Výrobcovia spúšťajú veľký boj. Najväčšia automobilka sveta chce mať zásoby lítia pre batérie
V júni začala spoločnosť Toyota s výstavbou prvého japonského závodu na čistenie lítia pre výrobu automobilových batérií. Spoločná investícia japonskej spoločnosti a austrálskej ťažobnej spoločnosti Orocobre je ďalším krokom Toyoty na dosiahnutie väčšej nezávislosti pri výrobe elektrických a hybridných automobilov. Len nedávno pre závod Naraha vybrali dodávateľa technológie na spracovanie lítia. Továreň bude uvedená do prevádzky v roku 2021 a bude spracúvať suroviny z baní Toyoty a Orocobre v Argentíne.
Toyota Tsusho Corp. a Orocobre sa v apríli rozhodli postaviť závod Naraha na výrobu čistého hydroxidu lítneho, ktorý je potrebný na výrobu batérií pre elektrické a hybridné autá. Bude to prvý závod svojho druhu v Japonsku. Väčšina výroby bude určená japonským výrobcom batérií. Hydroxid lítny budú vyrábať z uhličitanu lítneho, ktorý sa ťaží v bani Olaroz v severnej Argentíne.
Japonská automobilka sa pripravuje na budúcnosť
V minulom roku kúpila Toyota Tsusho 15-percentný podiel v austrálskej ťažobnej spoločnosti a investovala do nej 282 miliónov dolárov. Účelom spolupráce je zvýšenie objemu ťažby o 25 000 ton na 42 500 ton lítia ročne. S výstavbou závodu začali v júni, jeho uvedenie do prevádzky je naplánované na prvú polovicu roku 2021. Závod bude spracovávať ročne 9 500 ton suroviny, čím sa získa 10 000 ton čistého hydroxidu lítneho.
Ako dodávateľa technológií spracovania zlúčenín lítia do závodu Naraha si Toyota Tsusho a Orocobre vybrali spoločnosť Veolia Water Technologies. Spoločnosť Veolia bola poverená navrhnúť, dodať a zostaviť potrebné technické zariadenie.
Je to ďalší krok spoločnosti Toyota na ceste k zabezpečeniu kontroly nad reťazcom dodávok batérií, ktorý jej umožní ďalší rozvoj hybridných a elektrických automobilov. Toyota je najväčším výrobcom hybridných vozidiel na svete – v priebehu minulého roka sa predalo vo svete viac ako 1,6 milióna týchto automobilov.
Čiste elektrické autá Toyoty prídu už v budúcom roku
Spoločnosť systematicky modernizuje a rozširuje sortiment hybridov a zavádza do nových modelov hybridný pohon štvrtej generácie. Ako posledné príklady možno uviesť Corollu a RAV4. V roku 2020 uvedie japonská značka na trh aj autá výlučne na elektrický pohon poháňané akumulátorom (BEV) – v Európe to bude model PROACE a v Číne spríbuznené crossovery Toyota C-HR a IZOA.
Toyota potrebuje trakčné batérie aj pre elektrické vozidlá na vodíkový pohon (FCV) ako je Toyota Mirai, ktoré i keď čerpajú energiu najmä z vodíkových palivových článkov, používajú batérie na ukladanie energie získanej počas brzdenia. V roku 2025 plánuje japonský výrobca dosiahnuť predaj 5,5 milióna elektrifikovaných automobilov ročne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP