Pokiaľ si si myslel, že podvodné súťaže na Facebooku začínajú na Slovensku už upadať a nenaletí na nich takmer nikto, dovoľ, aby sme ťa vyviedli z omylu. Takmer 12-tisíc Slovákov totiž opäť ukázalo svoju „súťaživosť“ na falošnej facebookovej stránke s názvom Do záhrady, ktorá za dva dni získala neuveriteľných 11-tisíc lajkov a takmer 12-tisíc sledovateľov, upozornila Polícia SR.

Podvodné súťaže nie sú na Facebooku ničím výnimočným a napriek tomu, že ťa v poslednom čase informujeme skôr o falošných profiloch známych firiem či veľmi rozšírenému podvodu na inzertnom portáli Bazoš.sk, sa vo veľkou vyskytujú na sociálnej sieti aj naďalej.

Falošná stránka získala za 2 dni takmer 12-tisíc fanúšikov

Na zoznam podvodných stránok sa tentokrát pridala stránka Do záhrady, ktorá si vďaka falošnej súťaži o novú vírivku za dva dni získala viac než 11-tisíc lajkov a takmer 12-tisíc sledovateľov. Samotnú súťaž pritom zdieľalo takmer 9 tisíc ľudí.

Videl si už?
Tvrdia, že nahrali Slovákov pri sledovaní porna. Znovu sa u nás šíri známy e-mailový podvod

Jej podmienkami bolo stať sa fanúšikom stránky, zdieľať ju na svojom profile, čo je mimochodom na Facebooku už zakázané, lajknuť príspevok a označiť niekoho zo svojich priateľov, aby sa súťaž dostala k čo najviac používateľom.

Stránka samozrejme vykazovala všetky znaky podvodu. Ako sme už spomínali, vytvorená bola len pred pár dňami a neponúkala žiadne dodatočné informácie, pričom jediným „kontaktom“ bol odkaz dozahrady.sk, ktorý neviedol samozrejme nikam. Jednotlivých používateľov, ktorí sa do súťaže prihlásili, stránka následne kontaktovala s informáciou, že súťaž „vyhrali“, a pýtala od nich údaje z platobnej karty.

Neprehliadni
V ohrození môže byť aj Slovensko, varujú experti. Útok hackerov na železnice v Česku dvíha pre nás varovný prst

V čase písania článku už stránku našťastie pravdepodobne nahlásilo dostatočné množstvo používateľov a prístupná už nie je, no reakcií a zdieľaní mala za tak krátky čas od vytvorenia viac než dostatok.

Naposledy sme ťa o podobnom prípade informovali začiatkom roka, kedy falošnú súťaž o záhradný dom zdieľalo vyše 40-tisíc ľudí, a známy je tiež prípad stránky SpotrebiceRoka, ktorá sa na Facebooku objavila dokonca dvakrát.

Znaky podvodnej súťaže:

  • Stránka, ktorá vyhlásila súťaž, bola založená nedávno a nie je overená
  • Stránka sa môže vydávať za známu spoločnosť a zneužívať jej obchodný názov
  • Súťaž nemá vlastný štatút (oficiálne vyhlásené súťaže musia mať vlastný štatút, v ktorom sú jednoznačne určené podmienky súťaže)
  • Fotografie a obrázky v podvodnej súťaži pochádzajú z iných zdrojov, sú kradnuté
  • Stránke chýbajú kontaktné informácie, adresa webu
  • Súťaž vyžaduje zdieľanie statusu (Facebook pri súťažiach zakazuje zdieľanie statusu ako podmienku súťaže)
  • Súťaž obsahuje príliš drahú výhru (obvykle nové auto, dom, elektroniku či podobné produkty)

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú