Elektromobily z dielne Tesly boli od svojich začiatkov považované za jedny z najbezpečnejších vozidiel na cestách. Najnovší Model 3 taktiež potvrdil povesť jeho predchodcov, keď pri nehode aj napriek menším zraneniam zachránil posádke život. Po havárii sa odhalili problémy s odkladacím priestorom a bezpečnosťou stredovej obrazovky, ktoré chce Elon Musk náležite riešiť.
Tesla Model 3 sa stále potýka s výrobnými problémami, no mnoho spokojných majiteľov si už tento elektromobil užíva na cestách. Počas jazdy sa nehodám vodiči niekedy jednoducho nevyhnú a je tak najmä na aute a jeho bezpečnostných prvkoch, aby ochránili posádku. Takáto situácia zasiahla aj používateľa z diskusného fóra Reddit, kde sa podelil o svoj zážitok z havárie. V tej chvíli bol totiž nesmierne rád, že sedel práve v Tesle Model 3.
Bezpečnosť nadovšetko
Výsledok nehody a miera poškodenia elektromobilu zaskočila tiež samotných záchranárov, ktorí boli prekvapení, že vodič z auta vyšiel po svojich. V mnohých podobných situáciach by totiž mal byť podľa ich slov mŕtvy, alebo by skončil s omnoho vážnejšími následkami. Vďaka bezpečnosti Modelu 3 tak bol vodič nesmierne rád, že nesedel v niektorom z automobilov, ktoré by ho pri nehode nemuselo zachrániť. Napriek tomu, že Tesla skončila v tejto havárii „na totálku“, vodič si po údere do „plynového“ pedálu iba narazil členok. Jeho spolujazdkyňa však skončila s reznými poraneniami ruky, ktorou zasiahla počas nehody stredovú obrazovku.
Nenechaj si ujsť
Tesla Model S v obrovskej rýchlosti vrazila do vozidla hasičov. Zapnutý bol autopilot
Obrovský displej zobrazujúci všetky detailné informácie o vozidle a priebehu jazdy sa tak v pravej chvíli ukázal ako poriadny bezpečnostný problém. Sklo po jeho rozbití totiž porezalo ruku spolucestujúceho. Jeho demoláciou navyše nebolo po havárii možné otvoriť priehradku v palubnej doske, ktorej chýba mechanický otvárací mechanizmus. Tesla otváranie tohto odkladacieho priestoru pridelila práve softvéru ovládanom cez stredový displej, ktorý je po rozbití nepoužiteľný.
Tesla Model 3 owner shares insight on vehicle safety after 60 mph crash – https://t.co/ayKls1j9jW pic.twitter.com/V8XT4M7sgp
— TESLARATI (@Teslarati) February 15, 2018
O týchto skúsenostiach sa Elon Musk dozvedel prostredníctvom tweetu portálu Teslarati. Ihneď po tom sa odhodlal problém riešiť. Softvér by tak podľa jeho slov mohol v budúcnosti získať funkciu automatického otvorenia odkladacieho priestoru v palubnej doske. Ten by sa mal pre cestujúcich otvoriť ihneď po nehode. CEO Tesly chce k mohutnej obrazovke navyše spredu, alebo zozadu pridať tenkú plastovú vrstvu, ktorá pri nehode ochráni pasažierov na predných sedadlách pred reznými ranami.
Aj keď sú elektromobily Tesly preslávené svojimi technológiami a bezpečnosťou, v Modeli 3 je to práve veľká centrálna obrazovka, ktorá podľa mnohých predstavuje bezpečnostné riziko. Počas jazdy totiž priťahuje zrak vodiča, pretože sa na nej nachádzajú všetky ovládacie prvky a ďalšie informácie o jazde. Technologická vyspelosť stredového displeja je naozaj vysoká, no pri nehode môže úlomkami ohroziť posádku a spôsobiť nemalé poranenia. Všetky tieto problémy sa ale Elon Musk chystá vyriešiť, a tak je zrejme len otázkou času, kedy Modelu 3 novinky pribudnú.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je tenší ako vlas. Európsky gigant vyvinul solárny lak, ktorý ti dobije elektromobil
Nemá zadné svetlá ani okno. Jaguar šokoval svet novým modelom, pripomína konkurenta
Šesťvalec alebo elektromotor? BMW ti dá na výber, ikonický rad ešte neodpísal spaľováky
Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
Omrzeli ho smartfóny? Huawei stvoril dlhočiznú limuzínu, v tomto prekoná 99,99 % vozidiel
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
-
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
Oživili 55-ročný nápad. Japonci stvorili „ľudskú práčku“, ktorá ťa umyje a osuší za 15 minút
Musk zúri. Jeho konkurent nasadil geniálne funkcie, ktoré navždy pochovajú X
Z konkurenta záchranca. Vyhľadávanie Google sa topí v problémoch, spasiť ho môže ChatGPT
Je bezplatná a chceme ju úplne všetci. Obľúbená aplikácia dostane ultimátnu funkciu
Lukašenko prišiel s bizarnou vyhrážkou. Chce odpojiť od internetu celú krajinu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené