Čas hojnosti automobilky Tesla sa blíži ku koncu. Elon Musk je považovaný mnohými za génia, nakoľko dokázal predávať svoje elektrické vozidlá aj bez miliónových investícií do propagácie. Namiesto rôznych PR článkov sa spoliehal na svoju sociálnu sieť X, ktorá mu tiež zaručila bujaré konverzácie s miliónmi nadšencov aj odporcov elektromobility.

Ušetrené milióny tak mohol vraziť do vývoja automobilky alebo ich vyplatil akcionárom ako súčasť divident. Na druhej strane, veľká časť peňazí skončila v budovaní kultu okolo Muska a to sa nakoniec ukázalo ako problém. Čas ukázal pravdu a miliardár sa nakoniec musel znížiť k praktikám, ktoré sa snažili silou mocou obísť.

Platený príspevok na Instagrame

Takzvaní prví osvojitelia alebo nadšenci, ktorí nakupujú technologické inovácie skôr ako ostatní, si už väčšinou kúpili Teslu. Väčšina zostávajúcich potenciálnych zákazníkov si tiež už kúpila elektrické auto, takže nájsť trh pre rastúci počet tovární (jedna je v súčasnosti vo výstavbe v Mexiku) nebude jednoduché.

Preto Tesla začína prichádzať so spôsobmi propagácie, ktoré boli pre iných výrobcov automobilov celkom bežné. V posledných dňoch značka prvýkrát vo svojej histórii zaplatila za sponzorovaný príspevok na Instagrame, kde si môžete pozrieť video Modelu Y, najpredávanejšieho automobilu na svete roku 2023, ktoré bude v blízkej budúcnosti aktualizované.

Okrem samotného auta Tesla propaguje aj jeho cenu, ktorá po zohľadnení federálnych príspevkov k nákupu vyjde na najmenej 36 490 dolárov. Je to o niečo viac ako základný Fisker Ocean Sport, ktorý potápajúca sa automobilka (mimochodom aj z USA) radikálne zľavnila.

Stále najväčší výrobca elektromobilov na svete sa pred pár dňami vrátil aj na sociálnu sieť Facebook, odkiaľ sa v roku 2018 stiahol kvôli škandálu spoločnosti Cambridge Analytica, ktorá získala údaje desiatok miliónov používateľov sociálnej siete Facebook a použila ich vo volebných kampaniach vo viacerých krajinách. Okrem toho je Tesla zapojená aj na Tik Tok a YouTube.

Silná konkurencia

Automobilka Tesla je jednou z hlavných akciových hviezd posledných rokov. Avšak klesajúci záujem o elektrické autá, predaj rozdelený výlučne medzi dva starnúce modely (3 a Y) a vznikajúca konkurencia z Číny a Európy znížili cenu akcií spoločnosti Tesla z 248 dolárov na začiatku tohto roka na približne 177 dolárov pri súčasnej cene.

Okrem toho je trend taký, že cena bude pravdepodobne naďalej pomaly klesať. Na svojom vrchole, konkrétne začiatkom novembra 2021, sa jedna akcia obchodovala za viac ako 400 dolárov.

Konkurencia v podobe čínskych elektrických áut je natoľko silná, že už sa jednému z týchto modelov podarilo prevalcovať aj európsky trh a to ešte v minulom roku, pričom situácia sa odvtedy len zhoršila. Najpredávanejším autom a prvým najpredávanejším elektromobilom sa vtedy stal vo Švédsku čínsky BYD Atto 3.

Proti tak lacnej konkurencii sa však už kvôli neférovej výhode zdvihla vlna kritiky ako v EÚ, tak aj v USA, kde sa vláda snaží inváziu takýchto áut na domáci trh zastaviť. Kľúčom k udržaniu lacných čínskych áut mimo krajinu je, aby sa USA podarilo dokázať, že sú potenciálnou hrozbou pre národnú bezpečnosť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú