Dokonalá závodná hra. F1 2020 je revolučné a prináša najväčšie zmeny za posledné roky
+Nový herný mód s možnosťou vytvorenia vlastného tímu
+Skvelá ovládateľnosť
+Grafické a zvukové prevedenie
+Režim rozdelenej obrazovky
-Vysoká úroveň zložitosti (nevýhoda pre nováčikov)
-Absencia niektorých tohtoročných okruhov
Fanúšikovia najobľúbenejsích pretekov na svete majú tento týždeň hneď dva dôvody na radosť. Tým prvým je pochopiteľne oficiálny začiatok tohtotočného šampionátu Formuly 1, ktorý po posunutí pre situáciu s koronavírusom odštartoval minulý víkend Veľkou cenou Rakúska. Tým druhým je príchod ďalšieho herného titulu oficiálnej série šampionátu F1 2020, ktorý prináša množstvo noviniek.
Štúdio Codemasters nenechalo milovníkov pretekov čakať a tento rok sa im podarilo takmer presne načasovať vydanie oficiálnej hry F1 so začiatkom šampionátu po nútenej koronapauze. F1 2020 prináša do žánru azda najväčšie zmeny za posledné roky.
Nový pohľad do sveta Formuly 1
Hry zo série F1 sú obľúbeným unikátom na trhu najmä preto, lebo sú veľmi úzko prepojené a vyvíjané spolu s oficiálnym šampionátom a dokážu tak hráčom priniesť okrem skvelého pretekárskeho zážitku aj iný pohľad do sveta majstrovských závodných strojov.
Vývojári z Codemasters mali dokonca tento rok vďaka sérii Virtual Grand Prix aj unikátnu možnosť spätnej väzby priamo od jazdcov F1, ktorí v nej pretekali. Pokiaľ si sa sám seba pýtal, čo také veľké sa dá na závodnej hre z roka na rok zmeniť a zlepšiť, budeš možno prekvapený.
F1 2020 totiž doslova imituje, ako by tohtoročný šampionát vyzeral bez prítomnosti pandémie. Pretekať môžeš na všetkých 22 okruhoch zahrnutých do pôvodného, teraz už pomyselného kalendára 70. ročníka najobľúbenejších automobilových pretekov na svete, vrátane novej Veľkej ceny Vietnamu v Hanoji a návratu na holandský okruh Zandvoort.
K dispozícii však nie sú niektoré závodné trate, ktoré môžu byť súčasťou upravenej sezóny ako Mugello, Imola a Portimao, zrejme kvôli nedostatku času na ich prípravu do hry.
Azda najväčšou zmenou je príchod úplne nového herného módu “My Team”. Po prvýkrát v histórii série F1 si hráči môžu vytvoriť svoj vlastný tím úplne od základov a stať sa jedenástym mančaftom šampionátu. Zmeniť a prispôsobiť si môžeš všetko od vytvorenia a výberu jazdca, vhodných sponzorov, až po dodávateľov pohonnej jednotky a komplexné vylepšovanie jednotlivých prvkov odvetví tímu.
Vytváranie vlastného tímu pritom nie je minútová záležitosť a spočiatku môže pôsobiť pomerne chaoticky. Kombinácia správneho sponzora, pohonnej jednotky a jazdca si pritom vyžaduje značnú časovú investíciu, keďže má priamy vplyv na to, ako sa tímu bude počas sezóny dariť. Niektoré z týchto prvkov je možné meniť aj počas sezóny, avšak počiatočný výber je veľmi dôležitý.
Aj skúsení pretekári sa tak pri vytváraní tímu stanú zelenáčmi na scéne a jeho budovanie sa môže stať dokonca ťažším orieškom, než samotné preteky. Azda najviac by som však vyzdvihol široké možnosti prispôsobenia tímu, jazdcov, či samotnej formuly, ktoré hráčom dávajú možnosť vytvoriť a rozvíjať mančaft presne podľa svojho vkusu.
Ako nováčika v žánri ma veľmi potešila aj možnosť skrátenia sezóny na 10 pretekov, vďaka čomu je postup hry v tomto móde omnoho rýchlejší a rovnako uspokojivý ako pri sezónach s klasickou dĺžkou.
Nový herný mód umožňuje hráčom vytvoriť si vlastný tím úplne od základov
Hre však samozrejme nechýba ani klasický kariérny mód, kde môžeš ako nádejný jazdec začať aj na „farme“ vo Formule 2 a postupne sa prepracovať do najprestížnejšej súťaže alebo sa vrhnúť rovno na pretekanie s tými najlepšími vo Formule 1.
Ovládanie zvládne každý
Medzi ďalšie novinky, ktoré výrazne ovplyvňujú hrateľnosť titulu, patria rozšírené možnosti prispôsobenia ovládateľnosti. Nejde pritom iba o základné zapnutie a vypnutie pomocných systémov brzdenia či kontroly trakcie, ale kompletne nastaviteľný “ľahší” mód s názvom Casual.
Ten pomáha hráčom pri brzdení a riadení formuly, zvyšuje priľnavosť auta na tráve či iných povrchoch a poskytuje možnosť rýchleho návratu na trať po kolízii. F1 2020 týmto poskytuje priestor hráčom rýchlejšie sa do hry “dostať” či zdokonaliť svoje schopnosti.
Po vypnutí tohto módu však reálne pociťuješ to, aké ťažké je monoposty F1 v skutočnosti ovládať. Počas tréningu, kvalifikácie a pretekov nesmieš naozaj ani na sekundu poľaviť a každé zaváhanie ťa nemusí stáť len miesto na pódiu, ale aj kompletnú stratu bodového výsledku.
Široké možnosti prispôsobenia ovládateľnosti budú vyhovovať nováčikom aj skúseným pretekárom
Intuitívne spracovanie dostali aj záznamy z pretekov, ktoré si môžeš pozrieť kedykoľvek počas jazdy. Čo by som však hre vytkol, je absencia možnosti pozrieť si celé preteky, pričom k dispozícii sú iba krátke záznamy z jednotlivých častí. Väčšinu hráčov by síce asi nebavilo spätne pozerať celý pretek namiesto kratších záznamov, no titulu by to dodalo ďalšiu štipku reálnosti.
Spolu s ovládateľnosťou patrí medzi prednosti hry aj grafické a zvukové prevedenie. Napriek tomu, že F1 2020 vytlačilo z PS4 naozaj maximum a príchod konzol novej generácie je v hernom segmente čoraz väčšou nevyhnutnosťou, nový ročník F1 vyzerá naozaj úžasne a na grafiku nemožno povedať krivého slova.
Novú úroveň dostali aj zvuky motorov, vďaka ktorým vieš ich výrobcov po novom veľmi ľahko rozlíšiť. Čerešničkou na torte je skvelo zvládnutá komunikácia jazdca s mechanikom, ktorá do pocitu ozajstného pretekania vo formule dostáva hráča asi najviac.
Režim rozdelenej obrazovky je späť
V F1 2020 prichádzajú aj nové možnosti multiplayeru, čo je dôsledkom najmä narastajúcej popularity šampionátu Formula 1 Esports, kde tento rok prostredníctvom série Virtual Grand Prix pretekali aj samotní jazdci Formuly 1. Pre online pretekanie sú dostupné týždenné preteky či ligy, avšak najväčších zmien sa paradoxne dočkal offline multiplayer.
Vývojári pracovali sj so spätnou väzbov od samotných jazdcov Formuly 1
Veľký návrat totiž hlási režim rozdelenej obrazovky pre dvoch hráčov (split-screen), ktorý v oficiálnej hre F1 chýbal od roku 2014. Tento doplnok hodnotím ako veľké pozitívum, ktoré ti umožní si užiť celú Veľkú cenu od kvalifikácie až po preteky na jednej obrazovke spolu s ďalším hráčom. Režim rozdelenej obrazovky síce nie je dostupný v kariérnom móde, avšak na občasné pretekanie s kamarátmi bohate postačuje.
Séria F1 sa vždy značila aj prítomnosťou starších monopostov, a inak tomu nie je ani v tohtoročnom vydaní. Okrem známych automobilov z konca 80. a 90. rokov ako napríklad McLaren MP4/6, na ktorom jazdil aj Ayrton Senna, je však najväčším lákadlom pre ozajstných fajnšmekrov Formuly 1 nová kolekcia monopostov Michaela Schumachera.
Všetko z herného segmentu, nájdeš –>TU<–
Tá je však v hre k dispozícii iba po zakúpení edície Deluxe Schumacher, venovanej sedemnásobnému majstrovi sveta, a prináša hráčom možnosť zajazdiť si na modeloch Benetton B194 a B195, Jordan 191 a Ferrari F1-2000.
Špička medzi závodnými hrami
F1 2020 prináša najväčšie zmeny v sérii za posledné roky. Nie je to iba o každoročnom zdokonalovaní ovládania, grafiky či dizajnu monopostov, ale o úplne nových možnostiach, ktoré dokážu z hry vyžmýkať ozajstný pretekársky zážitok.
Nový herný mód vlastného tímu, v ktorom sa hráči môžu stať jedenástym tímom šampionátu a prispôsobiť si všetko od jazdca, sponzorov či dodávateľov, prináša unikátny a zároveň komplexný pohľad do pozadia tímov v ozajstnej Formule 1.
Je pritom skvelé vidieť, že vývojári z Codemasters zároveň myslia aj na nováčikov a vďaka zjednodušeniu ovládateľnosti si hru užije aj úplný zelenáč žánri závodných hier. Užitočným doplnkom je návrat režimu rozdelenej obrazovky pre dvoch hráčov a čerešničkou na torte je vyladené grafické a zvukové spracovanie, ktoré z môjho pohľadu už netrpezlivo čaká na príchod konzol novej generácie.
Codemasters tak prináša hru, ktorú momentálne môžeme zaradiť medzi špičku medzi závodnými titulmi na trhu. F1 2020 si totiž užije každý pretekár počnúc pasívnymi milovníkmi občasného prevetrania na trati, až po náruživých fanúšikov moto-športu hľadajúcich vrcholný závodný zážitok.
Hru na recenziu poskytla spoločnosť Comgad a bola recenzovaná na PS4.
Čítajte viac z kategórie: Hry
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
9.5/10
Teraz čítajú
Bude lepší ako Black Myth Wukong. Nové čínske RPG útočí na západný trh, toto si ešte nevidel (VIDEO)
Slováci vytvorili východoeurópske GTA. Stálo 200-tisíc eur, mafia v Bratislave bude pokračovať
Hráči ostali nepríjemne prekvapení. Cena GTA 6 má atakovať magickú hranicu
Historický rok v hernom priemysle. PlayStation dostane legendárne hry z Xboxu, vrátane Halo
Sony vo veľkom ruší herné tituly. Záplatou má byť nový God of War, príde aj veľké prekvapenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známu bratislavskú univerzitu okamžite evakuovali pre bezpečnostnú hrozbu
Ženy nechrápu viac ako muži, je to mýtus. Novodobý strašiak očí ti ničí spánok, varuje primár neurológie
Bývalý šéf Zľavomatu Aleš Mlátilík spúšťa nový startup. Má ambíciu uspieť na globálnom trhu
Príplatok až 100 %: Tisíce Slovákov si mesačne prilepšia o stovky eur. Novela platí od 1. januára
Podal sťažnosť. Študent, ktorý útočil na gymnáziu, nesúhlasí s väzobným stíhaním
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
- Obídu clá a zachránia giganta. Číňania chcú v Európe odkúpiť závody tradičnej automobilky
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- VIDEO: Ľudia si mysleli, že je to trik. Čínsky humanoidný robot dokáže chodiť ako človek
- Bol na mizine, dnes jeho spotrebiče zarábajú miliardy. Toto je príbeh génia, ktorý založil slávnu značku
-
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Bol na mizine, dnes jeho spotrebiče zarábajú miliardy. Toto je príbeh génia, ktorý založil slávnu značku
- Obídu clá a zachránia giganta. Číňania chcú v Európe odkúpiť závody tradičnej automobilky
- Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
-
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
- V kľúčovom teste uspela. Európska krajina dá desivej zbrani za miliardy eur revolučné palivo
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Bol na mizine, dnes jeho spotrebiče zarábajú miliardy. Toto je príbeh génia, ktorý založil slávnu značku
Najväčšia panoráma v histórii. Hubblov teleskop zachytil susednú galaxiu, ako nikdy predtým
Nikto nevie, čo sa deje. Niekto kúpil doménu OGOpenAI a presmeroval ju do čínskeho laboratória
76 miliónov rokov starý fosílny nález odhaľuje vzácnosť, s akou paleontológovia nepočítali
Volkswagen a odbory uzavreli dohodu. Stále však nie je záruka úspechu
AKTUÁLNE: Na vysokej škole v Bratislave nahlásili bombu. Všetkých museli evakuovať
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známu bratislavskú univerzitu okamžite evakuovali pre bezpečnostnú hrozbu
Ženy nechrápu viac ako muži, je to mýtus. Novodobý strašiak očí ti ničí spánok, varuje primár neurológie
Bývalý šéf Zľavomatu Aleš Mlátilík spúšťa nový startup. Má ambíciu uspieť na globálnom trhu
Príplatok až 100 %: Tisíce Slovákov si mesačne prilepšia o stovky eur. Novela platí od 1. januára
Podal sťažnosť. Študent, ktorý útočil na gymnáziu, nesúhlasí s väzobným stíhaním
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené