Podvodné súťaže na Facebooku nie sú ničím novým ani na Slovensku a o klamlivých stránkach či praktikách informujeme pravidelne. Tentokrát sa na sociálnej sieti opäť objavila „známa“ stránka SpotrebiceRoka, ktorá sa v minulosti už niekoľkokrát snažila nalákať Slovákov na novú výhru.
Nepoučiteľní Slováci znova naleteli známej stránke
O podvodnej stránke SpotrebiceRoka sme prvýkrát informovali ešte pred rokom, kedy pred ňou varovala aj Polícia SR. Stránka sa vtedy snažila prostredníctvom fiktívnych súťaží o práčky a sušičky získať čo najviac sledovateľov a zdielať súťaže medzi nimi, pričom od „výhercov“ neskôr žiadala údaje o platobných kartách či kód z SMS správy, ktorý im umožnil dostať sa k finančným prostriedkom.
Svoju činnosť neskončila ani po niekoľkých mesiacoch, pričom od založenia sa jej podarilo získať celkovo až 14 536 sledovateľov. Poslednú klamlivú súťaž zverejnila ešte 3. októbra 2019.
POZOR NA NOVÚ PODVODNÚ STRÁNKUPo čase je tu opäť stránka, ktorá akože organizuje súťaže o hodnotné ceny, lenže od "…
Gepostet von Hoaxy a podvody – Polícia SR am Montag, 29. Juli 2019
Na Facebooku sa však nedávno objavila nová stránka s rovnakým názvom, ktorá bola založená len 29. júla a už za pár dní si dokázala nazbierať viac než 1200 fanúšikov. Stránka v deň založenia pridala aj prvú „súťaž“ o práčku so sušičkou, ktorej pravidlá boli podobné ako predtým – lajknúť stránku, označiť do komentára troch ľudí a zdieľať príspevok medzi priateľov.
Za 4 dni si tento príspevok nazbieral vyše 1000 komentárov, 1400 zdieľaní a takmer 900 označení „Páči sa mi to“, ktoré dokonca v čase písania článku stále pribúdajú. Údajní výhercovia mali byť na stránke zverejnení už 31. júla, avšak ich mená nepoznáme dodnes.

S najväčšou pravdepodobnosťou tak ide o rovnaký podvod, kedy sa po ukončení súťaže snaží stránka vyžiadať si od „výhercov“ čísla kreditných kariet či preposlanie SMS kódu. Napriek tomu, že stránka zatiaľ nemá nábeh na tak prudký nárast sledovateľov ako v minulosti, je otázne, prečo sa jej na opakovaný podvod stále podarilo nalákať tak obrovské množstvo ľudí.
Podobné podvodné súťaže a stránky majú totiž hneď niekoľko charakteristických čŕt, vďaka ktorým je ľahké ich odhaliť.
V prvom rade je podozrivý už samotný dátum založenia stránky, ktorý väčšinou nie je starší než pár dní či týždňov, absencia loga či titulnej fotografie a podobnosť súťaží, pri ktorých je potrebné zdielať a komentovať príspevky či pozývať na stránku ďalších ľudí.
Teraz čítajú

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slovenské e-shopy ryžujú na nedostatku PlayStation 5. Niektoré predávajú s takmer 100% prirážkou

Orange stratil ďalších klientov mobilných služieb. Iným službám sa ale významne darilo, zvýšili sa aj zárobky

AKTUALIZOVANÉ Hackerský útok na slovenské firmy pozná ďalšie detaily. Aký typ útoku to bol a z ktorých emailových adries?

Z e-shopov späť do obchodov. Predajcovia elektroniky po mesiacoch otvárajú, takéto sú podmienky

Slovenská firma lákala na „najúžasnejšiu televíziu na trhu“. Reklamou klamala a zavádzala zákazníkov
Články, ktoré hýbu svetom

PRIPOMIENKA Facebook čelí novému megaproblému. Hackeri si vedia denne spojiť milióny e-mailových adries s používateľmi siete

Objavili „Jednorožca“. Astronómovia našli najbližšiu čiernu dieru k Zemi

Máš auto a nejazdíš na ňom? Môže ti zarábať tisíce eur ročne. Nová služba poteší všetkých vodičov

Začína éra sonického lietania: Viaceré spoločnosti už pripravujú prototypy. Jedna sa chystá zlomiť rýchlostný rekord
