2035 je neskoro, zákaz spaľovákov chceme ešte skôr. Volvo opúšťa najdôležitejšie združenie výrobcov automobilov
Švédska automobilka Volvo je v posledných dňoch často spomínaná v súvislosti s budovaním novej fabriky na východe Slovenska, no vedenie spoločnosti prilieva ďalší olej do ohňa diskusií. Výrobca sa rozhodol opustiť Európske združenie výrobcov automobilov ACEA, dôvodom sú odlišné ambície v dosahovaní ekologických cieľov, o téme píše agentúra Reuters.
Európska lobistická skupina ACEA pozostáva zo 16 najväčších výrobcov automobilov na starom kontinente. Združenie automobilových výrobcov pritom spoločne bojuje za ciele, ktoré by mali vyhovovať všetkým členským automobilkám.
Zdá sa ale, že posledné rozhodnutie Európskej únie zakázať predaj spaľovákov od roku 2035 vyhovuje všetkým, až na jedného. Spoločnosť Volvo má paradoxne prísnejšie ambície, automobilka chce byť čisto elektrická už od roku 2030.
ACEA sa obáva aj roku 2035
Po tom, čo európsky parlament schválil legislatívu zákazu predaja spaľovákov od roku 2035, združenie automobilových výrobcov prehlásilo, že „akákoľvek regulácia presahujúca rok 2030 je v tomto rannom štádiu predčasná“.
Inak povedané, ACEA nesúhlasí s reguláciou EÚ, respektíve podľa nej zatiaľ nemá zmysel a to bola zrejeme posledná kvapka pre spoločnosť Volvo, aby združenie opustila. Švédska automobilka sa tak rozhodla v piatok a lobistickú skupinu chce opustiť najneskôr do konca tohto roka.
Volvo vo vyhlásení uviedlo, že ich stratégia a ekologické ciele sa aktuálne nezhodujú s cieľmi ACEA a preto bude najlepšie, ak pôjde každý svojou vlastnou cestou, píše Electrek. Podobný krok nedávno učinil aj koncern Stellantis.

Francúzi sa tiež rozhodli opustiť združenie ACEA, no ako dôvod uviedli „výzvy budúcej mobility a odklon od tradičnej lobistickej činnosti“. Koncern Stellantis v rámci svojej stratégie Dare Forward 2030 chce byť uhlíkovo neutrálny už do roku 2028, čo je ešte ambicióznejší cieľ ako v prípade Volva.
Na Slovensku postaví najmodernejšiu továreň
Ekologické ambície švédskej automobilky sú jasné a preto by mala byť aj nová továreň na východe Slovenska uhlíkovo neutrálna. Vedenie spoločnosti nedávno vyhlásilo, že pri jej budovaní a následnej výrobe elektromobilov použije najmodernejšie technológie a postupy.
Okrem toho využije aj revolučný výrobný postup, takzvaný magacasting, s ktorým prišla ako prvá Tesla. Ide o spôsob výroby veľkých hliníkových dielov, ktoré bude automobilka „odlievať“, prezradil šéf priemyselnej stratégie Erik Severinson. Takzvaný megacasting výrazne znižuje počet úkonov pri zostavovaní karosérie a tým sa skracuje čas potrebný na výrobu auta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Ukrajinci mali zabiť kľúčového ruského generála. Spájaný bol s kauzou Skripaľ aj explóziou na Morave
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

