Elektromobily sú ešte stále podstatne drahšie než spaľováky a to aj napriek neustále klesajúcim cenám batérií. Portál Autoforum.cz poukázal na to, že výmena akumulátora v elektromobile je aj v roku 2022 stále extrémne nákladná a miesto novej baterky by si v niektorých prípadoch pokojne kúpil úplne nový spaľovák.

Akumulátory pre elektromobily sú tou poslednou vecou, ktorá ešte rozdeľuje ľudí. Ceny elektromobilov sú v porovnaní so spaľovákmi vyššie práve kvôli tejto súčiastke.

Aj keď sa už v niektorých prípadoch ceny spaľováku a elektromobilu vyrovnávajú, pri lacných mestských vozidlách je rozdiel stále drastický. Ako sme informovali v tomto článku, pri vyššej strednej triede ťa už dokonca elektromobil môže vyjsť lacnejšie než rovnako výkonné auto so spaľovacím motorom.

Ford

Pri takomto scenári je návratnosť elektromobilu prakticky okamžitá a už po prvých kilometroch jazdy „šetríš“ náklady. Horšie to je ale pri malých mestských autách. Ako sme vypočítali v našom veľkom článku, vstupné náklady menších elektromobilov sa v niektorých prípadoch nemusia vrátiť ani za celú životnosť auta.

Ak navyše bude nutné meniť batériu, elektromobil ťa v takomto prípade môže vyjsť pri súčasných cenách akumulátorov poriadne draho. Podobný scenár ukazuje aj Ford Mustang Mach-E, na ktorý stojí nová batéria toľko, až sa ti z toho zatočí hlava.

Batéria za cenu novej Octavie

Ford Mustang Mach-E je skutočne vydarený plnohodnotný elektromobil. Výrobca ponúka záruku na batériu 8 rokov alebo 160 000 km, informuje CarBuzz. Batérie v elektromobiloch ale spravidla vydržia dlhšie, v niektorých prípadoch až raz toľko.

Ak už ale batéria „dožije“, v prípade Mustangu Mach-E ťa vyjde jej výmena poriadne draho. Portál Autoevolution píše, že nový akumulátor stojí takmer 21 000 €, čo je cena úplne novej Octavie aj s nejakou menšou príplatkovou výbavou.

Iné automobilky sú na tom podobne

Podobnú čiastku chceli za výmenu batérie naúčtovať aj majiteľovi Tesly Model S vo Fínsku. Ten sa preto rozhodol, že svoje auto radšej vyhodí do vzduchu, a to doslova.

Šokujúci je aj prípad zo Slovenska, kde chcel majiteľa luxusného hybridu Porsche Taycan ošklbať servis o rovných 14 000 €. V tomto prípade mu mechanici z autorizovaného servisu chceli vymeniť celú batériu, no vo finále bola oprava banálna a v neautorizovanom servise doslova za pár eur.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú