuneloch ale revolučný je, takže problém sa stal inde. Jedným z týchto problémov je, že spoločnosť je ešte vždy vo svojich začiatkoch a aj ich produkt potrebuje dospieť. Dva tunely spájajúce dve destinácie v Las Vegas totiž pôsobia len ako demonštrácia – a veľká reklama pre Teslu.
Pri vstupe do podzemia sa záujemcom naskytol pohľad, ktorý sa do značnej miery zhodoval s návrhom vyššie. Jediným skutočným rozdielom bolo azda to, že miesto Modelov 3 sa v podzemí nachádzali aj Tesly Model X a Model Y – na tom však nezáleží.
Ani na využití už existujúcich osobných automobilov v hromadnej preprave nie je nič zlé, ale bez autopilota to z dlhodobého hľadiska efektívne skutočne nepôjde. Celý projekt pôsobí trochu ako reklama na Teslu a v skutočnosti v tejto forme nič nerieši. Tieto dva tunely majú za hodinu prepraviť až 4 400 pasažierov, čo je množstvo ľudí, ktorých môže Tesla osloviť svojim pohodlným interiérom či tichou jazdou.
NEPREHLIADNI
VIDEO: Elon Musk konečne ukázal, ako vyzerá preprava ľudí na Teslách revolučným tunelom pod Las Vegas
Pre The Boring Company je momentálne kľúčové, aby budúce tunely disponovali oveľa plynulejšími a rovnejšími povrchmi v tuneloch a aby vozidlá zvládali jazdu bez vodiča. A zbaviť sa toho hrôzostrašného LED osvetlenia tiež nebude vôbec na škodu. Veľkou výhodou tunelov je, že na rozdiel od nadzemných diaľnic nepotrebujú povolenie majiteľov pozemkov nad nimi a nijak ich nevyrušujú.
Technológie sľúbené v starších videách tak skoro neuvidíme, no firma má i tak dostatočne veľký potenciál na zásadný prevrat v doprave. Chce to len čas, úsilie a množstvo šikovných ľudí. Tých, koniec koncov The Boring Company ešte vždy hľadá a rozširuje svoje tímy, ako informuje na svojej webovej stránke.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
7 mesiacov čakajú na opravu auta. Nemecký gigant čelí obrovskej kritike, nedokáže vyriešiť vážnu chybu
Tesla odhalila závažnú chybu. Cybertruck postihol problém s batériou
Líder predstaví o pár dní luxusný hybrid. Má dostať výborný dojazd a špičkové inovácie
Váži 2,4 tony, má 700 koní a vyzerá ako Ferrari. Unikli zábery nového elektromobilu Xiaomi
Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Emisie zníži o 90 %: V krajine EÚ zavádzajú revolučné palivo, ktoré má zachrániť spaľováky
- Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
- Nabiješ ho za 15 minút a má skvelú cenu. Výrobca smartfónov uviedol na trh auto s dojazdom 1 570 km
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Váži 2,4 tony, má 700 koní a vyzerá ako Ferrari. Unikli zábery nového elektromobilu Xiaomi
-
- Emisie zníži o 90 %: V krajine EÚ zavádzajú revolučné palivo, ktoré má zachrániť spaľováky
- Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
- Nabiješ ho za 15 minút a má skvelú cenu. Výrobca smartfónov uviedol na trh auto s dojazdom 1 570 km
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Váži 2,4 tony, má 700 koní a vyzerá ako Ferrari. Unikli zábery nového elektromobilu Xiaomi
-
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Slávna značka urýchľuje výrobu. Jej lacný elektromobil ide na dračku, zaznamenal raketový štart
- Do konca života nabíjaš auto zadarmo. Tesla vytasila zabudnutý stimul, chce rozpredať zásoby
- Črtá sa nový líder v elektromobilite. Nenápadná automobilka si chce podmaniť trh dravou stratégiou
- Nabiješ ho za 15 minút a má skvelú cenu. Výrobca smartfónov uviedol na trh auto s dojazdom 1 570 km
Daj si pozor na online nákupy. Lákavé ceny z Číny ťa môžu obrať o všetko
Pripraví ťa o spánok aj o život. Na raritnú chorobu neexistuje liek, vedci skúšajú „zázrak“
Prekoná všetky rekordy. Najrýchlejší objekt vytvorený človekom dostal dôležitú misiu pri Slnku
Toto by si určite nečakal. Legendárny tvorca Christopher Nolan vybral najlepší film roka 2024
Vedci prelomili hranice vedy. Kvantové dáta teleportovali cez bežný internet
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené