Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Jeden z najväčších slovenských poskytovateľov nabíjacích staníc, spoločnosť ZSE Drive, mení cenník nabíjania. Od 1. apríla sa na pomalších AC stojanoch nabiješ o pár centov drahšie.

Zmeny v cenníku sa tak dotknú najmä tých, ktorí nemajú možnosť nabíjať na DC nabíjačkách, alebo prevažne využívajú AC stojany kvôli ich nižšej cene nabíjania. AC nabíjanie zdraželo o rovných 10 centov za 1 kWh pri každom zo štyroch programov ZSE Drive.

Ostatné ceny zostali zachované, nezmenil ani mesačný poplatok za jednotlivé programy a taktiež zostali zachované aj objemy voľných kWh energie pri programoch s mesačnou platbou.

Pri programoch Partner a Flat, ktoré majú aj voľné kWh, sa poplatok za nabíjanie účtuje až po ich prečerpaní. Takisto sa účtuje aj poplatok za parkovné – až po prekročení doby voľného státia.

Pri AC nabíjaní v rezidentských zónach je to 720 minút, AC stojany v ostatných zónach maj voľné parkovanie po dobu 180 minút. DC nabíjanie má voľné parkovanie po dobu 90 minút a pri ultrarýchlom nabíjaní je to 60 minút.

K zmene cenníka ZSE Drive dochádza takmer po roku, naposledy poskytovateľ menil ceny nabíjania v júli 2021.

Stále lacnejšie než jazda spaľovákom

Aj pri navýšení cien najlacnejšieho AC nabíjania vychádza jazda elektromobilom stále lacnejšie, než cestovanie benzínovým alebo dieselovým autom.

Pri priemernej cene, pri využívaní rýchleho 100 kW nabíjania, ak sú ceny dobíjania cca 0,40 €/kWh, benzínu 1,668 €/l a nafty 1,575 €/l, je jazda na spaľováku dokonca až 2-krát drahšia, ako jazda na elektromobile – ako príklad sme si dokonca zobrali pomerne veľký elektromobil Audi Q4 e-tron 40 s priemernou spotrebou elektriny 17,3 kWh/100 km.

Tejto problematike sme sa venovali v samostatnom článku. Ak by však majiteľ elektromobilu nenabíjal na verejných nabíjacích staniciach, ale lacnejšie u seba doma doma, pri súčasnej cene elektriny cca 0,10 €/kWh, je tento rozdiel ešte markantnejší.

V číslach to znamená zhruba toľko, že spaľovák Audi Q5 40 TFSI s priemernou spotrebou 7,6 litra benzínu podľa WLTP, prejde 100 km trasu za 12,67 €, zatiaľ čo porovnateľný elektromobil Audi Q4 e-tron 40, ktorú majiteľ nabíja výhradne doma, prejde rovnakú trasu pri spotrebe 17,3 kWh / 100 km  iba za 1,73 €.

Tu ide, samozrejme, o ten najekonomickejší variant. Pri kombinovanom nabíjaní sa cena môže vyšplhať na približne 4 až 5 € na 100 km.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú