Rakúsko zavádza novinku v podobe vyššej rýchlosti elektromobilov v takzvaných IG-L zónach na diaľničných úsekoch. Týmto krokom chce viac zatraktívniť elektromobily.

Elektromobily sú aktuálne prezentované ako ekologické vozidlá a vo viacerých členských štátoch Európskej únie sú podporované rôznymi spôsobmi. Niektoré štáty dotujú tých, ktorí sa pre kúpu elektromobilu rozhodli, iné zase poskytujú daňové úľavy, bezplatný vstup do centier miest či parkovanie v mestách zadarmo. Najnovšie sa do podpory elektromobilov zapojilo aj Rakúsko.

IG-L zóny znižujú zaťaženie emisií a hluku

Celá problematika sa týka takzvaných IG-L zón na diaľniciach. V týchto zónach je klasická rýchlosť 130 km/h znížená na 100, v niektorých úsekoch aj na 80 km/h. IG-L zóny boli v Rakúsku zriadené z dôvodu zníženia emisného zaťaženia a hluku. Práve v týchto zónach dostali po novom elektromobily výnimku a ich majitelia môžu naďalej jazdiť rýchlosťou 130 km/h.

Nejde len o emisie a hluk

Vodiči elektromobilov tak budú oproti klasickým automobilom so spaľovacími motormi zvýhodnení. Výhodu však budú mať len majitelia výlučne čistých elektromobilov, keďže tamojšia vláda neberie do úvahy hybridy ani plug-in hybridy. Zatiaľ čo vodičom sa zníženie rýchlosti až tak nepozdáva, Rakúska polícia sa chváli, že v IG-L zónach klesla nehodovosť o 50%. K argumentom o znížení emisií a hluku sa tak pridáva aj bezpečnosť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú