Model 3 stratil po 22 dňoch parkovania 10 % z batérie, Porsche Taycan len 1 %. Internetom koluje neférové porovnanie
Majitelia elektromobilov si musia zvyknúť na úplne nové faktory pri používaní. Jedným z nich je aj dojazd či kapacita batérie, no málokto však vie, že elektromobily trpia aj takzvaným fantómovým úbytkom kapacity batérie.
Tá sa prejavuje počas toho, keď je vozidlo zaparkované. Nejde o žiadnu novinku a už dlho sa vie, že kapacita batérie môže počas parkovania klesnúť v závislosti od toho, v akých podmienkach sa vozidlo nachádza. Nedávno sa o takýto test pokúsil Bjørn Nyland, ktorý sledoval úbytok kapacity na Modeli 3, informuje Insideevs.
Po 22 dňoch batéria stratila až 10 % zo svojej kapacity, pričom rovnaký test sa rozhodol spraviť Erik Olsen, ktorý sa s fanúšikmi na YouTube delí o používateľské skúsenosti s elektrickým Porsche Taycan.
Taycan nabil na 90 % a nechal ho len tak zaparkované pred domom. Po 10 dňoch išiel stav kapacity batérie skontrolovať, pričom zmizlo len 1 % kapacity a dokonca aj dojazd ostal na rovnakej úrovni 324 km. Po 15 dňoch bola kapacita batérie stále na úrovni 89 %, no dojazd už klesol o 1 km na hodnotu 323 km. Šokujúce však bolo, že po 22 dňoch zostala kapacita batérie stále na úrovni 89 % a dĺžka dojazdu sa znížila len o 3 km na 321 km.
Týmito testami sa preukázalo, že k fantómovému úbytku kapacity batérie naozaj dochádza, no veľmi veľa závisí od toho, v akých podmienkach sa vozidlo nachádza. Tesla Model 3 bola totiž zaparkovaná na letisku v Nórsku pri nízkych teplotách zasypaná snehom. Naopak Porsche parkovalo pred domom v Španielsku, kde boli takmer výborné podmienky a teplota sa pohybovala medzi 18 a 21 stupňami Celzia.
Vzhľadom na absolútne rozdielne podmienky tak nemôžeme určiť jednoznačného víťaza testov. Čo však určiť môžeme s úplnou istotou, je fakt, že všetko veľmi závisí od toho, v akých podmienkach sa elektromobil nachádza. Nízke teploty totiž batérií neprospievajú a to isté môžeme povedať aj o príliš vysokých teplotách.
Taycan mal ideálne podmienky a je dosť pravdepodobné, že Tesla by v rovnakých podmienkach mala výsledky oveľa lepšie, respektíve veľmi podobné ako nemecký konkurent. Len nedávno sa najznámejšie elektromobily otestovali počas krutých zimných podmienok. Test prebiehal v nórskych podmienkach. Počas testu preto často snežilo a teploty sa pohybovali na úrovni od +3 do – 6 stupňov Celzia.
Testovacia trasa začínala v hlavnom meste Oslo a jej cieľ bol stanovený v meste Hafjell. Celková dĺžka trate predstavovala 482 km, čo je na daný test absolútne postačujúce. Zaujímavosťou však je, že za volantom nesedeli profesionálni vodiči.
Federácia sa rozhodla za volant posadiť priemerných vodičov, ktorí mali jazdiť rovnako ako na svojich súkromných vozidlách, pričom sa dbalo na dodržiavanie rýchlostných limitov. Aby bol test čo najpresnejší. Trasa obsahovala diaľnice, ale aj bežné cesty po nórskych okresoch. Okrem toho mali všetky vozidlá nastavený úsporný režim a palubné kúrenie bolo nastavené na 21 stupňov.
Aby toho nebolo málo, každé vozidlo malo zapnuté vyhrievanie sedadiel na maximum. Rýchlosť sa počas testu pohybovala na úrovni od 60 do 110 km/h, pričom po zahriatí batérie bolo skúšané aj ich nabíjanie z 10 na 80 % kapacity. V podobnom teste kraľovala Tesla, avšak tento zimný test vyhral Hyundai a naopak veľmi sklamal Opel Viac si prečítaš v našom článku alebo na videu vyššie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Michal Šimečka varuje pred útokom na pravoslávne tradície. Fico vraj plánuje zrušiť dôležitý sviatok
Vedci objavili prekvapivé spojenie medzi baktériami a nespavosťou. Mikróby rozhodujú o kvalite tvojho spánku
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Pyrotechnici zneškodňujú bombu v centre Bratislavy: Uzavreté sú klúčové úseky
Európska komisia priznáva koniec sveta, ako ho poznáme. Zákon džungle nahrádza medzinárodné právo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP