Ďalšia veľká automobilka končí s vývojom nových spaľovacích motorov, prioritou bude už len elektrifikácia
Nedávne oznámenie Audi, že automobilka končí s vývojom nových spaľovacích motorov, vyvolalo v automobilovom svete poriadny rozruch. Teraz sa k nej pridáva aj koncernový partner Volkswagen, ktorý taktiež už žiaden nový spaľovací motor nevyvinie, informuje portál Electrive.
Transformáciu automobiliek od spaľovacích motorov smerom k elektrifikácií sme očakávali všetci, no zrejme nie všetci čakali, že to bude tak skoro, respektíve, že automobilky už teraz začnú podnikať kľúčové rozhodnutia, ktoré napokon úplne potopia spaľovacie motory.
Reč je o vývoji nových spaľovákov, ktorý po novom končí v ďalšej veľkej automobilke. Generálny riaditeľ Volkswagenu, Ralf Brandstätter, v jednom z rozhovorov uviedol, že automobilke už bude stačiť vývoj existujúcich agregátov, až sa napokon plne pretransformuje na elektromobilitu.
NEPREHLIADNI
Toto budú prvé skutočne lacné elektromobily od VW. Unikla možná skica modelov ID.2 alebo ID.1
Nový motor s logom VW tak už neuvidíme, tie súčasné však ešte prídu s malými zmenami. Do týchto zmien ich pochopiteľne tlačí Európska únia a jej emisné normy. Čoskoro totiž nastúpi Euro 7 a Volkswagen musí svoje motory pripraviť, aby ich spĺňali, uvádza InsideEVs.

Práve čoraz prísnejšie emisné normy odrádzajú automobilky od toho, aby nové spaľováky vôbec vyvíjali. Okrem Audi takéto rozhodnutie učinil aj Daimler. Nová generácia spaľovacích motorov, ktoré sa nachádzajú v novej triede E a Ttiede S, je tak posledná.
Obrovská investícia do výroby batérií
Ak chce tak veľká automobilka ako Volkswagen transformovať celú svoju flotilu na elektromobily, musí už teraz myslieť na to, koľko batérií bude potrebovať a kde ich bude vyrábať. Na konferencii Power Day 2021 nám VW predstavil svoje plány týkajúce sa elektromobility.
Do roku 2030 v Európe vyrastie 6 nových tovární na výrobu batérií, jedna z nich dokonca môže byť aj na Slovensku, pričom ich ročná výrobná kapacita bude dosahovať až 240 GWh. Pri fabrikách na výrobu batérií to však zo strany Volkswagen nekončí. Ďalším dôležitým cieľom je zníženie výrobných nákladov na batériové články.

Ich unifikáciou chce koncern znížiť cenu batérií až o 50 %. Vďaka tomu, ale aj iným krokom, by sa mali dostať pod magickú hranicu 100 € za kWh ceny batérie. Elektromobily by sa tak konečne stali cenovo dostupné a dokonca by mohli podliezť aj ceny spaľovacích automobilov.
Nemecká automobilka plánuje v tomto roku na trh dodať milión elektrických vozidiel a najneskôr do roku 2025 sa chce stať globálnym lídrom v elektromobilite. Preto firma chystá do produkcie elektromobilov investície v sume približne 46 miliárd eur v priebehu najbližších piatich rokov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič
PREMIUM„Slovensko zostane len liahňou talentov a vidiekom Prahy,“ hovorí najmladšia profesorka na Karlovej univerzite

Pokuta 600-tisíc eur a nové pravidlá pre influencerov. Taliansko pristúpilo k radikálnemu kroku, Slovensko môže nasledovať

Bitcoin sa môže prepadnúť na 10 000 dolárov. Analytici varujú pred cenovým kolapsom

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič
PREMIUM„Slovensko zostane len liahňou talentov a vidiekom Prahy,“ hovorí najmladšia profesorka na Karlovej univerzite

Pokuta 600-tisíc eur a nové pravidlá pre influencerov. Taliansko pristúpilo k radikálnemu kroku, Slovensko môže nasledovať

Bitcoin sa môže prepadnúť na 10 000 dolárov. Analytici varujú pred cenovým kolapsom

