Peugeot rozširuje portfólio elektrických úžitkových vozidiel. Privítaj modernú verziu slávneho Partnera
Francúzska automobilka Peugeot je jednou z prvých v Európe, ktorá ponúka kompletné portfólio elektrických úžitkových vozidiel. Týmto titulom sa môže pýšiť aj vďaka tomu, že aktuálne predstavila najmenší z nich, model e-Partner, informuje automobilka v tlačovej správe.
Nový e-Partner tak v portfóliu elektrických úžitkových áut dopĺňa dvojicu e-Expert a e-Boxer. Elektrický Partner je najmenší z tejto trojice a podľa automobilky by mal byť svojim dojazdom a parametrami schopný splniť požiadavky 80 % vodičov úžitkových áut.
E-Partner prichádza v dvoch karosárskych prevedeniach, furgon (3 miesta na sedenie), ktoré môže byť dlhé 4,4 m alebo 4,75 m a verzia kombi (5 miest na sedenie) s dĺžkou 4,75 metrov. Obe verzie disponujú rovnakým pohonným ústrojenstvom, kedy ide o elektromotor s výkonom 100 kW, krútiacim momentom 260 Nm a batériu s kapacitou 50 kW, ktorá zabezpečí dojazd 275 km podľa cyklu WLTP.
Rýchlonabíjanie je už štandardom
Skvelou správou je, že Peugeot e-Partner je možné nabíjať maximálnym výkonom až 100 kW, na 80 % sa tak na rýchlonabíjačke dokáže dobiť už za 30 minút. Na domáce nabíjanie je v štandarde 7,4 kW jednofázová nabíjačka, no za príplatok sa bude dať dokúpiť 11 kW trojfázová nabíjačka, s ktorou sa e-Partner z domáceho wallboxu nabije doplna už za 5 hodín.
Maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h uvádza výrobca za 11,2 sekundy. Maximálna rýchlosť a zrýchlenie však nie sú príliš dôležité aspekty úžitkového vozidla. To, čo väčšinu ľudí pri takýchto autách zaujíma, je batožinový priestor a nosnosť vozidla.
Mnohých poteší, že e-Partner má rovnaký objem kufra, ako verzia so spaľovacím motorom. Užitočný priestor predĺženej verzie je 4,4 m3, pri štandardnej verzii to je 3,9 m3, pričom dĺžka nákladného priestoru je 3,09 m pri štandardnej verzii, respektíve 3,44 m vo verzii predĺženej. Ťažná kapacita je na úrovní 750 kg a užitočné zaťaženie je až 800 kg, čo je naviac pri elektrických úžitkových vozidlách F-kového segmentu.
Niekoľko jazdných režimov a množstvo asistentov
Peugeot e-Partner disponuje tromi jazdnými režimami, ktoré v podstate iba obmedzujú maximálny výkon, aby bol zabezpečili vyšší dojazd alebo v prípade potreby vyšší výkon. Je tu režim Eco (maximálny výkon 60 kW), režim Normal (maximálny výkon 80 kW) a režim Power (maximálny výkon 100 kW).
Za príplatok je k dispozícii plne digitálny virtuálny kokpit s 10″ displejom a nadstavbou Peugeot i-Cockpit. V štandardnej verzii bez príplatku sú dostupné analógové budíky. Uprostred palubnej dosky sa však v základe nachádza dotykový displej.
E-Partner bude dostupný v dvoch úrovniach výbavy (Pro a Premium) a taktiež v niekoľkých prevedeniach, ako napríklad Asphalt (bežná cestná jazda) alebo Grip (jazda v náročnejšom teréne). Okrem, v dnešnej dobe už štandardných asistentov, ako napríklad asistent jazdy v pruhu či asistent rozpoznávania únavy vodiča, disponuje e-Partner aj asistentami ako Systém kontroly stability pri jazde s prívesom či upozornením na prípadné preťaženie vozidla.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Elektromobil nabijeme za 4 minúty. Európska firma hlási obrovský pokrok v rozbehnutom projekte
Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Zásadná zmena v nakupovaní: Zaužívaná vec má íst po 50 rokoch „do dôchodku“. Nastúpi nová technológia
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
Bezos predal svoje sídlo s prístavom a bambusovým hájom. Vytvoril nový rekord v predaji nehnuteľnosti
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Základný fyzikálny princíp môže vyriešiť energetickú krízu. Vedci premenili dážď na elektrinu
Gates o budúcnosti práce: AI vyrieši krízu, ktorú roky nikto nevedel zvládnuť
Zákaz sa nekoná. EÚ sa bojí prázdnych zásobníkov a ostáva pri ruskom plyne
Svetové laboratóriá čelia výzve. Musia ochrániť kľúčové genetické dáta pred kyberútokmi
OpenAI predstavilo nový model, ktorý láka na polovičné ceny. Ľudom testuje trpezlivosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Zásadná zmena v nakupovaní: Zaužívaná vec má íst po 50 rokoch „do dôchodku“. Nastúpi nová technológia
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
Bezos predal svoje sídlo s prístavom a bambusovým hájom. Vytvoril nový rekord v predaji nehnuteľnosti
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené