Vývoj umelej inteligencie za posledné roky značne pokročil v mnohých smeroch, vďaka čomu má široké možnosti aplikácie. Poriadny kus roboty na tejto technológii spravil aj popredný výrobca grafických kariet, ktorý teraz ukázal ďalší veľký pokrok. Grafiku demo verzie dopravného simulátora vytvorila Nvidia iba pomocou umelej inteligencie, ktorá môže jedného dňa zmeniť podobu počítačových hier.

Zásadné kroky vpred pri vývoji strojového učenia sa postarali už o niekoľko úchvatných noviniek, o ktorých by sme si ani nepomysleli, že niekedy vzniknú. Za všetkým však v týchto dňoch treba hľadať umelú inteligenciu, pretože práve tá spôsobuje vo svete technológií veľký „boom“. Vďaka možnostiam sa AI uplatňuje v mnohých zariadeniach či odvetviach a zmeniť chce aj herný priemysel. Dôkazom toho je najnovší objav Nvidie, ktorá dokázala s touto technológiou vytvoriť pre hru grafiku generovanú zo záberov reálneho sveta.

Revolúcia herného priemyslu pomaly prichádza

Za pomoci strojového učenia a počítačovej grafiky tak mohla spoločnosť vytvoriť vizuál využitím neurónových sietí umelej inteligencie. Obdivuhodnému výsledku ale predbiehalo zbieranie a analýza dát. V tomto prípade to boli zábery niekoľkých miest a ulíc, z ktorých táto technológia rozoznávala jednotlivé objekty. Tie boli vyznačené rozličnými farbami, no pri renderovaní narazili vývojári na zásadný problém. Objekty nezostávali kvôli pohybu vždy konzistentné a pri farebnom rozlišovaní často menili farbu niektorej svojej časti.

Riešením tohto problému bola krátkodobá pamäť, ktorá umožnila umelej inteligencii porovnávať predošlé snímky objektu s novými a predpokladať pohyb. Takéto výpočty sú však náročné a vypýtali si svoju daň. Demo verzia hry totiž funguje iba pri 25 snímkach za sekundu. V tomto prípade ale ide o prelomový koncept, ktorý má ukázať veľký potenciál tohto riešenia umelo generovanej grafiky, miesto toho, aby potešil hráčov. Základ virtuálneho prostredia už bol vytvorený pomocou Unreal Engine, ktorý nájdeme aj v mnohých moderných hrách.

Zobraziť celú galériu (2)
Screenshot/NVIDIA/YouTube

Nenechaj si ujsť
Umelá inteligencia s ľudskými črtami čítala v Číne správy. Nahradí v budúcnosti ľudí?

Na priloženej snímke môžeme vidieť ako sa umelej inteligencii podarilo pri analýze dát rozpoznať jednotlivé objekty, ktoré pre ďalšie potreby farebne rozlíšila. Neskôr sa pridávali ďalšie vrstvy grafiky. Stále však ide len o prvý pokus ukázať, akým smerom by sa jedného dňa mohol herný priemysel vydať. Technológia generovania grafiky umelou inteligenciou je stále „v plienkach“ a môže trvať aj viac ako dekádu, kým sa ocitne v prvých skutočných hrách pripravených pre verejnosť. Vývojári tak musia odviesť ešte veľa práce, aby túto novinku pripravili pre hráčov, podobne ako technológiu „Ray tracing“ pre generovanie odrazov svetla v reálnom čase. Prvé správy o tejto novinke sa objavili ešte pred niekoľkými rokmi, no výsledkov sme sa oficiálne dočkali až pred pár týždňami.

Odvrátená stránka

Aj generovanie grafiky si tak vyžaduje mnoho času, aby sa dostalo na úroveň, s ktorou by boli všetci spokojní. S ohromnými možnosťami tejto technológie ale vyvstáva aj otázka ohľadom bezpečnosti a jej zneužitia pri šírení propagandy a falošných informácií. Pokiaľ by novinka od Nvidie padla do nesprávnych rúk, mohla by svetu ukázať mnohé populárne osobnosti hovoriace nepravdivé fakty, čo by mohlo mať ďalekosiahle následky.

Zobraziť celú galériu (2)
Screenshot/NVIDIA/YouTube

Jednému z tvorcov tejto technológie sa už podarilo svojho spolupracovníka prinútiť, aby tancoval „Gangnam Style“ len vďaka umelej inteligencii, ktorá upravila pohyb jeho tela podľa naučených tanečných krokov. Nvidia so svojimi partnermi pracuje aj na spôsobe rozoznávania fejkových videí a grafického obsahu, aby sa v budúcnosti predišlo nebezpečným situáciám. Svoj prínos však umelá inteligencia v tomto smere ukáže až o poriadne dlhý čas. Vo výsledku sa môže postarať aj o vytváranie vlastných herných avatarov len pomocou smartfónu, alebo iné možnosti, ktoré hráčov nadchnú.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú