Výroba elektromobilov bude v Európe v priebehu šiestich rokov lacnejšia ako v prípade vozidiel na fosílne palivá. Vyplýva to z najnovšej štúdie, podľa ktorej by predaj elektromobilov mohol do roku 2035 predstavovať aj 100 % predaja nových áut na európskom trhu.
Nastáva hromadný prechod na elektromobilitu
Automobilky hromadne prechádzajú na výrobu elektrických a hybridných modelov, aby stlačili emisie pod povolenú úroveň v Európskej únii (EÚ), ktorou je 95 gramov oxidu uhličitého (CO2) na kilometer. Inak im hrozia vysoké pokuty. To hrá do kariet čisto elektrickým automobilkám ako je Tesla, ktorá sa chystá na ďalšie rozširovanie svojich tovární.
Podľa štúdie, ktorú si nechala vypracovať európska mimovládna organizácia Transport and Environment, lobistická skupina za čistú dopravu, výroba elektrických sedanov a športovo-úžitkových vozidiel bude od roku 2026 rovnako lacná ako výroba áut so spaľovacími motormi.

V prípade malých áut to potrvá o niečo dlhšie, do roku 2027, zatiaľ čo výroba ľahkých elektrických dodávok bude už od roku 2025 lacnejšia ako pri dieselových modeloch a väčších a ťažších dodávok od roku 2026. Len na elektrické autá sa chce zamerať aj automobilový gigant Volkswagen.
Elektrické vozidlá sa tak stanú realitou pre všetkých kupujúcich do šiestich rokov, tvrdí Julia Poliscanova, riaditeľka oddelenia vozidiel a elektrickej mobility v Transport and Environment. „Budú lacnejšie ako spaľovacie motory pre všetkých od človeka kupujúceho dodávku v Berlíne až po rodinu žijúcu na rumunskom vidieku,“ uviedla Poliscanova.
Klesne ich cena vďaka poklesu nákladov na výrobu batérií
Pokles nákladov na batérie a široké využitie továrenských liniek na výrobu elektrických vozidiel podľa štúdie spôsobia, že ich kúpa bude lacnejšia, a to aj bez dotácií. Očakáva sa, že elektrický sedan, ktorý v roku 2020 stál pred zdanením takmer 40.000 eur, sa bude predávať v roku 2026 za rovnakú cenu ako model so spaľovacím motorom, teda za zhruba 20.000 eur, uvádza sa v správe.

Elektrické vozidlá sa budú podieľať 50 % na predaji nových áut do roku 2030 a 85 % do roku 2035, ak nedôjde k zmene politiky. Ale ich podiel na celkovom predaji by do roku 2035 mohol dosiahnuť až 100 %, „ak zákonodarcovia zvýšia ciele v oblasti emisií CO2 z vozidiel a prijmú ďalšie opatrenia na stimuláciu trhu, napríklad rýchlejšie zavedenie nabíjacích staníc“, uviedla na záver mimovládna organizácia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Transakčná daň končí. Živnostníkov čaká posledná platba

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Transakčná daň končí. Živnostníkov čaká posledná platba

