Elektrická trieda S bude kráľovský elektromobil. Mercedes prinesie dojazd, aký nemá žiadne iné auto na svete
Na poli plug-in hybridov nemecká automobilka Mercedes bezpochyby kraľuje. Popredné pozície sa však chystá obsadzovať aj v segmente čistokrvných elektromobilov a ako informoval portál InsideEVs, automobilka prezradila, aký bude dojazd ich luxusného elektrického sedanu EQS.
Problémy s nízkym dojazdom elektromobilov budú, zdá sa, čoskoro zažehnané. Skvelý dojazd v spojení s rýchlym nabíjaním a dobrou sieťou rýchlonabíjacích staníc spraví z elektromobilov plnohodnotných konkurentov autám so spaľovacími motormi aj pri jazdách na dlhé trasy.
Rýchle nabíjačky tu už máme, aj infraštruktúra nabíjacích staníc je na pomerne dobrej úrovní, čo ale väčšina elektromobilov postrádala, je vysoký dojazd na jedno nabitie. Tesle sa len nedávno podarilo prekonať dojazd cez 400 míľ (640 kilometrov) podľa americkej normy EPA, ktorá oproti nášmu WLTP udáva o čosi vyššie hodnoty.

Šéf spoločnosti Daimler, Ola Källenius, pod ktorú patrí aj stuttgartská automobilka Mercedes, oznámil, že dojazd nového luxusného sedanu Mercedes EQS bude dosahovať podľa normy WLTP viac ako 700 km na jedno nabitie. To je teda omnoho viac ako pri nami testovanom a zatiaľ jedinom čisto elektrickom SUV EQC.
Podľa jeho slov, ktoré padli na výročnom stretnutí Daimleru, stanoví EQS nové štandardy v oblasti elektromobility. Tento prvý plne elektrický sedan z ich dielne im tiež otvorí nové možnosti pri vývoji, ktoré sa budú týkať polohy batérií a samotného dizajnu vozidla.

V tlačovej správe sa ďalej uvádza, že EQS bude spĺňať rovnaké štandardy týkajúce sa luxusu, komfortu a bezpečnosti, ako je tomu pri klasickej triede S so spaľovacím motorom. Batérie sa budú vyrábať v továrni v Untertürkheim, čo je časť Stuttgartu, pričom montáž EQS prebehne v továrni 56 v meste Sindelfingen.
O budúcoročnom elektrickom sedane so znakom trojcípej hviezdy toho veľa nevieme. Dávnejšie sme ti však priniesli článok, v ktorom je zachytené EQS na nemeckých cestách. Má však na sebe veľmi výrazné maskovanie, takže detailný dizajnový obraz si nedokážeme predstaviť. Auto sa má dostať na trh až v roku 2021, a tak je dovtedy ešte veľa času, aby nám automobilka postupne odhaľovala všetky podstatné informácie a fotografie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km

Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa odhalila, ako mať vyšší dôchodok. Slovákom pomôže staré vysvedčenie
PREMIUM„Varíme sa tu ako žaby.“ Slovenské firmy zvažujú odchod do Česka, vadí im neistota aj politické napätie

Bitcoin padol o 30 % a jeho najväčší vlastník má vážny problém. Strategy je pod obrovským tlakom

Muž so zmutovaným génom splodil takmer 200 detí v Európe. Ich šanca na rakovinu je 90 %

Kapustnica a ryba neboli vždy na vianočnom stole. Etnologička: Na Slovensku sme jedli 12 chodov a „Ježiškovu kašičku“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európanov postihol problém s lacnou elektronikou: Odborníci varujú zvlášť pred jedným spotrebičom
Známa metropola sa dusí toxickými látkami. Ľudia nevedia dýchať na ulici, situácia je dramatická
Ohrozená je až štvrtina pracovných miest. Tradičná nemecká automobilka hlási obrovský problém
Už nevedia, čo by ešte zakázali občanom. Rusko chce blokovať volania z „nepriateľských“ krajín
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
EÚ sa dohodla na kľúčovom klimatickom cieli. Čisté emisie sa majú znížiť o 90 % do roku 2040
Autá z Číny si podmaňujú ďalší trh. Susedná krajina zmenila názor a európske značky sú pod tlakom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa odhalila, ako mať vyšší dôchodok. Slovákom pomôže staré vysvedčenie
PREMIUM„Varíme sa tu ako žaby.“ Slovenské firmy zvažujú odchod do Česka, vadí im neistota aj politické napätie

Bitcoin padol o 30 % a jeho najväčší vlastník má vážny problém. Strategy je pod obrovským tlakom

Muž so zmutovaným génom splodil takmer 200 detí v Európe. Ich šanca na rakovinu je 90 %

