2035 je neskoro, zákaz spaľovákov chceme ešte skôr. Volvo opúšťa najdôležitejšie združenie výrobcov automobilov
Švédska automobilka Volvo je v posledných dňoch často spomínaná v súvislosti s budovaním novej fabriky na východe Slovenska, no vedenie spoločnosti prilieva ďalší olej do ohňa diskusií. Výrobca sa rozhodol opustiť Európske združenie výrobcov automobilov ACEA, dôvodom sú odlišné ambície v dosahovaní ekologických cieľov, o téme píše agentúra Reuters.
Európska lobistická skupina ACEA pozostáva zo 16 najväčších výrobcov automobilov na starom kontinente. Združenie automobilových výrobcov pritom spoločne bojuje za ciele, ktoré by mali vyhovovať všetkým členským automobilkám.
Zdá sa ale, že posledné rozhodnutie Európskej únie zakázať predaj spaľovákov od roku 2035 vyhovuje všetkým, až na jedného. Spoločnosť Volvo má paradoxne prísnejšie ambície, automobilka chce byť čisto elektrická už od roku 2030.
ACEA sa obáva aj roku 2035
Po tom, čo európsky parlament schválil legislatívu zákazu predaja spaľovákov od roku 2035, združenie automobilových výrobcov prehlásilo, že „akákoľvek regulácia presahujúca rok 2030 je v tomto rannom štádiu predčasná“.
Inak povedané, ACEA nesúhlasí s reguláciou EÚ, respektíve podľa nej zatiaľ nemá zmysel a to bola zrejeme posledná kvapka pre spoločnosť Volvo, aby združenie opustila. Švédska automobilka sa tak rozhodla v piatok a lobistickú skupinu chce opustiť najneskôr do konca tohto roka.
Volvo vo vyhlásení uviedlo, že ich stratégia a ekologické ciele sa aktuálne nezhodujú s cieľmi ACEA a preto bude najlepšie, ak pôjde každý svojou vlastnou cestou, píše Electrek. Podobný krok nedávno učinil aj koncern Stellantis.

Francúzi sa tiež rozhodli opustiť združenie ACEA, no ako dôvod uviedli „výzvy budúcej mobility a odklon od tradičnej lobistickej činnosti“. Koncern Stellantis v rámci svojej stratégie Dare Forward 2030 chce byť uhlíkovo neutrálny už do roku 2028, čo je ešte ambicióznejší cieľ ako v prípade Volva.
Na Slovensku postaví najmodernejšiu továreň
Ekologické ambície švédskej automobilky sú jasné a preto by mala byť aj nová továreň na východe Slovenska uhlíkovo neutrálna. Vedenie spoločnosti nedávno vyhlásilo, že pri jej budovaní a následnej výrobe elektromobilov použije najmodernejšie technológie a postupy.
Okrem toho využije aj revolučný výrobný postup, takzvaný magacasting, s ktorým prišla ako prvá Tesla. Ide o spôsob výroby veľkých hliníkových dielov, ktoré bude automobilka „odlievať“, prezradil šéf priemyselnej stratégie Erik Severinson. Takzvaný megacasting výrazne znižuje počet úkonov pri zostavovaní karosérie a tým sa skracuje čas potrebný na výrobu auta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie

Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami

Elektromobily budú lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu už klesli pod magickú hranicu

Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck

Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sakovej núdzová brzda neprešla: Slovensko môžu po tomto roku zaskočiť drahšie energie

Mimoriadna situácia v slovenskej obci: Výbuch plynu zničil byty, evakuovali desiatky ľudí

Meteorológovia varujú pred vetrom s nárazmi až 100 km/h: Silná víchrica mieri na Európu a zasiahne aj Slovensko

64-ročný Slovák s rodinou ovláda majetok v hodnote 180 miliónov eur. Začínal doručovaním telegramov na Trabante

Štát ti prispeje na bývanie až 70 eur mesačne. Pre rok 2026 platia nové podmienky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Konkurujú prémiovým značkám, ale za menej peňazí. Najstaršia čínska automobilka sa ukázala Slovákom
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Zelenskyi otvorene: Iba tieto ničivé zbrane vrátia Putina späť do reality a zmenia vojnu
Viac než 2000 vedcov varuje EÚ: Takáto klimatická politika bude devastačná, vzďaľuje sa faktom
89 rokov si to nikto nevšimol. Študentka urobila prevratný objav, vylepší kľúčový zdroj energie
Nahradia zastarané Tornáda. Štát EÚ chce kúpiť ďalšie stíhačky od USA, ponesú jadrové bomby
Dosiahne rýchlosť 309 km/h a Rusov privedie do šialenstva. Ukrajina našla odpoveď na zákernú zbraň
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sakovej núdzová brzda neprešla: Slovensko môžu po tomto roku zaskočiť drahšie energie

Mimoriadna situácia v slovenskej obci: Výbuch plynu zničil byty, evakuovali desiatky ľudí

Meteorológovia varujú pred vetrom s nárazmi až 100 km/h: Silná víchrica mieri na Európu a zasiahne aj Slovensko

64-ročný Slovák s rodinou ovláda majetok v hodnote 180 miliónov eur. Začínal doručovaním telegramov na Trabante

