Nová generácia obľúbeného Golfu prišla na svet koncom októbra minulého roka, kedy výrobca odhalil všetky inovácie, ktoré doň priniesol. Hoci rozmery upravili prevažne väčšie nárazníky, najväčšie úpravy sa udiali v interiéri a po technologickej stránke vozidla. To je tak povediac istým spôsobom prepojené aj s koncernovou Octaviou, ktorá prebrala z Golfu viacero funkcií a technológií, pričom bola predstavená len pár týždňov po ňom. Novinka z Mladej Boleslavi dostala rovnakú funkciu ovládania klímy ako nový Golf. Pri dnešných dotykových obrazovkách v interiéri to využije nejeden vodič. Na správu ako prvý upozornil portál Autobild.sk.

VW pri predstavení nového Golfu ukázal všetky novinky, ktoré sú najviac badateľné v interiéri a pod kapotou vozidla. Tam pribudli nové hybridné motorizácie a exteriér auta zasa výrobca spestril zaujímavým dizajnom, ktorý sa vyznačuje natiahnutými prednými svetlometmi, mohutnejšími nárazníkmi a čistejšími líniami. Spredu pôsobí oblejšie ako jeho predchodca, no zadná časť sa príliš výrazne nezmenila.

Poďme však nahliadnuť do interiéru, kde sa skrýva množstvo užitočných a moderných technológií, no jedna spomedzi nich vyniká. Nemusím už zrejme spomínať rozmerné obrazovky, ktoré sa usídlili za volantom, ale aj na palubnej doske. Z nej doslova vytŕča veľký panel s podporou dotykového ovládania, ktorým si môže vodič prispôsobiť množstvo funkcií v aute, odkiaľ vďaka tomu zmizla väčšina tlačidiel.

Užitočná technológia za volantom nového Golfu

Práve dotykové ovládanie sa stalo akýmsi moderným trendom v mnohých nových vozidlách, kde nahradilo hardvérové tlačidlá. Nie vždy je však počas šoférovania možné nahliadnuť do funkcií systému a dotykom ich prispôsobiť. Takýto spôsob totiž odpútava pozornosť vodiča (mimochodom, za používanie smartfónu za volantom sú pokuty dvojnásobné), a tak prišili výrobcovia ako VW či Škoda s chytrým riešením ako odbremeniť šoféra od neustáleho pozerania na dotykovú obrazovku. Hlasový asistent je technológia, ktorú už dobre poznáme zo smartfónov, no stále viac sa objavuje aj v moderných autách.

VW

Nemecký Volkswagen do svojho nového Golfu priniesol ovládanie prostredníctvom Alexy od Amazonu, ktorá síce nerozumie slovenčine, no s jednoduchými anglickými frázami nemá problém. Pomocou tohto digitálneho pomocníka si tak môže vodič počas jazdy prispôsobiť funkcie vozidla len zadaním hlasového príkazu. VW informuje, že s touto funkciou je možné ovládať rádio, telefón, navigačný systém či klimatizáciu.

Len pomocou hlasu sa dajú upravovať nastavenia funkcií podľa preferencií, pričom vodič nemusí odvrátiť svoj zrak z cesty na obrazovku. Chytrá klíma tak bude uľahčovať život na cestách mnohým, no takúto „prémiovú“ možnosť si užijú majitelia nového Golfu až v najvyššej výbave, kde dostanú 3-zónovú klimatizáciu Air Care Climatronic.

Interiér nového Golfu / Zdroj: Volkswagen

Automobilka prednedávnom zverejnila aj oficiálny cenník pre Golf 8. generácie na Slovensku. Základ začína na necelých 17 000 €. V konfigurácii dostaneme benzínový agregát 1,0 TSI, ktorý spolupracuje s 5-stupňovým manuálom a ponúka výkon 66 kW/ 90 koní. Najdrahšou verziou je Golf Style za 28 000 € s dieselovým 2-litrovým motorom a 7-stupňovou automatickou DSG prevodovkou, ktorý vo výsledku ponúka výkon 110 kW/ 150 konských síl. Celý zoznam s motorizáciami a cenami nájdeš v tomto článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú