Ford Mustang píše svoj príbeh už viac ako 50 rokov a toto auto sa stalo ikonou takzvaných „muscle cars“. Masívny zvuk a ohromná sila 5 litrových benzínových motorov rozjasá srdce každého motoristického nadšenca, no s príchodom ďalšej generácie Mustanga má nastať výrazná zmena v podobe elektrifikácie, o téme informoval portál AutoBlog.

Šesť generácií Mustangov, presne toľko ich doteraz Ford priniesol a napriek tomu, že každá jedna prišla s výraznými inováciami, ktoré technicky posunuli vozidlo vpred, doposiaľ stále tomuto legendárnemu autu dominoval veľký benzínový motor.

Ford

V prvej generácii to bola vo vrcholnej verzii 4,7-litrová V8, v druhej osemvalec s objemom 4,9 litra. Vo štvrtej generácii bol dokonca vyrobený prototyp Mustangu s V10 o objeme 6,8 litra. Piata generácia priniesla legendárny model Shelby GT500 s 5,8 litrovým motorom a súčasná šiesta generácia ponúka vo vrcholnej verzii 5-litrovú V8-čku s výkonom 560 koní.

NEPREHLAIDNI
Ikonický Mustang z roku 1967 prišiel o „americké svaly“. Dostal elektromotor a interiér ako Tesla Model S

Objemné motory sú teda neodmysliteľnou súčasťou Mustangov, no v siedmej generácii sa zrejme so spaľovákom budeme musieť rozlúčiť.

Elektrifikácia je neúprosná

Ford nám už pred pár mesiacmi ukázal, že aj elektromobil môže byť „muscle“, predstavili totiž model Mach-E, ktorý má 7 elektromotorov, 1400 koní a a strach naháňajúci zvukový prejav.

Ako uvádza kanál Autoline, budúca, teda v poradí už siedma generácia Mustangu, má prísť výhradne s elektrickým pohonom a jeho premiéra bude až v decembri 2028. Tento dlhý časový horizont čakania má byť zapríčinený tým, že Ford musí modernizovať svoju továreň na výrobu Mustangov s elektromotormi.

Túto informáciu však treba brať s nadhľadom, nič z toho ešte oficiálne potvrdené nebolo. Všetkým ale bolo jasné, že pri aktuálnom trende elektrifikácie sa tomu nevyhne ani Mustang, no skôr sme očakávali, že automobilka najskôr prinesie nejakú hybridnú motorizáciu, ktorá by aspoň ešte v jednej generácii kráčala popri ikonickej benzínovej V8.

Teraz sa ale zdá, že 5-litrovému osemvalcu je už koniec, otázne je, ako sa k tomu postavia fanúšikovia muscle cars, ktorí už aj 2,3-litrový EcoBoost motor súčasnej šiestej generácie považovali za výsmech americkej ikony.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú