Peugeot rozširuje portfólio elektrických úžitkových vozidiel. Privítaj modernú verziu slávneho Partnera
Francúzska automobilka Peugeot je jednou z prvých v Európe, ktorá ponúka kompletné portfólio elektrických úžitkových vozidiel. Týmto titulom sa môže pýšiť aj vďaka tomu, že aktuálne predstavila najmenší z nich, model e-Partner, informuje automobilka v tlačovej správe.
Nový e-Partner tak v portfóliu elektrických úžitkových áut dopĺňa dvojicu e-Expert a e-Boxer. Elektrický Partner je najmenší z tejto trojice a podľa automobilky by mal byť svojim dojazdom a parametrami schopný splniť požiadavky 80 % vodičov úžitkových áut.
E-Partner prichádza v dvoch karosárskych prevedeniach, furgon (3 miesta na sedenie), ktoré môže byť dlhé 4,4 m alebo 4,75 m a verzia kombi (5 miest na sedenie) s dĺžkou 4,75 metrov. Obe verzie disponujú rovnakým pohonným ústrojenstvom, kedy ide o elektromotor s výkonom 100 kW, krútiacim momentom 260 Nm a batériu s kapacitou 50 kW, ktorá zabezpečí dojazd 275 km podľa cyklu WLTP.
Rýchlonabíjanie je už štandardom
Skvelou správou je, že Peugeot e-Partner je možné nabíjať maximálnym výkonom až 100 kW, na 80 % sa tak na rýchlonabíjačke dokáže dobiť už za 30 minút. Na domáce nabíjanie je v štandarde 7,4 kW jednofázová nabíjačka, no za príplatok sa bude dať dokúpiť 11 kW trojfázová nabíjačka, s ktorou sa e-Partner z domáceho wallboxu nabije doplna už za 5 hodín.
Maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h uvádza výrobca za 11,2 sekundy. Maximálna rýchlosť a zrýchlenie však nie sú príliš dôležité aspekty úžitkového vozidla. To, čo väčšinu ľudí pri takýchto autách zaujíma, je batožinový priestor a nosnosť vozidla.
Mnohých poteší, že e-Partner má rovnaký objem kufra, ako verzia so spaľovacím motorom. Užitočný priestor predĺženej verzie je 4,4 m3, pri štandardnej verzii to je 3,9 m3, pričom dĺžka nákladného priestoru je 3,09 m pri štandardnej verzii, respektíve 3,44 m vo verzii predĺženej. Ťažná kapacita je na úrovní 750 kg a užitočné zaťaženie je až 800 kg, čo je naviac pri elektrických úžitkových vozidlách F-kového segmentu.
Niekoľko jazdných režimov a množstvo asistentov
Peugeot e-Partner disponuje tromi jazdnými režimami, ktoré v podstate iba obmedzujú maximálny výkon, aby bol zabezpečili vyšší dojazd alebo v prípade potreby vyšší výkon. Je tu režim Eco (maximálny výkon 60 kW), režim Normal (maximálny výkon 80 kW) a režim Power (maximálny výkon 100 kW).
Za príplatok je k dispozícii plne digitálny virtuálny kokpit s 10″ displejom a nadstavbou Peugeot i-Cockpit. V štandardnej verzii bez príplatku sú dostupné analógové budíky. Uprostred palubnej dosky sa však v základe nachádza dotykový displej.
E-Partner bude dostupný v dvoch úrovniach výbavy (Pro a Premium) a taktiež v niekoľkých prevedeniach, ako napríklad Asphalt (bežná cestná jazda) alebo Grip (jazda v náročnejšom teréne). Okrem, v dnešnej dobe už štandardných asistentov, ako napríklad asistent jazdy v pruhu či asistent rozpoznávania únavy vodiča, disponuje e-Partner aj asistentami ako Systém kontroly stability pri jazde s prívesom či upozornením na prípadné preťaženie vozidla.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Skrytá kríza vyplávala na povrch. Kľúčová surovina pre elektromobily sa rýchlo míňa, Európe hrozí hlboký deficit
Elektromobil ti nabije za 5 minút. Do Európy príde čínska technológia, ktorá odpíše spaľováky
Viac výkonu, dlhší dojazd a ohromný komfort. Audi predstavilo dokonalý hybrid, poznáme slovenské ceny
VIDEO: 1500-koňová beštia od Xiaomi porazila Porsche aj Rimac. Predviedla šialenú jazdu
Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zrušené letenky, stovky výpovedí: Letecký gigant končí po 20 rokoch, „padol“ pod tlakom cien a konkurencie
Liek z tvojej lekárničky má zatočiť s Alzheimerom: Možno držíme v rukách prvý skutočný kľúč, naznačujú vedci
Hromadná žaloba na Pfizer: Obľúbený prípravok mal spôsobiť ženám nádory na mozgu. Spoločnosť údajne riziká zamlčala
8 kilogramov za pár týždňov: Bežná potravina z tvojej kuchyne môže byť účinnejšia než slávny liek na chudnutie
Až 90 percent Slovákov nezvládne kvíz zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Auto ti „vypnú“ na diaľku. Geniálny vynález našich susedov otriasol celou Európou
- Bugatti posunulo hranice nemožného. Vyrába športiak s 1 800 koňmi, bude mať šialenú maximálku
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Slovensko čaká elektrická revolúcia. Známa sieť čerpacích staníc pokryje krajinu ultrarýchlymi nabíjačkami
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
-
- Auto ti „vypnú“ na diaľku. Geniálny vynález našich susedov otriasol celou Európou
- Bugatti posunulo hranice nemožného. Vyrába športiak s 1 800 koňmi, bude mať šialenú maximálku
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Slovensko čaká elektrická revolúcia. Známa sieť čerpacích staníc pokryje krajinu ultrarýchlymi nabíjačkami
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Auto ti „vypnú“ na diaľku. Geniálny vynález našich susedov otriasol celou Európou
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
Bez cloudu by nefungovali. Digitálna infraštruktúra Nemecka závisí od USA
Falošné správy sa šíria rýchlejšie ako pravda. Pomôcť môže špecializovaná AI
Na slovenské inštitúcie útočili hacktivisti aj APT skupiny. Väčšina z nich bola z dvoch krajín
Trump útočí na ekologický plán Kalifornie. Zastavil zákaz spaľovacích motorov
Slovensko drží krok s Európou. AI už využíva veľké percento firiem, ďalší sa pridajú čoskoro
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zrušené letenky, stovky výpovedí: Letecký gigant končí po 20 rokoch, „padol“ pod tlakom cien a konkurencie
Liek z tvojej lekárničky má zatočiť s Alzheimerom: Možno držíme v rukách prvý skutočný kľúč, naznačujú vedci
Hromadná žaloba na Pfizer: Obľúbený prípravok mal spôsobiť ženám nádory na mozgu. Spoločnosť údajne riziká zamlčala
8 kilogramov za pár týždňov: Bežná potravina z tvojej kuchyne môže byť účinnejšia než slávny liek na chudnutie
Až 90 percent Slovákov nezvládne kvíz zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené