Už niekoľkokrát sa na internete objavila správa, že Tesla chcela „okradnúť“ svojho zákazníka na servisných poplatkoch. Úkon, za ktorý si autorizovaný servis vypýtal tisícky eur, dokázal neoriginálny vykonať za zlomok z tejto ceny. Tento scenár sa, žiaľ, nedeje iba v Tesle, podobný prípad sa udial aj pri servise Porsche, navyše na Slovensku.

Ak si majiteľom novšieho auta, väčšina z nás dáva výsostnú prednosť autorizovaným servisom pred tými neoriginálnymi. Určite ti tak nebudú cudzie ceny bežných servisných úkonov, kedy aj za takú výmenu oleja necháš v autorizovanom servise stovky eur.

Pri novom aute máš ale jednu výhodu, väčšina technických problémov spadá pod záruku a servis  problém bezplatne odstráni. Ak sa ale rozhodneš navštíviť autorizovaný servis po skončení záruky, väčšinou si musíš pripraviť aj poriadny balík peňazí.

Slovák ušetril 14 000 €

Nedávno sme zachytili podobný prípad zo Slovenska. Majiteľ luxusného hybridu Porsche Panamera S Hybrid 970 zavítal do autorizovaného servisu s tým, že jeho auto je nepojazdné.

V servise mu diagnostikovali chybu na hybridnom systéme a taktiež zaevidovali chybnú batériu, ktorej cena sa pohybuje na úrovni 14 000 €. Mechanici v Porsche uviedli, že chybnou súčiastkou je ventil s prídavným elektronickým čerpadlom a taktiež batéria, ktorú je preto potrebné vymeniť.

Ako uvádza facebooková stránka Japanese Customs JAPANservis.sk, majiteľ Porsche sa obrátil na ich servis, ktorý sa ihneď pustil do riešenia problému.

Podľa neoriginálneho servisu ale ventil s prídavným elektronickým čerpadlom nijak nesúvisí s hybridnou sústavou auta. Rovnaká súčiastka sa totiž nachádza napríklad aj v autách Porsche so 4,8-litrovým morom, ktoré žiadnu hybridnú sústavu nemajú.

Panamera S Hybrid 970 Oprava hybridného systému – Zákazník nám volal, že má auto v Porsche , že je nepojazdné,…

Posted by Japanese Customs JAPANservis.sk on Friday, September 17, 2021

Mechanici Japanese Customs sa teda podľa pokynov odborníkov z Porsche pustili do hľadania údajne chybného ventilu, ktorý sa mal podľa Porsche nachádzať pri batérii. Tam ale žiaden ventil nenašli, v skutočnosti bola táto súčiastka umiestnená pod torpédom, teda pod kapotou pri čelnom skle, čo si mechanici z Japanese Customs mysleli hneď od začiatku.

NEPREHLIADNI
Za 10 € diel si pýtal servis Tesly opravu vyše 10 000 €. Neautorizovaný to zvládol za zlomok ceny

Keďže ani samotní mechanici z autorizovaného servisu nevedeli, kde sa táto súčiastka v skutočnosti nachádza, nie je veľkým prekvapením, že bola nakoniec v poriadku, a tak majiteľ auta zveril neautorizovanému servisu plnú dôveru pri nájdení a odstránení skutočného problému s jeho autom.

Podobne, ako pri prípadoch Tesiel, aj tentokrát neautorizovaný servis našiel skutočný problém, ktorým bol chybný ventil chladenia hybridnej sústavy. V servise tento diel vymenili, doliali chladiacu kvapalinu do batérie a auto bez problémov naštartovalo a fungovalo ďalej.

Japanese Customs/Facebook

Nebola tak potrebná žiadna výmena batérie a už vôbec nebolo potrebné meniť ventil s prídavným elektronickým čerpadlom, ktorý bol absolútne v poriadku. Výsledok? Majiteľ luxusného auta ušetril viac ako 14 000 €. Kompletnú servisnú dokumentáciu v podobe fotografií si môžeš pozrieť na tomto odkaze.

Okrádanie alebo hľadanie „najľahšej cesty“?

Niet jasného vysvetlenia, prečo autorizované servisy konajú takýmto spôsobom a v podstate zákazníkov naozaj okrádajú o nemalé peniaze. Neveríme tomu, že by mechanici v Porsche alebo v Tesle nevedeli nájsť skutočný pôvod chyby, ktorým bola v tomto prípade súčiastka za pár desiatok eur.

Napadajú nás teda len dve možnosti, buď servisy naozaj cielene „okrádajú“ zákazníkov, alebo jednoducho hľadajú cestu menšieho odporu. Mechanikom tak možno prišlo jednoduchšie vymeniť rovno celý batériový modul, ako hľadať skutočný pôvod problému.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú