Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Americká automobilka Fisker narazila na závažné problémy po tom, čo v poslednom štvrťroku roku 2023 stratila cez 460 miliónov amerických dolárov. Ako teraz upozorňuje portál Autocar, mladý výrobca elektromobilov, založený dánskym podnikateľom len v roku 2016, teraz hľadá záchranu vo veľkej automobilke, ktorá jej môže dať pomocnú ruku.

Pomôže japonský gigant?

Fisker momentálne na trhu ponúka elektrické SUV Ocean, ktorého recenzie sú zmiešané a kvôli viacerým problémom ho Marques Brownlee označil za najhoršie auto, ktoré mal v rukách. Zakladateľ Henrik Fisker vyhlásil, že spoločnosť vedie rozhovory s veľkou automobilkou o potenciálnej spolupráci, ktorá má zahŕňať finančné stimuly, vývoj spoločného či viacerých spoločných elektrických modelov a výrobu v Severnej Amerike.

Podľa neoverených informácií je touto automobilkou Nissan, od ktorého má Fisker dostať podľa správy Reuters finančnú injekciu vo výške až 400 miliónov dolárov. Zároveň má vďaka prípadnej dohode Nissan vyrábať elektrický pickup Alaska, ktorý Fisker vyvíja, vo svojich továrňach v Spojených štátoch amerických.

Fisker

Fisker v minulosti viedol rozhovory aj so spoločnosťou Foxconn práve v snahe získať výrobné kapacity v USA. Henrik Fisker však potvrdil, že rozhovory tentoraz prebiehajú s inou firmou. V zlej finančnej situácii tak spoločnosť zatiaľ ostáva s jediným modelom Ocean, ktorý pre ňu vyrába spoločnosť Magna Steyr v rakúsku. Predaje ako aj objem výroby sú však zatiaľ mizerné.

Ohromný dojazd

Fisker Ocean je napriek niektorým neduhom zaujímavý napríklad z hľadiska dojazdu, ktorý je v Európe zo všetkých SUV najvyšší a to až 707 km podľa normy WLTP. Na tento dojazd sa nechytá ani Tesla Model Y Long Range či dokonca ani Mercedes EQS SUV, ktorý má vo verzii 450+ dojazd 660 km podľa WLTP.

Chce navýšiť výrobu

Automobilka Fisker sa momentálne sústreďuje na navyšovanie výroby modelu Ocean, do ktorého investuje drvivú väčšinu svojich financií. Za celý rok 2023 totiž Fisker dodal len niečo cez 10 000 kusov modelu Ocean a očakáva, že ich v roku 2024 dodá 20 000 až 22 000.

Problémom pri tak nízkych predajoch je, že trvá nesmierne dlho, než sa spoločnosti podarí vykryť náklady na vývoj.

Elektrický pickup Alaska má vojsť do výroby v roku 2026, pričom za predpokladu úspešnej spolupráce vyrobí Nissan vlastný elektrický pickup na rovnakej platforme. Fisker vyvíja aj lacný model Pear, ktorého vývoj bol však kvôli finančnej situácii pozastavený. Podľa firmy má byť Pear agilným mestským elektromobilom dostupným vo viacerých výbavách. Podľa Car and Driver má najlacnejšia verzia poskytnúť dojazd na úrovni 290 km.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú