Nové elektromobily prichádzajú na trh ako huby po daždi a jednotliví výrobcovia sa predbiehajú v tom, kto predstaví krajšie a výkonnejšie vozidlo, ktoré bude mať zároveň použiteľný dojazd na jedno nabitie. Radí sa sem aj spoločnosť Karma Automotive, ktorá sa venuje výrobe športových a luxusných vozidiel a vo svojom portfóliu už má niekoľko modelov. 

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!
FacebookInstagramYouTube

Automobilka zatiaľ pôsobí len na území Spojených štátov a Kanady, čo je možno aj dôvod, prečo si o nej doteraz nepočul. Ide o pomerne mladú značku, ktorá cieli do oblasti drahých športových vozidiel, ktoré vybavuje najnovšími technológiami. Len pred pár hodinami spoločnosť na autosalóne v Los Angeles ukázala nový koncept vozidla, ktorý by sa v budúcnosti mohol stať realitou. Karma SC2 nie je len nádhernou ukážkou šikovných rúk, ale je aj čertovsky výkonné.

Vysoký dojazd len s ľahkou nohou

Ako informuje CNBC, predstavený koncept prichádza ako ukážka toho, akým smerom sa chce automobilka uberať. Plne elektrické vozidlo Karma SC2 má podľa tabuliek výkon až 1100 koní, pričom krútiaci moment predstavuje až 14 000 Nm. Nie, nepomýlili sme sa o jednu nulu.

Ide však o pomerne zavádzajúci údaj, nakoľko údaj napovedá o točivom momente poháňaného kolesa a nie samotného motora. Ako informuje portál Road and Track, tento údaj veľmi závisí od nastavenia pomerov v prevodovke, veľkosti kolesa aj od samotného obutia. Ide teda o veľmi individuálnu hodnotu a v praxi sa takmer nevyužíva (podobnú taktiku využíva aj Tesla pri modeli Roadster).

Karma

Výsledná hodnota krútiaceho momentu tak bude hlboko pod touto hodnotou. V konečnom dôsledku na tom aj tak nezáleží, pretože majiteľ sa bude aj tak chváliť zrýchlením z 0 na 100. To Karma SC2 zvládne už za 1,9 sekundy. Overiť tento údaj sa však tak ľahko nepodarí, pretože je to stále len koncept.

Karma predstavila koncept elektrického vozidla
Karma

Pri takto vysokom výkone je potrebná aj poriadna batéria. Konkrétne hovoríme o hodnote až 120 kWh a dojazde až 550 kilometrov. Údaj je však založený na optimistickom predpoklade ľahkej nohy vodiča. V realite to tak bude o desiatky, ba až stovky kilometrov menej.