Škodlivé kódy nie sú výnimkou v aplikáciách z obchodu Googlu aj napriek tomu, že sa ich spoločnosť snaží filtrovať. Bezpečnostná firma v Google Play objavila ďalších 210 titulov, ktoré obsahovali nebezpečný kód a mohli uškodiť až 150 miliónom používateľov.

Spoločnosť Google neustále kontroluje aplikácie, ktoré sú zverejňované v jej obchode, avšak tento proces nie je tak dokonalý ako by mal byť. Napriek striktným pravidlám sa stále do obchodu dostane množstvo titulov, ktoré neraz dokážu narobiť poriadnu neplechu. Tentokrát sa v Google Play objavili ďalšie aplikácie, ktoré zobrazovali nútenú reklamu na obrazovkách smartfónov, informoval The Verge.

Ďalší príliv škodlivých aplikácií ohrozil desiatky miliónov Androidov

Bezpečnostná firma Check Point vykonala prieskum v Google Play, kde našla 210 aplikácií so škodlivým reklamným kódom, ktorý mohol zobrazovať reklamy v smartfónoch aj bez povolenia používateľov. Spoločnosť tieto škodlivé tituly nahlásila Googlu a ten ich zo svojho obchodu odstránil. Medzi škodlivými aplikáciami boli rôzne hry, ale aj mnohé iné aplikácie, ktoré na prvý pohľad vyzerali neškodne a mali disponovať legitímnou reklamou.

Príkazy zo škodlivého kódu SimBad, ktoré zobrazovali nútenú reklamu v Android smartfónoch. Zdroj: Check Point

Nenechaj si ujsť
Kontroverzná aplikácia, ktorá sleduje podriadené arabské ženy: Google aj Apple ju odmietajú stiahnuť z obchodov

Škodlivý adware sa však šíril pomerne rýchlo, no používatelia mohli o jeho prítomnosti vo svojom smartfóne vedieť až keď bolo neskoro. Displeje im mohli zaplaviť reklamy a ďalšie neznáme linky, ktoré sa samovoľne otvárali či dokonca sťahovali ďalšie aplikácie. Celkovo si nebezpečný softvér z Google Play stiahlo až 150 miliónov ľudí, ktorí by ho mali čo najskôr odstrániť, informoval Engadget. Celý zoznam hier a aplikácií obsahujúcich adware „SimBad “ nájdeš na tomto odkaze.

Check Point/FonTech

Opäť sa tak opakuje situácia, kedy si Google nedokázal ustriehnuť vlastný virtuálny obchod, kde pribudlo také veľké množstvo škodlivých aplikácií. Hoci sa spoločnosť snaží odhaľovať nebezpečné kódy, jej postup nie je tak účinný ako v prípade App Store od Apple. To sa v posledných rokoch preukázalo už mnohokrát, keď Google musel stiahnuť z ponuky napríklad aplikácie zobrazujúce pornografickú reklamu či tituly, ktoré napádali samotný systém smartfónov.

Google musí na svojom obchode ešte zapracovať

Spoločnosť sa tak musí naďalej snažiť filtrovať nebezpečný obsah, ktorý by mohol napáchať nemalé škody. V poslednom čase sa však dostalo na významnejšie vylepšenia tohto kontrolného systému, ktorý má teraz odhaliť až 99 % problémových aplikácií. Ani to ale zrejme nestačí na to, aby bola ponuka v Google Play bez takýchto hier a programov, ktorých sa tam za posledný čas nazbieralo neúrekom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú