Severská krajina rieši vážnu krízu. Začína mať problémy s kapacitou elektrickej siete kvôli elektromobilom
Niektoré švédske mestá začínajú mať problémy s kapacitou elektrických sietí v denných špičkách, kedy veľmi veľa ľudí, napríklad vo svojej práci, či po práci doma, nabíja svoje elektromobily. To je aj prípad mesta Västerås, ktorému má však pomôcť nový startup spoločnosti Northvolt, informuje Insideevs.
Spoločnosť Northvolt sa zaoberá vývojom batérií, ktoré majú slúžiť ako úložisko energie pre nabíjacie stanice. V niektorých švédskych metropolách už totižto hrozí, že kapacita siete nebude počas nabíjania elektromobilov stačiť a táto spolupráca by mala odľahčiť odber nabíjacích staníc z elektrickej siete počas špičiek až o 80 %.
Veľkokapacitnými batériami spoločnosti Northvolt s celkovou kapacitou až 320 kWh budú vybavené všetky nové nabíjacie stanice v meste Västerås už od budúceho roka. Batérie poskytnú nabíjací výkon 220 kWh, no hlavným dôvodom ich budovania má byť práve odľahčenie verejnej elektrickej siete, píše TelematicsNews.
Totálny kolaps elektrickej siete by mal obrovský dopad na všetkých ľudí, nielen na majiteľov elektromobilov, ktorí by v prípade neriešenia tejto situácie spomínaný kolaps, viac menej, spôsobili. Elektrifikácia napreduje veľmi rýchlo a je pozitívne, že vyspelé krajiny ako napríklad tie severské, ktoré už teraz pociťujú vyťaženosť siete v dôsledku elektrifikácie, sa začínajú zamýšľať nad možnými riešeniami.
Spoločnosť Northvolt má do budúcna veľké plány. V meste Skellefteå plánuje výstavbu továrne s ročnou produkčnou kapacitou 32 GWh. Jej výstavba by mala začať už v roku 2021 a ak pôjde všetko podľa plánu, tak od roku 2024 by sa produkčná kapacita mohla dostať až na úroveň 40 GWh. V ďalšom projekte sa Northvolt spojil s Nemeckým Volkswagenom, s ktorým chce vo fabrike v meste Salzgitter vyrábať ročne batérie s celkovou kapacitou 16 až 24 GWh. Výroba v Nemecku by mala začať na prelome rokov 2023 a 2024. CEO Northvolt Peter Carlsson však v jednom rozhovore povedal, že jeho spoločnosť by do roku 2030 chcela produkovať až 25 % všetkých batérií pre európsky trh s elektromobilmi, čo predstavuje ročnú výrobnú kapacitu približne 150 GWh.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené