Koronavírus okrem iných odvetví tento rok poriadne zbičoval aj filmový priemysel. Mnohé produkčné spoločnosti boli donútené presúvať dátumy premiér, keďže práve natáčanie filmov bolo z dôvodu krízových opatrení spomaľované a v krajných prípadoch aj pozastavené.

Na základe toho sa tak rôzne filmové spoločnosti kinopremiér rovno vzdali, kedy medzi najpamätnejšie prípady patrí Mulan od Disney. Ten si aj napriek miliónovým produkčných nákladom odbil svoju premiéru na Disney+, kde vďaka cenovke 30 dolárov na plnej čiare pohorel.

TMDB

Portál IndieWire teraz upozorňuje, že obdobnou cestičkou sa vydá aj štúdio Warner Bros. Medzi ich najväčšie tromfy pre rok 2020 patrila znovuzrodená Duna alebo štvrtý Matrix, ktoré, žiaľ, súhrou okolností vyjdú až budúci rok.

V závislosti od toho tak štúdio prišlo s kontroverzným riešením, a to premietať premiéry všetkých svojich filmov v roku 2021 ako v kinách, tak aj na streamovacej službe HBO Max, pričom budú dostupné celý nasledujúci mesiac po vydaní.

WarnerMedia

S jedným z prvých takýchto rozhodnutí prišla skupina WarnerMedia už v novembri v súvislosti s očakávanou komixovkou Wonder Woman 1984. Vtedy sa ale jednalo o jednorázovú záležitosť.

Žijeme v bezprecedentnej dobe, ktorá si vyžaduje kreatívne riešenia, vrátane tejto novej iniciatívy pre skupinu Warner Bros. Pictures. Nikto nechce filmy späť na veľkom plátne viac ako my,“ komentuje rozhodnutie prejsť na HBO Max generálna riaditeľka WarnerMedia, Ann Sarnoff.

Vďaka tomuto jedinečnému plánu môžeme našim partnerom pomáhať nepretržitým programom svetových filmov a zároveň dávame šancu divákom, ktorí nemajú prístup do kín alebo nie sú úplne pripravení sa do nich v roku 2021 vrátiť,“ dodáva.

Komixovka ukáže, či model zafunguje

Uvidíme, ako sa v online priestore bude dariť práve Wonder Woman 1984, naplánovanej už na 25. decembra. Ide o zatiaľ najoriginálnejší koncept vydávania filmov, keďže tie budú pre všetkých konzumentov dostupné po dobu jedného mesiaca v rámci predplatného

Každopádne ide rozhodne o prijateľnejšie rozhodnutie ako v prípade Disney, kedy služba za nové snímky požadovala od predplatiteľov doplatok 30 dolárov. Warner Bros. sa pravdepodobne poučilo z chýb Disney a razí si svoju vlastnú nevídanú cestu dvojakou distribúciou kinohitov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú