Kľúčové detaily sú vonku: Vieme, kedy príde elektrická verzia Passatu a ako by vyzeral športový hatchback ID.3
CEO automobilky Volkswagen, Ralf Brandstätter, z času na čas na svojom LinkedIn profile zverejní veľmi zaujímavú informáciu alebo fotografiu, ktorou prezradí niečo o aktuálnych či budúcich aktivitách nemeckého výrobcu áut. Jeho posledný príspevok sa týka kompaktného elektrického hot hatchu s označením ID.X. Na túto zaujímavosť upozornil aj portál InsideEVs.
Nástup elektromobility rozhodne nezabíja trh s ostrými a športovejšími variantmi klasických modelov áut. Volkswagen si plne uvedomuje, že musí uspokojiť potreby aj náročnejšej klientely, ktorá vyhľadáva rôzne športové modely, či už s ostrejším dizajnom, alebo aj vyšším výkonom.
Potvrdzuje to príchod VW ID.4 GTX, ostrej verzie nového elektrického SUV, ktorá nielenže vyzerá naozaj dobre, ale poskytuje aj pohon všetkých štyroch kolies, výkon 329 koní a o napíjanie sa stará batéria s využiteľnou kapacitou 77 kWh.
NEPREHLIADNI
Konečne elektromobil pre masy. Volkswagen vytiahne eso z rukáva, nový model má parádny dojazd a cenu pod 20 000 €
Hatchback VW ID.3, ktorý na trh prišiel ešte pred spomínanou „štvorkou“, však takúto športovú verziu nedostal. Ako sme už ale spomínali v úvode, Ralf „ostrý“ elektrický kompakt nedávno ukázal na svojom LinkedIne.
Zelený je nielen pohon, ale aj lakovanie detailov
Pri prvom pohľade na koncept ID.X ti musí byť ihneď jasné, že toto vozidlo vychádza práve z modelu ID.3. Samozrejme, inžinieri úplne nahradili pohonnú sústavu ID.3 a vložili doň elektromotory s batériou, ktoré nájdeme aj vo väčšom športovom SUV ID.4 GTX.
Výsledok? ID.X je o 200 kg ľahší, než ostrá verzia elektrického SUV, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy. Pohon všetkých štyroch kolies zaručuje maximálnu zábavu a zážitok z jazdy, veľká 82 kWh batéria, z ktorej je teda využiteľných 77 kWh, naopak zabezpečí solídny dojazd.
O dizajne sa baviť ani nemusíme, antracitové lakovanie s krikľavo zelenými detailmi vyzerá výborne a na prvý pohľad je jasné, že ID.X nie je len „obyčajný elektromobil“. Škoda, že ide iba o koncept, ktorým ale chcela automobilka prezentovať možnosti modulárnej platformy MEB.
Klientela pre takýto elektromobil by bola podľa riaditeľa automobilky veľmi malá a vozidlo by sa tak neoplatilo vyrábať. V závere svojho príspevku však Ralf uvádza, že aj keď ID.X nie je produkčné vozidlo, v automobilke majú množstvo ďalších nápadov, takže ostrého elektrického hatchbacku sa v budúcnosti podľa všetkého určite dočkáme.
Lacné modely ale aj moderná „hippie“ dodávka
Budúcnosť v podaní Volkswagenu sa zdá byť naozaj pestrá. Veď doteraz nám automobilka ohlásila niekoľko zaujímavých modelov, od kompaktného VW ID.2, ktorý by mohol prísť s cenovkou pod 20 000 €, až po oživenie legendárnej T1, ktorá ale po vzore novej ID éry dostala „pracovný“ názov ID. Buzz.
VW ID.2, ktorý by mal prísť na trh až v roku 2025, s najväčšou pravdepodobnosťou dostane nové lítium-železo-fosfátovú batériu, ktorú VW vyvíja v spolupráci so švédskym výrobcom batérií Northvolt.
Podľa dostupných údajov budú mať nové batérie životnosť niekoľko miliónov kilometrov, respektíve viac ako 10 000 nabíjacích cyklov. Nový typ batérií má byť dostupný už v roku 2024, čiže do niektorých modelov sa môže dostať skôr.
Okrem informácií k VW ID.2 sme sa na konferencii dozvedeli aj niečo o ďalších novinkách, aj keď iba okrajovo. Elektrický nástupca populárneho modelu Passat s pracovným názvom ID. Space Vision by sa mal začať predávať už v roku 2023.
Pôjde o luxusnú, takmer 5-metrovú elektrickú limuzínu s dojazdom cez 600 km na jedno nabitie. „Retro“ v podobe elektrickej „hippie“ dodávky ID. Buzz uvidíme už budúci rok, no v roku 2026 pre nás VW chystá niečo nové a rovnako vzrušujúce.
Projekt „Trinity“ má byť plne autonómna dodávka, ktorej interiér skôr pripomína obývačku, než klasické auto. Nový ekosystém a softvér je vytváraný v spolupráci s koncernovým súrodencom Audi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
Dospelá elektrina za rozumné peniaze. Dacia vylepšila na novom Springu všetko, čo mi kedysi prekážalo
Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
BYD už testuje revolučné batérie. Ponúknu dojazd takmer 2 000 km a extrémne rýchle nabíjanie
Nissan potvrdil revolučný elektromobil. Bude mať batériu budúcnosti a príde už v roku 2028
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Irán hrozí odvetou za americké útoky na jadrové zariadenia. Napätie na Blízkom východe eskaluje
Cigániková o Sulíkovi, Švec o konflikte na Blízkom východe, Štefančík o Dankovi a Matovičovi (PREHĽAD)
USA zasiahli kľúčové iránske jadrové zariadenia. Cieľom bolo odstrániť hroznú hrozbu, tvrdí Trump. Krajina vstupuje do vojny
Slovensko zasiahne rekordná vlna horúčav: Meteorológovia vydali výstrahy 2. stupňa pre viaceré okresy (PREDPOVEĎ)
Tri bežné potraviny môžu zachrániť život: Lekár radí ako na prevenciu pred rakovinou hrubého čreva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Nepotrebuje ani kvapku paliva a vydrží mesiac vo vzduchu. Tichý vojenský stroj má ochrániť EÚ a NATO
- BYD už testuje revolučné batérie. Ponúknu dojazd takmer 2 000 km a extrémne rýchle nabíjanie
-
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Nepotrebuje ani kvapku paliva a vydrží mesiac vo vzduchu. Tichý vojenský stroj má ochrániť EÚ a NATO
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- BYD už testuje revolučné batérie. Ponúknu dojazd takmer 2 000 km a extrémne rýchle nabíjanie
-
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Ani elektrina, ani benzín. Dve obrovské automobilky sa spojili a odhalili pohon budúcnosti
- Nepotrebuje ani kvapku paliva a vydrží mesiac vo vzduchu. Tichý vojenský stroj má ochrániť EÚ a NATO
Z Prahy do Osaky historickými autami. Československé posádky sa vydali na výpravu dlhú 16 000 km
TOP 5 značiek na Slovensku: Škoda vedie, ale súboj o ďalšie miesta je tesný
Tesla buduje elektráreň v Číne. Investícia má hodnotu 560 miliónov dolárov
Pumpa tam je za každým rohom. Susedná krajina Slovenska má najhustejšiu sieť čerpacích staníc v EÚ
Európska únia zavádza veľkú novinku. Energetické štítky prídu aj na smartfóny a tablety
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Irán hrozí odvetou za americké útoky na jadrové zariadenia. Napätie na Blízkom východe eskaluje
Cigániková o Sulíkovi, Švec o konflikte na Blízkom východe, Štefančík o Dankovi a Matovičovi (PREHĽAD)
USA zasiahli kľúčové iránske jadrové zariadenia. Cieľom bolo odstrániť hroznú hrozbu, tvrdí Trump. Krajina vstupuje do vojny
Slovensko zasiahne rekordná vlna horúčav: Meteorológovia vydali výstrahy 2. stupňa pre viaceré okresy (PREDPOVEĎ)
Tri bežné potraviny môžu zachrániť život: Lekár radí ako na prevenciu pred rakovinou hrubého čreva
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené