Volkswagen v Bratislave odštartoval sériovú výrobu ďalších dvoch elektromobilov
Spoločnosť Volkswagen Slovakia zvyšuje podiel čisto elektrických vozidiel vo výrobe. V auguste začala sériovo vyrábať vynovený Volkswagen e-up! s väčším dojazdom a koncom roka dostali elektrický pohon ďalšie dva modely ŠKODA CITIGOe iV a SEAT Mii electric. Automobilka tým reaguje na meniace sa globálne rámcové podmienky a ako súčasť koncernu Volkswagen si kladie za cieľ výrazne redukovať produkciu CO2 ako pri vozidlách, tak aj pri samotnej výrobe.
Volkswagen sa už dávnejšie zaviazal k Parížskej klimatickej dohode. Koncern položil základy, aby bol v súlade so stratégiou goTOzero do roku 2050 CO2 neutrálny. Udržateľná výroba automobilov je jedným zo zásadných princípov aj v spoločnosti Volkswagen Slovakia. Naším spoločným cieľom je zníženie zaťaženia životného prostredia o 45 % na jedno vyrobené vozidlo v porovnaní s referenčným rokom 2010 a smerovanie k CO2 neutrálnej produkcii.
Na druhej strane stojí rozhodnutie Európskeho parlamentu sprísniť emisné limity pre osobné autá. Do roku 2030 majú klesnúť o 37,5 % na jedno nové registrované osobné auto. Avšak už od budúceho roka je podľa pravidiel Európskej únie prípustné množstvo emisií maximálne 95 g CO2 / km. Za každý gram nad stanovený CO2 limit sa platí pokuta 95 € za gram a vozidlo, čo znamená pre výrobcov automobilov výrazné finančné zaťaženie. To všetko patrí k rámcovým podmienkam, ktoré prispeli k spusteniu najväčšej elektrickej ofenzívy v automobilovom priemysle.
„Zelenšími sa postupne stávajú ako nové produkty, tak aj produkcia. Spustenie výroby ďalších dvoch elektrických vozidiel v Bratislave prispieva k redukcii CO2 emisií, a zároveň je jedným zo stavebných kameňov stratégie Zero Impact Factory,“ uviedol Dr. Oliver Grünberg, predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia. O zodpovednom a aktívnom prínose Volkswagen Slovakia k redukcii CO2 emisií svedčí aj stúpajúci podiel elektrických a CNG služobných vozidiel, ako aj podpora e-mobility prostredníctvom CSR projektu up! city, ktorý je dostupný pre širokú verejnosť.
Prvé čisto elektrické vozidlo koncernu Volkswagen zišlo z výrobnej linky v roku 2013 a udialo sa to v Bratislave. Volkswagen e-up! sa už šesť rokov vyrába exkluzívne na Slovensku. V tomto roku prešiel segment malých mestských vozidiel významnými zmenami a elektrifikáciou. Volkswagen up! sa vyrába v troch motorizáciách, a to s ekologickými pohonmi (čisto elektrický ako e-up! a CNG ako eco up!) a so spaľovacím benzínovým motorom. Modely ŠKODA CITIGOe iV a SEAT Mii electric sú produkované ako výlučne elektrické vozidlá. Všetky tri elektrické modely disponujú dlhším dojazdom a výbavou, čím spĺňajú očakávania pri zabezpečení ekologickej a pohodlnej mestskej mobility.
Volkswagen Slovakia produkuje celkovo 8 modelov piatich značiek. Z nich sú už dnes tri čisto elektrické. Elektrifikácia pohonov sa dotýka aj segmentu SUV, v ktorom sú ako ekologickejšie alternatívy vyrábané štyri modely s hybridným pohonom (Porsche Cayenne a Porsche Cayenne Coupé ako PHEV, Audi Q7 a Audi Q8 ako MHEV). Elektrické vozidlá sa tak postupne dostávajú do masovej produkcie. Zatiaľ čo v minulosti tvorili čisto elektrické vozidlá v segmente New Small Family (malé mestské vozidlá) marginálne objemy z celkovej produkcie, po novom ich podiel v tomto segmente stúpne na dve tretiny.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Z 500 € na 50 €. Štát odpúšťa Slovákom absurdný poplatok za staré autá, ktoré už ani neexistujú
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Každodenné sprchovanie ničí imunitu a spúšťa zápalové reakcie. Odborníci prezrádzajú, ako často sa umývať
Ministerstvo varuje Slovákov cestujúcich do Talianska. Rezort vydal niekoľko opatrení
Šálka, ktorá zmení tvoju náladu: Populárny každodenný rituál môže ochrániť črevá a pomôcť proti depresii
Čas večere mení viac než tvoju váhu: Vedci odhalili, kedy jesť, aby si lepšie spal, schudol a žil dlhšie
Nebezpečná baktéria číha v mori, ktoré vyhľadáva tisíce Slovákov: Hrozí nekróza aj sepsa
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
-
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Slovensko napoja na recyklované palivo. Európska mocnosť má so Slovenskom veľké plány
Elektrobus v Šali prepravil už viac ako milión cestujúcich a získava si čoraz väčšiu obľubu
Slovensko sa nemá čím pochváliť. V umelej inteligencii v EÚ značne zaostáva
Fico opäť cúva pred Bruselom. Slovensko blokuje sankcie a riskuje miliardové žaloby
Kataster sa konečne spamätal. Oddnes si dôležitý dokument vybavíš aj na pošte
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP