2035 je neskoro, zákaz spaľovákov chceme ešte skôr. Volvo opúšťa najdôležitejšie združenie výrobcov automobilov
Švédska automobilka Volvo je v posledných dňoch často spomínaná v súvislosti s budovaním novej fabriky na východe Slovenska, no vedenie spoločnosti prilieva ďalší olej do ohňa diskusií. Výrobca sa rozhodol opustiť Európske združenie výrobcov automobilov ACEA, dôvodom sú odlišné ambície v dosahovaní ekologických cieľov, o téme píše agentúra Reuters.
Európska lobistická skupina ACEA pozostáva zo 16 najväčších výrobcov automobilov na starom kontinente. Združenie automobilových výrobcov pritom spoločne bojuje za ciele, ktoré by mali vyhovovať všetkým členským automobilkám.
Zdá sa ale, že posledné rozhodnutie Európskej únie zakázať predaj spaľovákov od roku 2035 vyhovuje všetkým, až na jedného. Spoločnosť Volvo má paradoxne prísnejšie ambície, automobilka chce byť čisto elektrická už od roku 2030.
ACEA sa obáva aj roku 2035
Po tom, čo európsky parlament schválil legislatívu zákazu predaja spaľovákov od roku 2035, združenie automobilových výrobcov prehlásilo, že „akákoľvek regulácia presahujúca rok 2030 je v tomto rannom štádiu predčasná“.
Inak povedané, ACEA nesúhlasí s reguláciou EÚ, respektíve podľa nej zatiaľ nemá zmysel a to bola zrejeme posledná kvapka pre spoločnosť Volvo, aby združenie opustila. Švédska automobilka sa tak rozhodla v piatok a lobistickú skupinu chce opustiť najneskôr do konca tohto roka.
Volvo vo vyhlásení uviedlo, že ich stratégia a ekologické ciele sa aktuálne nezhodujú s cieľmi ACEA a preto bude najlepšie, ak pôjde každý svojou vlastnou cestou, píše Electrek. Podobný krok nedávno učinil aj koncern Stellantis.
Francúzi sa tiež rozhodli opustiť združenie ACEA, no ako dôvod uviedli „výzvy budúcej mobility a odklon od tradičnej lobistickej činnosti“. Koncern Stellantis v rámci svojej stratégie Dare Forward 2030 chce byť uhlíkovo neutrálny už do roku 2028, čo je ešte ambicióznejší cieľ ako v prípade Volva.
Na Slovensku postaví najmodernejšiu továreň
Ekologické ambície švédskej automobilky sú jasné a preto by mala byť aj nová továreň na východe Slovenska uhlíkovo neutrálna. Vedenie spoločnosti nedávno vyhlásilo, že pri jej budovaní a následnej výrobe elektromobilov použije najmodernejšie technológie a postupy.
Okrem toho využije aj revolučný výrobný postup, takzvaný magacasting, s ktorým prišla ako prvá Tesla. Ide o spôsob výroby veľkých hliníkových dielov, ktoré bude automobilka „odlievať“, prezradil šéf priemyselnej stratégie Erik Severinson. Takzvaný megacasting výrazne znižuje počet úkonov pri zostavovaní karosérie a tým sa skracuje čas potrebný na výrobu auta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Veľká investícia na východe krajiny. Fíni postavia závod za 6,5 milióna eur
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP