Terajšia generácia konzol sa z hľadiska výkonu špecifikuje ako nekonečný balans medzi vyšším rozlíšením a lepším snímkovaním. Preto sa očakávalo, že PS5 s vyšším výkonom automaticky prinesie 4K rozlíšenie pre nové hry pri 60 fps. Analýza etablovaného YouTube kanálu Digital Foundry však odhaľuje, že takýto výkon nebude štandardom ani pri PS5.

Video odhaľuje, že mnohé predstavené hry si budú musieť vyberať medzi vyšším rozlíšením a plynulosťou. Podľa videa Digital Foundry tak hry boli neraz prezentované pri 30 fps, čo sa však do plnohodnotného vydania ako konzoly, tak aj samotných titulov môže ešte niekoľkokrát zmeniť. Analýza odhalila 30 fps pri týchto hrách:

  • Ratchet and Clank: Rift Apart
  • Stray
  • Returnal
  • Kena: Bridge of Spirits
  • Demon’s Souls – 30 fps, no keďže pôjde o remake/remaster, môže byť prítomná možnosť 60 fps pri nižšom rozlíšení
  • Destruction Allstars – pravdepodobne 30 fps pri dynamickom rozlíšení
  • Horizon: Forbidden West – pravdepodobne 30 fps pri 4K rozlíšení
  • Oddworld: Soulstorm – pravdepodobne 30 fps pri 4K rozlíšení

Digital Foundry poznamenalo, že nasledujúce hry išli pri zníženom rozlíšen okolo úrovne 1500p. Mnohé hry ale podporovali natívne 4K. Toto sú hry, ktoré podporujú 60 fps:

  • Gran Turismo 7
  • Sackboy: A Big Adventure
  • Godfall
  • Astro’s Playroom
  • Resident Evil VIII: Village – pravdepodobne 60 fps pri dynamickom 4K rozlíšení

Prečítaj si tiež
Toto video priamo porovnáva prerobenú Mafiu s originálom: Za 18 rokov sa nezmenila len grafika

Zatiaľ čo Microsoft sa zameriava na 4K pri 60 fps, siahajúcich v krajnom prípade až k hranici 120 fps, Sony sa s PS5 koncentruje na 30 fps pri podstatne vyššej kvalite vizuálu, napísal odborník z vyššie spomínaného kanálu Digital Foundry.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú