Pred kúpou musíš vidieť tento zoznam: Najväčší test nabíjania 23 elektromobilov v zime
Čínske elektrické vozidlá sa stávajú šampiónmi v rýchlom nabíjaní a nechávajú za sebou konkurenciu. Po zimnom teste dojazdu, o ktorom sme informovali v samostatnom článku, uskutočnili magazín Motor a NAF test nabíjania, pri ktorom boli vozidlá po nepretržitej jazde zapojené do siete po dobu najmenej dvoch hodín s maximálne 10 % zostávajúcej batérie.
Zistili sme dve hlavné veci
Z testu vyplynuli dva hlavné závery. Prvým je, že niekoľko populárnych rodinných automobilov sa nabíja rýchlo, pričom dosiahnutie 80 % trvá menej ako pol hodiny. Druhým je, že na horných priečkach v rýchlosti nabíjania dominujú čínske značky, pričom všetky štyri najrýchlejšie autá pochádzajú z Číny, po nich nasleduje model Kia EV9, ktorý potvrdil svoje silné nabíjacie schopnosti na piatom mieste.
Deväť z 23 testovaných vozidiel dokázalo nabiť svoje batérie na 80 % za menej ako pol hodiny. Test sa uskutočnil na stanici Ionity v Dale pri meste Eidsvoll pri teplotách od 1 do 3 stupňov Celzia.

Na čele rebríčka sa umiestnil Xpeng G9, ktorý sa na 80 % nabije len za 19 minút, čo je o minútu rýchlejšie, ako sľubuje výrobca. Mohol sa pochváliť špičkovým nabíjacím výkonom 291 kW a priemerným výkonom 219 kW. Luxusný elektromobil Lotus Eletre S, ktorý je súčasťou čínskej skupiny Geely, dosiahol nabíjací výkon viac ako 300 kW, pričom maximálny výkon bol približne 315 kW.
Tu sú kompletné výsledky
Modely NIO EL6 a ET5 Touring tiež zaujali časmi nabíjania 22, resp. 26 minút, čo je výrazne pod odhadmi importéra. Kia EV9 sa nabil za sľúbených 24 minút, čím predviedol stabilnú krivku nabíjania.
| Model | Čas nabíjania | Uvádzaný čas nabíjania | Rozdiel |
|---|---|---|---|
| Xpeng G9 Performance | 19 min | 20 min | -1 |
| Lotus Eletre S | 21 min | 20 min | 1 |
| Nio EL6 | 22 min | 40 min | -18 |
| Nio ET5 Touring | 24 min | 40 min | -16 |
| Kia EV9 | 24 min | 24 min | 0 |
| VW ID.7 Pro | 26 min | 28 min | -2 |
| Opel Astra Sport Tourer | 28 min | 30 min | -2 |
| Peugeot E-308 combi | 29 min | 30 min (20 až 80 %) | – |
| Volvo C40 | 30 min | 28 min | 2 |
| Mercedes-Benz EQE SUV 350 4MATIC | 30 min | 32 min | -2 |
| Jeep Avenger | 31 min | 24 min (20 až 80 %) | – |
| Polestar 2 | 32 min | 28 min | 4 |
| Hyundai Ioniq 6 (RWD) | 34 min | 18 min | 16 |
| Audi Q8 e-tron 55 S Line Plus | 34 min | 30 min | 4 |
| Ford F-150 Lightning | 34 min | 39 min (15 až 80 %) | – |
| Tesla Model 3 Long Range | 34 min | Až 282 km za 15 minút | – |
| Nissan Ariya 4WD | 35 min | 45 min (20 až 80 %) | – |
| MG4 Trophy Extended Range | 36 min | 38 min | -2 |
| Hyundai Kona | 37 min | 41 min | −4 |
| BMW i5 eDrive 40 | 37 min | 30 min | 7 |
| Toyota bZ4X (AWD) | 39 min | 45 min | -6 |
| BYD Dolphin | 45 min | 40 min | 5 |
| HiPhi Z | Nenabíjané | Zatiaľ nemá CCS port |
Aj ďalší súperi, ako napríklad Volkswagen ID.7, Mercedes-Benz EQE SUV a MG4, splnili alebo prekročili inzerované časy nabíjania. Hyundai Kona a Toyota bZ4x sa však priblížili k 40 minútam. Hyundai Ioniq 6 zaostal, keď potreboval 34 minút, zatiaľ čo BMW i5 eDrive40 si nečakane vyžiadalo viac času na nabíjacej stanici.

NAF zdôrazňuje, že konštantný výkon nabíjania je rozhodujúcejší ako špičkový výkon. Vozidlá ako Xpeng G9 a Lotus Eletre demonštrujú významný pokrok v technológii nabíjania za posledný rok, ktorý zabezpečuje rýchle nabíjanie aj u elektromobilov, ktoré majú obrovskú kapacitu batérie. Zaujímavosťou pritom je, že jednoznačný víťaz testu zimného dojazdu sa na tomto teste nemohol zúčastniť, keďže nemá nabíjací port CCS, ktorý je v Európe štandardom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Gastroenterológ varuje: 4 príznaky rakoviny hrubého čreva u 30-ročných ľudí. Ak ich spozoruješ, návštevu lekára neodkladaj
PREMIUMEnergopomoc: Štát sľubuje príspevky pre 90 % domácností. Pozri sa, či aj ty máš nárok

Putin: Obsadíme Donbas a „Novorusko“. S americkým plánom pre Ukrajinu nesúhlasíme

Poplach v Žiline: V dôsledku úniku neznámej látky evidujú tri zranené osoby

Macron v tajnom telefonáte varuje, že USA môžu Ukrajinu zradiť. Európa sa podľa neho musí pripraviť na najhoršie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
Veľké čistky sa už začali. Státisíce mladých prídu o sociálne siete, Slovensko môže nasledovať
Black Friday prepísal históriu slovenských e-shopov. Dáta odhalili o Slovákoch zaujímavé informácie
Výnimočný nález paleontológov: Objavili rekordný počet stôp po dinosauroch
Štát pri veterných elekrárňach postupuje systémom pokus-omyl. Analytici sú zhrození z novely zákona
Turecko je v panike: Útoky dronov ohrozujú dodávky ropy aj plynu
Minister obrany USA mohol ohroziť životy vlastných vojakov. Zdieľal citlivé dáta cez bežnú appku
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Gastroenterológ varuje: 4 príznaky rakoviny hrubého čreva u 30-ročných ľudí. Ak ich spozoruješ, návštevu lekára neodkladaj
PREMIUMEnergopomoc: Štát sľubuje príspevky pre 90 % domácností. Pozri sa, či aj ty máš nárok

Putin: Obsadíme Donbas a „Novorusko“. S americkým plánom pre Ukrajinu nesúhlasíme

Poplach v Žiline: V dôsledku úniku neznámej látky evidujú tri zranené osoby

