Nikola sklamala na celej čiare. Za posledný štvrťrok zarobila len z montáže solárnych panelov pre svojho zakladateľa
Ešte prednedávnom kolovali internetom správy o obrovskom raste hodnoty konkurenčnej spoločnosti Tesly, ktorá dokonca prekonala aj Ford. Podľa nedávneho priznania však spoločnosť za posledné mesiace vykázala príjem iba pár desiatok tisíc. Výnos mala len vďaka inštalácii solárnych panelov pre Trevora Miltona, informuje CNBC.
V júni prekvapila Nikola, ktorá chce byť veľkým konkurentom Tesly, svojou trhovou hodnotou. Vstúpila na akciový trh a stala sa verejnou spoločnosťou, pričom cena akcií rapídna rástla. V priebehu pár dní ešte v júni stúpla o vyše 100 % a prekonala aj trhovú hodnotu Fordu.
Zatiaľ čo taký Ford a Tesla už vyrábajú vozidlá a ponúkajú zákazníkom niečo hmatateľné, Nikola je stále len pri počítačových návrhoch.

Hoci sa hovorí, že by mal prísť pick-up Badger na svet do konca tohto roka, spoločnosť neukázala ani len prvý funkčný prototyp vozidla. Vidieť ho môžeme len ako koncept na fotografiách. Zákazníkov však majú prilákať jeho špecifikácie.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 2,9 sekundy, výkon 455 koní už v základe a dojazd na elektrinu slušných 480 km predsa neznie vôbec zle, však? V skutočnosti Nikola prijíma predobjednávky na tento model vo výške 5000 dolárov.
Bagder je však aktuálne ako „jednorožec“, ľudia o ňom hovoria, ale nikto ho nikdy naživo nevidel. Iné to je už s kamiónmi spoločnosti, ktoré sa aspoň ukázali na pódiu. Aby toho ale nebolo málo, Nikola zažalovala Teslu za krádež dizajnu, ktorým sa mala inšpirovať pri svojom kamióne Semi.
Jediný príjem za posledný štvrťrok zaistil Nikole jej zakladateľ
Vidieť, že Nikola sa snaží Tesle konkurovať vo viacerých oblastiach, a to nielen v prípade výroby elektromobilov a kamiónov. Podobne ako spoločnosť Elona Muska, aj táto firma sa zrejme chce pustiť do biznisu so solárnymi panelmi.
Ako sa však ukázalo, práve solárne panely boli jediným zdrojom príjmov Nikoly za posledný štvrťrok. Získala ho za inštaláciu panelov pre svojho zakladateľa Trevora Miltona. Neinštalovala ale vlastné panely.
Really @nikolatrevor? Audit committee made you pay it back? from @CNBC: Nikola's entire quarterly revenue of $36,000 was from solar installation for the executive chairman https://t.co/quD5jPanFt
— Craig Lawrence (@clawrence) August 5, 2020
Spoločnosť prehlásila, že ani po príchode na burzu neočakáva väčšie zisky až do roku 2021. Ako by aj mohla, keď nepredáva žiadne vozidlá a zdá sa, že doteraz zarába len vďaka svojmu majiteľovi, ktorý je väčšinovým vlastníkom akcií firmy.
Za posledné mesiace pritom cena akcií značne klesla. Pri otvorení trhu 4.júna sa počiatočná cena akcií dostala z 37,55 dolárov za akciu až na 94 dolárov o 5 dní neskôr.
Vozidlá nepredáva, za posledné mesiace nainštalovala len solárne panely
Práve vďaka takémuto rapídnemu rastu ceny tromfla Nikola aj Ford, hoci len nakrátko. Momentálne je cena akcií opäť nižšia a v čase písania článku dosahovala 36,72 dolárov za akciu, pričom trhová hodnota spoločnosti bola 13,92 miliárd dolárov.
Znova sa tak dostala za Teslu, ktorá má aktuálne trhovú hodnotu vyše 270 miliárd dolárov, a aj spomínaný Ford, ktorý dosahuje trhovú hodnotu 27,92 miliárd dolárov.

Milton sa však len s neochotou vyjadril k pochybnostiam, ktoré po oznámení príjmov spoločnosti mali nielen investori.
Na Twitteri informoval, že solárne panely boli pre jeho chatu a dom, keďže chce byť ekologický. Nikola pri montáži pritom nevyužila žiadne vlastné panely, ale montovala solárne panely od LG a Hanwha, informuje InsideEVs.
Nah. It was for my cabin and house. I've been showing that off for a year or two as the builds have been happening getting off grid and going zero emission. Been working on it and paying for it since way before being public. It's almost done finally.
— Trevor Milton (@nikolatrevor) August 5, 2020
Od veľkých ziskov má teda spoločnosť ešte poriadne ďaleko, a pokým nezačne s predajom vozidiel, situácia sa zrejme nezlepší. Pred investovaním do Nikoly varovali investorov aj niektorí analytici, ktorí odporúčajú „chvíľu čakať na neskoršie zisky“ a podľa toho sa potom rozhodovať pri investíciách.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

TEST: Vymenila som iPhone za najlacnejší Android. Už pri zapnutí prišiel šok, to však nebolo to najhoršie

Huawei ukázal v Európe technologickú víziu: AI má potenciál zásadne ovplyvniť ekonomiku, digitalizáciu aj zelenú transformáciu

Kov a teplotné zmeny: Prečo je dôležité zvoliť správny typ farby?

Iron Dome už nestačí. Prvá krajina sveta spúšťa laserovú zbraň, ktorá „strieľa“ prakticky zadarmo

Slováci môžu mať prémiové smart hodinky za cenu základných. Huawei spustil veľké zľavy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

