2035 je neskoro, zákaz spaľovákov chceme ešte skôr. Volvo opúšťa najdôležitejšie združenie výrobcov automobilov
Švédska automobilka Volvo je v posledných dňoch často spomínaná v súvislosti s budovaním novej fabriky na východe Slovenska, no vedenie spoločnosti prilieva ďalší olej do ohňa diskusií. Výrobca sa rozhodol opustiť Európske združenie výrobcov automobilov ACEA, dôvodom sú odlišné ambície v dosahovaní ekologických cieľov, o téme píše agentúra Reuters.
Európska lobistická skupina ACEA pozostáva zo 16 najväčších výrobcov automobilov na starom kontinente. Združenie automobilových výrobcov pritom spoločne bojuje za ciele, ktoré by mali vyhovovať všetkým členským automobilkám.
Zdá sa ale, že posledné rozhodnutie Európskej únie zakázať predaj spaľovákov od roku 2035 vyhovuje všetkým, až na jedného. Spoločnosť Volvo má paradoxne prísnejšie ambície, automobilka chce byť čisto elektrická už od roku 2030.
ACEA sa obáva aj roku 2035
Po tom, čo európsky parlament schválil legislatívu zákazu predaja spaľovákov od roku 2035, združenie automobilových výrobcov prehlásilo, že „akákoľvek regulácia presahujúca rok 2030 je v tomto rannom štádiu predčasná“.
Inak povedané, ACEA nesúhlasí s reguláciou EÚ, respektíve podľa nej zatiaľ nemá zmysel a to bola zrejeme posledná kvapka pre spoločnosť Volvo, aby združenie opustila. Švédska automobilka sa tak rozhodla v piatok a lobistickú skupinu chce opustiť najneskôr do konca tohto roka.
Volvo vo vyhlásení uviedlo, že ich stratégia a ekologické ciele sa aktuálne nezhodujú s cieľmi ACEA a preto bude najlepšie, ak pôjde každý svojou vlastnou cestou, píše Electrek. Podobný krok nedávno učinil aj koncern Stellantis.
Francúzi sa tiež rozhodli opustiť združenie ACEA, no ako dôvod uviedli „výzvy budúcej mobility a odklon od tradičnej lobistickej činnosti“. Koncern Stellantis v rámci svojej stratégie Dare Forward 2030 chce byť uhlíkovo neutrálny už do roku 2028, čo je ešte ambicióznejší cieľ ako v prípade Volva.
Na Slovensku postaví najmodernejšiu továreň
Ekologické ambície švédskej automobilky sú jasné a preto by mala byť aj nová továreň na východe Slovenska uhlíkovo neutrálna. Vedenie spoločnosti nedávno vyhlásilo, že pri jej budovaní a následnej výrobe elektromobilov použije najmodernejšie technológie a postupy.
Okrem toho využije aj revolučný výrobný postup, takzvaný magacasting, s ktorým prišla ako prvá Tesla. Ide o spôsob výroby veľkých hliníkových dielov, ktoré bude automobilka „odlievať“, prezradil šéf priemyselnej stratégie Erik Severinson. Takzvaný megacasting výrazne znižuje počet úkonov pri zostavovaní karosérie a tým sa skracuje čas potrebný na výrobu auta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
V populárnom letovisku Slovákov zúri masívny požiar. Evakuujú tisíce miestnych aj dovolenkárov
Michal Sabo podáva žalobu na Daniela Bombica. Zverejnil jeho kontroverznú fotografiu
Súčasná vláda by dnes nevznikla: SLOVENSKO a Republika rastú, Hlas padá na dno (PRIESKUM)
Mastná pokuta 300 eur: Zlozvyk mnohých turistov v Tatrách poškodzuje najcitlivejšie ekosystémy na Slovensku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP