Pred kúpou musíš vidieť tento zoznam: Najväčší test nabíjania 23 elektromobilov v zime
Čínske elektrické vozidlá sa stávajú šampiónmi v rýchlom nabíjaní a nechávajú za sebou konkurenciu. Po zimnom teste dojazdu, o ktorom sme informovali v samostatnom článku, uskutočnili magazín Motor a NAF test nabíjania, pri ktorom boli vozidlá po nepretržitej jazde zapojené do siete po dobu najmenej dvoch hodín s maximálne 10 % zostávajúcej batérie.
Zistili sme dve hlavné veci
Z testu vyplynuli dva hlavné závery. Prvým je, že niekoľko populárnych rodinných automobilov sa nabíja rýchlo, pričom dosiahnutie 80 % trvá menej ako pol hodiny. Druhým je, že na horných priečkach v rýchlosti nabíjania dominujú čínske značky, pričom všetky štyri najrýchlejšie autá pochádzajú z Číny, po nich nasleduje model Kia EV9, ktorý potvrdil svoje silné nabíjacie schopnosti na piatom mieste.
Deväť z 23 testovaných vozidiel dokázalo nabiť svoje batérie na 80 % za menej ako pol hodiny. Test sa uskutočnil na stanici Ionity v Dale pri meste Eidsvoll pri teplotách od 1 do 3 stupňov Celzia.

Na čele rebríčka sa umiestnil Xpeng G9, ktorý sa na 80 % nabije len za 19 minút, čo je o minútu rýchlejšie, ako sľubuje výrobca. Mohol sa pochváliť špičkovým nabíjacím výkonom 291 kW a priemerným výkonom 219 kW. Luxusný elektromobil Lotus Eletre S, ktorý je súčasťou čínskej skupiny Geely, dosiahol nabíjací výkon viac ako 300 kW, pričom maximálny výkon bol približne 315 kW.
Tu sú kompletné výsledky
Modely NIO EL6 a ET5 Touring tiež zaujali časmi nabíjania 22, resp. 26 minút, čo je výrazne pod odhadmi importéra. Kia EV9 sa nabil za sľúbených 24 minút, čím predviedol stabilnú krivku nabíjania.
| Model | Čas nabíjania | Uvádzaný čas nabíjania | Rozdiel |
|---|---|---|---|
| Xpeng G9 Performance | 19 min | 20 min | -1 |
| Lotus Eletre S | 21 min | 20 min | 1 |
| Nio EL6 | 22 min | 40 min | -18 |
| Nio ET5 Touring | 24 min | 40 min | -16 |
| Kia EV9 | 24 min | 24 min | 0 |
| VW ID.7 Pro | 26 min | 28 min | -2 |
| Opel Astra Sport Tourer | 28 min | 30 min | -2 |
| Peugeot E-308 combi | 29 min | 30 min (20 až 80 %) | – |
| Volvo C40 | 30 min | 28 min | 2 |
| Mercedes-Benz EQE SUV 350 4MATIC | 30 min | 32 min | -2 |
| Jeep Avenger | 31 min | 24 min (20 až 80 %) | – |
| Polestar 2 | 32 min | 28 min | 4 |
| Hyundai Ioniq 6 (RWD) | 34 min | 18 min | 16 |
| Audi Q8 e-tron 55 S Line Plus | 34 min | 30 min | 4 |
| Ford F-150 Lightning | 34 min | 39 min (15 až 80 %) | – |
| Tesla Model 3 Long Range | 34 min | Až 282 km za 15 minút | – |
| Nissan Ariya 4WD | 35 min | 45 min (20 až 80 %) | – |
| MG4 Trophy Extended Range | 36 min | 38 min | -2 |
| Hyundai Kona | 37 min | 41 min | −4 |
| BMW i5 eDrive 40 | 37 min | 30 min | 7 |
| Toyota bZ4X (AWD) | 39 min | 45 min | -6 |
| BYD Dolphin | 45 min | 40 min | 5 |
| HiPhi Z | Nenabíjané | Zatiaľ nemá CCS port |
Aj ďalší súperi, ako napríklad Volkswagen ID.7, Mercedes-Benz EQE SUV a MG4, splnili alebo prekročili inzerované časy nabíjania. Hyundai Kona a Toyota bZ4x sa však priblížili k 40 minútam. Hyundai Ioniq 6 zaostal, keď potreboval 34 minút, zatiaľ čo BMW i5 eDrive40 si nečakane vyžiadalo viac času na nabíjacej stanici.

NAF zdôrazňuje, že konštantný výkon nabíjania je rozhodujúcejší ako špičkový výkon. Vozidlá ako Xpeng G9 a Lotus Eletre demonštrujú významný pokrok v technológii nabíjania za posledný rok, ktorý zabezpečuje rýchle nabíjanie aj u elektromobilov, ktoré majú obrovskú kapacitu batérie. Zaujímavosťou pritom je, že jednoznačný víťaz testu zimného dojazdu sa na tomto teste nemohol zúčastniť, keďže nemá nabíjací port CCS, ktorý je v Európe štandardom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Slováci stále veria emisnému nezmyslu. Spaľováky totálne pohoreli v najnovšej štúdii

Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily

Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú" cestu

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Kotlárov podnet o mRNA vakcínach má dohru: Vo veci padlo rozhodnutie

Nový supervýkonný laser zničí 200 dronov na jedno nabitie. Vyváža sa do krajín NATO

Lietadlo známej spoločnosti explodovalo. Zahynulo najmenej sedem ľudí

Putinov režim sa rozpadá zvnútra. Rusi získali 1 % územia za tisíc dní, tvrdí analytik

MIMORIADNE: Vo Francúzsku vrazil vodič do chodcov, osoby sú v kritickom stave
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
- Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily
- Slováci stále veria emisnému nezmyslu. Spaľováky totálne pohoreli v najnovšej štúdii
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
- Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily
- Slováci stále veria emisnému nezmyslu. Spaľováky totálne pohoreli v najnovšej štúdii
- Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú“ cestu
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
- Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Návrat studenej vojny? Rusko sa pripravuje na obnovenie jadrových testov a Západ tŕpne
Musia konať rýchlo. Európsky štát chce vyriešiť klímu po svojom, experti ale varujú pred katastrofou
Veľmoc zrušila dotácie na EV a prišiel šok. Zrazu ich ľudia nechcú, automobilky strácajú dych
Slovensko kleslo v prestížnom rebríčku. Naša ekonomika v oblasti digitalizácie stagnuje, v tomto sme však prví na svete
Staneme sa energetickou veľmocou? V ideálnej oblasti Slovenska má vyrásť až 17 elektrárni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Kotlárov podnet o mRNA vakcínach má dohru: Vo veci padlo rozhodnutie

Nový supervýkonný laser zničí 200 dronov na jedno nabitie. Vyváža sa do krajín NATO

Lietadlo známej spoločnosti explodovalo. Zahynulo najmenej sedem ľudí

Putinov režim sa rozpadá zvnútra. Rusi získali 1 % územia za tisíc dní, tvrdí analytik

