Najznámejší výrobca elektromobilov súčasnosti sa ešte prednedávnom potýkal s veľkými problémami pri výrobe svojho dostupného Modelu 3. Veľký pokrok nastal po navýšení výroby, odkedy schádza z výrobnej linky spoločnosti omnoho viac kusov. Čerstvo vyrobené Modely 3 musí teraz Tesla kvôli nedostatku miesta umiestňovať na rôznych parkovacích plochách v Kalifornii.
Ešte pred pár mesiacmi sme neustále slýchali informácie o zložitej situácii, v ktorej sa Tesla nachádzala pri výrobe Modelu 3. Elon Musk všetky tieto problémy nepopieral, no neskôr sa spoločnosti začalo dariť a zvýšila produkciu tohto elektromobilu. Výkonný riaditeľ Tesly sa neskôr pochválil, že firma sa odteraz stáva skutočnou automobilkou. Z pôvodných čísel sa jej totiž podarilo dosiahnuť produkciu 5 000 kusov Modelu 3 týždenne.
Tesla potrebuje pre svoje elektromobily viac miesta
Viac vyrobených elektromobilov však musí Tesla aj niekam umiestniť. Doteraz na to využívala svoje parkovisko vo Fremonte, no to sa začalo zapĺňať rýchlejšie, než sa zdalo. Málo miesta pre „odkladanie“ novovyrobených kusov teraz potvrdili aj fotografie na Twitteri. Tie odhaľujú tisíce Modelov 3, ktoré sú zaparkované nielen vo Fremonte, ale už aj v meste Lathrop v Central Valley a v Burbanku neďaleko Los Angeles. Tieto parkoviská sú však pre elektrický Model 3 len prechodným domovom predtým, než sa dostanú k svojim novým majiteľom.
Target $TSLA: Episode Three („My God, It’s Full of Cars!“)
Aerials of the facility identified earlier today at 500 E Louise Ave, Lathrop, CA…more to come, but I didn’t want to make people wait any longer to see the big picture. pic.twitter.com/NKwWKZ4mRJ— Machine Planet (@Paul91701736) 20. júla 2018
Nenechaj si ujsť
Tesla potvrdila výraznú stratu vo svojom pracovnom tíme
Po tom, čo sa produkcia tohto modelu zvýšila až o 2 000 kusov týždenne v porovnaní s minulým rokom, musela Tesla nové kusy niekam umiestniť. Tento fakt potvrdil aj hovorca spoločnosti pre portál Business Insider.
„Využívame Lathrop ako centrum pre autá, ktoré sú zákazníkom dodávané do iných miest. Ako naše dodávky rastú, očividne tu budeme mať ešte viac áut.“ – vyjadril sa hovorca Tesly pre Business Insider.
Nedostatkom Tesly však je, že nemá po krajine rozostavenú sieť dodávateľov, ktorí by vyrobené autá odoberali a predávali zákazníkom. Spoločnosť má len sieť predajní, kde si zákazník môže svoj nový elektromobil prísť objednať, Tesla ho vyrobí a potom ho upozorní, že jeho objednávka je pripravená na vyzdvihnutie. Ostatní veľkí výrobcovia automobilov však majú logistiku omnoho viac prepracovanú. Pokiaľ chce zákazník nové auto, stačí, ak si vyberie niektoré zo skladových zásob, ktoré sú neustále dopĺňané.
Nové objednávky len tak pribúdajú
Tesle však neprekáža ani nedostatok parkovacích miest pre nové kusy. Ešte nedávno sa špekulovalo, že kvôli tomu spoločnosť zastaví predobjednávky Modelu 3. Tieto správy neskôr Elon Musk vyvrátil a na Twitteri sa navyše pochválil, že len za minulý týždeň bolo prijatých ďalších 5 000 objednávok. S rastúcou výrobou však časom Tesla bude musieť prepracovať svoj skladovací systém, ktorému pomaly dochádzajú kapacity.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Konsolidácia zasiahne peňaženky všetkých: Minister Kamenický predstavil balík
Šesť miliónkrát menej ako zrnko soli. Virológ objasnil, prečo sa Kotlár mýli: „mRNA vakcíny nemenia DNA“ (ROZHOVOR)
Pyrotechnici zneškodňujú bombu v centre Bratislavy: Uzavreté sú klúčové úseky
Chrípka a covid-19 nemajú šancu: Odborníci hovoria o najjednoduchšej ochrane proti respiračným ochoreniam
Náborový príspevok až 5 000 eur a slušný plat: Finančná správa hľadá posily do tímu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP