2035 je neskoro, zákaz spaľovákov chceme ešte skôr. Volvo opúšťa najdôležitejšie združenie výrobcov automobilov
Švédska automobilka Volvo je v posledných dňoch často spomínaná v súvislosti s budovaním novej fabriky na východe Slovenska, no vedenie spoločnosti prilieva ďalší olej do ohňa diskusií. Výrobca sa rozhodol opustiť Európske združenie výrobcov automobilov ACEA, dôvodom sú odlišné ambície v dosahovaní ekologických cieľov, o téme píše agentúra Reuters.
Európska lobistická skupina ACEA pozostáva zo 16 najväčších výrobcov automobilov na starom kontinente. Združenie automobilových výrobcov pritom spoločne bojuje za ciele, ktoré by mali vyhovovať všetkým členským automobilkám.
Zdá sa ale, že posledné rozhodnutie Európskej únie zakázať predaj spaľovákov od roku 2035 vyhovuje všetkým, až na jedného. Spoločnosť Volvo má paradoxne prísnejšie ambície, automobilka chce byť čisto elektrická už od roku 2030.
ACEA sa obáva aj roku 2035
Po tom, čo európsky parlament schválil legislatívu zákazu predaja spaľovákov od roku 2035, združenie automobilových výrobcov prehlásilo, že „akákoľvek regulácia presahujúca rok 2030 je v tomto rannom štádiu predčasná“.
Inak povedané, ACEA nesúhlasí s reguláciou EÚ, respektíve podľa nej zatiaľ nemá zmysel a to bola zrejeme posledná kvapka pre spoločnosť Volvo, aby združenie opustila. Švédska automobilka sa tak rozhodla v piatok a lobistickú skupinu chce opustiť najneskôr do konca tohto roka.
Volvo vo vyhlásení uviedlo, že ich stratégia a ekologické ciele sa aktuálne nezhodujú s cieľmi ACEA a preto bude najlepšie, ak pôjde každý svojou vlastnou cestou, píše Electrek. Podobný krok nedávno učinil aj koncern Stellantis.
Francúzi sa tiež rozhodli opustiť združenie ACEA, no ako dôvod uviedli „výzvy budúcej mobility a odklon od tradičnej lobistickej činnosti“. Koncern Stellantis v rámci svojej stratégie Dare Forward 2030 chce byť uhlíkovo neutrálny už do roku 2028, čo je ešte ambicióznejší cieľ ako v prípade Volva.
Na Slovensku postaví najmodernejšiu továreň
Ekologické ambície švédskej automobilky sú jasné a preto by mala byť aj nová továreň na východe Slovenska uhlíkovo neutrálna. Vedenie spoločnosti nedávno vyhlásilo, že pri jej budovaní a následnej výrobe elektromobilov použije najmodernejšie technológie a postupy.
Okrem toho využije aj revolučný výrobný postup, takzvaný magacasting, s ktorým prišla ako prvá Tesla. Ide o spôsob výroby veľkých hliníkových dielov, ktoré bude automobilka „odlievať“, prezradil šéf priemyselnej stratégie Erik Severinson. Takzvaný megacasting výrazne znižuje počet úkonov pri zostavovaní karosérie a tým sa skracuje čas potrebný na výrobu auta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP