Slovenská spoločnosť InoBat predstavila na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom (IAA 2019) európske riešenie autobatérií pre elektromobily vyvinuté na Slovensku, informovala o tom Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO). InoBat plánuje na Slovensku, v spolupráci s americkou spoločnosťou Wildcat Discovery, výstavbu výskumného a vývojového centra a výrobnej linky na autobatérie za 100 miliónov eur.
„V rámci projektu InoBat Auto plánujeme vybudovať vertikálne integrovaný dodávateľský reťazec, začínajúci výskumom a vývojom a končiaci výrobou, ktorý má vďaka využitiu unikátnej technológie spoločnosti Wildcat Discovery Technologies potenciál spustiť revolúciu batérií pre elektromobily v celej Európe,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti InoBat Marián Boček.
Potrebné vybudovanie viacerých prevádzok
Začiatok výstavby výrobnej linky je naplánovaný na prvý polrok 2020 a spustenie výroby očakáva firma koncom roka 2021. Podľa odhadov Európskej komisie bude pre uspokojenie rýchlo rastúceho dopytu elektromobiloch potrebné v Európe vybudovať aspoň 10 – 20 prevádzok na sériovú výrobu batérií. Cieľom InoBatu je zaplniť práve túto trhovú medzeru a vybudovať novú európsku značku v danom segmente, ktorej duševné vlastníctvo bude pochádzať zo Slovenska.
Generálny riaditeľ SARIO Róbert Šimončič spresnil, že v okruhu 400 kilometrov okolo Bratislavy sa vyrobia takmer štyri milióny áut ročne. „Toto predstavuje významný trhový potenciál pre umiestnenie novej prevádzky na výrobu a vývoj batérií pre elektromobily, aj jej dodávateľskej siete, na Slovensko,“ povedal.

Prvá automobilka na Slovensku
Prvou automobilkou, ktorá na Slovensku už v súčasnosti elektromobily vyrába, je Volkswagen Bratislava. „Volkswagen berie transformáciu k elektromobilite vážne a teší sa, že Slovensko je súčasťou tohto procesu, keďže modely e-Up a Touareg Hybrid sa exkluzívne vyrábajú v Bratislave,“ povedal marketingový riaditeľ spoločnosti Volkswagen AG Joerg Hitpass.
InoBat spolu s americkou spoločnosťou Wildcat Discovery Technologies prináša na Slovensko investíciu vo výške približne 100 miliónov eur a stovky pracovných miest zameraných na vývoj a výrobu batérií do elektrických vozidiel. Vstup do tohto projektu ohlásil ďalší hráč – významný slovenský dodávateľ pre automobilový priemysel, Matador Group, ktorý sa bude podieľať na budovaní výskumného a vývojového centra vrátane prvej slovenskej batériovej výrobnej linky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najväčšia sci‑fi sága stráca dych. Nový Avatar ukazuje prvé trhliny a otvára veľkú otázku

Sovietske „smrtiace krabice“ bojujú dodnes na oboch stranách, Slovensko obnoví ich výrobu

Najočakávanejší film 2026 sa ukazuje. Takto vyzerá Odysea od Christophera Nolana (prvý trailer)

Klasické turbíny skončili. Čínska lietajúca elektráreň má extrémny výkon, prekonáva rekordy

Ako je možné, že sú také lacné? Známa značka hodiniek stavila na istotu, Slováci ju milujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Milujú ho tisíce Slovákov, po roku 2026 ho už nekúpiš. Legendárne auto dostalo v Európe stopku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
AKTUÁLNE: Ázijská mocnosť sa stáva spojencom EÚ v kľúčovej oblasti. Do výskumu nalejú 93 miliárd eur
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

