Mercedes EQS sa stáva kráľom elektromobilov. Dojazdom predčil očakávania výrobcu, tromfne aj najlepšiu Teslu
Elektrická vlajková loď Mercedesu má pochopiteľne hrať tú najvyššiu ligu. Mercedes EQS nie je špičkový len po dizajnovej stránke interiéru či stránke technológií, no ako sa dnes ukázalo, na základe oficiálnych testov WLTP „elektrické S-ko“ predčilo očakávania aj po stránke dojazdu. Na jedno nabitie prejde výrazne viac kilometrov ako sa predpokladalo, informuje InsideEVs.
„Časy, kedy sa strachujeme o dojazd, sú navždy preč!“, takýmito slovami Mercedes hrdo oznámil oficiálne výsledky WLTP testovania novej vlajkovej lode, elektromobilu Mercedes EQS. Podľa finálnych testov zvládne EQS prejsť na jedno nabitie až 770 km.
Pôvodné očakávania, kedy aj samotný Mercedes uvádzal dojazd do 700 km na jedno nabitie, tak predčil o poriadny kus. Samozrejme, na tomto skvelom výsledku sa podpísala aj masívna batéria najlepšie vybaveného modelu so 108 kWh kapacitou.
Ako podotýka portál TheNextAvenue, priemerná spotreba by sa tak mala pohybovať na úrovni 14 kWh/100 km. Takýto dojazd pritom nedosahuje ani Tesla Model S vo verzii Long Range, ktorá má maximálny dojazd na jedno nabitie 663 km a 100 kWh batériu.
Svetová premiéra už o pár dní
Interiér už poznáme, no to, ako vyzerá exteriér EQS a aké sú jeho presné technické špecifikácie, je zatiaľ tajomstvom. Dozvieme sa to už 15. apríla počas svetovej premiéry. Mercedes nám však už stihol detailne ukázať celý interiér.
Jeho dominantou je nová obrazovka „Hyperscreen“, ktorá pozostáva z troch displejov. Tie tvoria celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha činí takmer 2500 cm2.
Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť.
EQS však ponúkne aj „konzervatívnejšiu“ konfiguráciu s vertikálne orientovaným displejom v strednej časti, ktorý je rozložením a prvkami totožný s tou z triedy S. V tejto konfigurácii sa aj pred vodičom nachádza samostatný displej a obrazovku pred spolujazdcom nahrádza dekoratívna prístrojová doska
Výroba batérií v plnom prúde
Batérie do nového Mercedesu EQS si automobilka vyrába sama vo fabrike v Hedelfingene. Závod má výrobnú plochu 16 500 m2 a batérie sa vyrábajú na linke dlhej 300 metrov s viac ako 70 výrobnými stanicami, ktoré zhŕňajú automatizované, ale aj manuálne stanovištia. Samotná batéria sa skladá z 12 článkov a inteligentného modulu EE, ktorý sa vyrába v továrni v Berlíne.
Chemické zloženie batérie pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Spotreba vzácneho kobaltu je tak oproti konkurenčným batériám nižšia v priemere o 10 %. Nové EQS bude zároveň od začiatku svojej výroby uhlíkovo neutrálne.
Uhlíkovo neutrálna je teda výroba batérií, ale aj samotná produkcia elektrického Mercedesu, ktorá má prebiehať v závode „Factory 56“ v Sindelfingene. Ten bol od začiatku navrhnutý, aby neprodukoval žiadne emisie. Okrem nového EQS sa tu vyrába aj trieda S.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Analýza: Ojazdené autá zlacneli, a na trhu ich bolo medzimesačne menej
Japonská automobilka Toyota dosiahla v uplynulom finančnom roku rekordný zisk
USA zrušili povolenia na dodávky pre čínsku spoločnosť Huawei
Rusko podniklo ďalší rozsiahly útok na energetickú infraštruktúru Ukrajiny
Apple rozzúril fanúšikov. Z balení potichu odstránil ďalšiu vec, dôvodom je ekológia
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené